Főoldal / 1 Egyéb / Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (1. rész)

Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (1. rész)

Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (1. rész)
4.6 (92%) 5 szavazat

Mennyire biztonságosak az olcsó gumik? A tesztben erre a kérdésre kereste a választ az ACE (Europai Autó Club) és a ARBÖ (Osztrák Autó Club) 10 gumiabroncsot teszteltek 195/65R15-ös méretben.

ACE Sommerreifentest 2016


Gumiabroncs – legfontosabb kapcsolat az autó és az út között

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy ha az autónkon minden remekül működik, de az abroncsaink rossz állapotban vannak, akkor az egész autózás csak rémálom, hiszen a kormányon keresztül a gumiabroncsok nem viszik át az útfelületre az vezető “utasításait”.

Gyakran az utolsó pillanatig várunk a gumiabroncs cserével
A Valóság azonban teljesen más! Sokan addig várnak, amíg a gumiabroncsok teljesen elkoptak, mit sem törődve a maguk és társaik biztonságával. (a jogszabályról, 1,6 mm most nem írnék) Jön egy esősebb idő, egy megcsúszás és azonnal cselekedni kell! GUMICSERE! De Milyen? Használt, olcsó, drága, vagy jó legyen? Irány a net, és nézzük az árakat.

Ezért csinált egy tesztet az ACE/ARBÖ, hogy kiderítsék, megéri-e olcsó abroncsot vásárolni, hiszen ezzel a lépéseel több tízezer forint is megtakarítható. (?) Az ajánlatok csábítóak, de vajon megéri?ACE_nyari_gumi_teszt_2016 660

A teszt, néhány olcsó gumi hiányosságaira hívta fel a figyelmet
A tesztben csak a tényeket(?) közölték. Ehhez a tesztcsapat szakértői az Észak-Németországi ATP (Automotive Testing Papenburg) vizsgálati központját vették igénybe. Itt szerettek volna rámutatni, hogy az alacsonyabb árfekvésű abroncsok, valójában milyen hiányosságokat rejtenek. Keresték a választ arra is, hogy a már több gyártó által prémium kategóriába sorolt abroncsok valóban oda tartoznak-e, vagy csak marketinggel hitetik el a vásárlókkal, hogy milyen nagyszerű termékeket gyártanak!

Két koreai gyártó abroncsai (Nexen, Hankook) már most is beszállítói a Wolkswagen csoportnak és ezek az abroncsok rendelkezésre állnak a kereskedelmi hálózatokban és gumiszervizekben is kb.: 15 ezer forintos áron, ellentétben mondjuk egy Continental 25 ezer forintos árával.

Óriási különbségek nedves úton
A teszt alakalmával egy használt egy Golf VII-es 1,4 TSI-t használtak. Először több mérést végeztek SZÁRAZ útfelületen. A Hankook Kinergy Eco K425 és a Nexen N’blue HD plus, 34,6 méteren belül állt meg 100 km/h-ról. Őket követte a GT Radial Champiro 38 méterrel, a Viking City tech II 38,7 méterrel, a Barum Brillantis 2 39,4 méteren állt meg!

ACE Sommerreifentest 2016

De mik voltak a fékutak NEDVES útfelületen? Meglepő eredmény született! A Nexen 100 km/h-ról 46,3 méter alatt állt meg, míg a tesztben legrosszabbul teljesítő GT Radial 61,7 méter alatt állt meg!? Ez azt jelenti, hogy amikor a Nexennel megállt az autó, addig a GT Radiál még kb.: 50 km/h sebességgel haladt!

ACE_nyari_gumi_teszt_2016 660

A tesztet támogatta: Volkswagen, Nexen, Goodyear Dunlop.

Forrás és további részletek: ace-online.de
Szerző: Gunnar Beer
Képek: Tschovikov

Ezzel a teszt bemutatásának nincs vége, holnap a válasz érkezik a GT Radiáltól!

A könnyebb összehasonlítás miatt a 2014-ben, TOP márkákon elvégzett tesztekkel összehasonlított táblázat. A maximálisan elérhető pontszám 190 volt mind két esetben:

ace tesztek 2014 2016 660

Ezt olvasta már?

A limitált szériás Tesla modellre Vredestein abroncsokat szerelnek

A limitált szériás Tesla modellre Vredestein abroncsokat szerelnekÉrtékeld a cikket ÁTSZABTÁK A TESLA-T, EGY MAGÁNGYŰJTŐ …

4 hozzászólás

  1. Szia Gábor!

    Az első bekezdésben el lett írva a méret (165/65R15 szerepel a 195/65R15 helyett).

    Üdv,
    Anikó

  2. Nekem Dunlop SP Sport Fast Response van nincsi a teszt ez . Szerintem jo .

    • GumiPiac Magazin

      Szerencsére nem tesztelik végig a teljes gumiabroncs választékot, főleg az újdonságokat szokták!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

12 − 11 =