Formula 1 technológia a Pirelli P Zero abroncsokhoz

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A PIRELLI A PÁRIZSI AUTÓSZALON SZTÁRJA A FERRARI PARTNEREKÉNT: GYÁRI SZERELÉSŰ ABRONCCSAL LÁTJA EL  A LAFERRARI APERTÁT ÉS A GTC4 LUSSO T-T

A PIRELLI A PÁRIZSI AUTÓSZALON SZTÁRJA A FERRARI PARTNEREKÉNT: GYÁRI SZERELÉSŰ ABRONCCSAL LÁTJA EL A HÍRES ÁGASKODÓ LÓ KÉT ÚJ MODELLJÉT: A LAFERRARI APERTÁT ÉS A GTC4 LUSSO T-T
  • A FRANCIA AUTÓSZALONON LEGJOBBAN VÁRT MODELLEK KÖZÖTT AZ AUDI Q5, A LAND ROVER DISCOVERY ÉS A PORSCHE PANAMERA
  • A PIRELLI PNCS TECHNOLÓGIÁVAL ELLÁTOTT EGYEDI ABRONCSOT FEJLESZTETT VALAMENNYI MODELLHEZ

A Pirelli célja, hogy abronccsal lássa el a luxusautókat, és a zajszint csökkentésével fokozza a luxus érzését. Az olasz cég ezzel a küldetéssel érkezik az október 1-16-ig tartó Párizsi Autószalon-ra. A Pirelli a legjobban várt modellek közül négyet lát el gyári szerelésű abronccsal a legrangosabb francia autószalonon. A Ferrari GTC4 Lusso T-t, az Audi Q5-öt, a Porsche Panamerát és a Land Rover Discovery-t. Az utóbbi három autóhoz a Pirelli PNCS technológiájú egyedi abroncsot fejlesztett, hogy csökkentse az utastérben hallható zajt. A „Pirelli Zajcsökkentő Rendszer” 2-3 decibellel csökkenti az abroncs keltette zajszintet. Ez azt jelenti, hogy felére csökken az utastéri zaj, jelentősen fokozva ezzel az utazási kényelmet.

LaFerrari Aperta és GTC4 Lusso T: Formula 1 technológia a Pirelli P Zero abroncsokhoz

A KERS-szel és szénszálas alvázzal ellátott, csaknem 1000 lóerős új LaFerrari Aperta – mely az egyik leginkább várt autó a párizsi autószalonon – a Formula 1-es technológiát viszi át a közútra.

A legrangosabb motorsport események kizárólagos beszállítójaként szerzett tapasztalatára támaszkodva a Pirelli egyedi abroncsot tervezett. A legújabb Maranello modellhez a Formula 1-es technológia szélesebb üzemi skálán való alkalmazásával, mely többféle útviszonyhoz teszi alkalmassá az abroncsot.

Az új LaFerrari Apertát kizárólag P Zero Corsa Asimmetrico abronccsal szerelik 265/30ZR19 méretben elől, illetve 345/30ZR20 méretben hátul.

A Pirelli mérnökei a Ferrari szakembereivel szoros együttműködésben megnövelték az abroncs érintkezési felületét. Az egyedi abroncs nagyobb érintkezési felülete – különösen az elsőé – csökkenti az alulkormányozottságot. Javítja a kanyarodó képességet és fokozza a tapadást kanyarban.

A Ferrari legújabb GTC4 Lusso T modelljéhez is Pirelli abroncsot választott. Mivel a kényelem és a sebesség volt a kifutó modell erőssége, a Ferrari e két műszaki jellemző megőrzését kérte a Pirelli mérnökeitől. Az abroncsgyártó azonban a GTC4 Lusso T-hez fejlesztett új P Zero abroncsok gördülési ellenállásának mintegy 15 százalékos csökkentésével tovább fokozta az autó teljesítményét. Ezt úgy ért el, hogy megszüntette az abroncs deformálódását, ily módon optimalizálva az érintkezési felületet. A négykerék-kormányzású autónál a hátsó abroncsok esetében is biztosítani kellett az érintkezési felületet egyenletességét.

Csöndes Pirelli abroncsok az eddigi „legzöldebb” és legelektromosabb autószalonon

A 2016-os Párizsi Autószalonon előtérbe kerülnek az elektromos és a környezetbarát autók.

Tekintettel arra, hogy az autógyártásban egyre fontosabb szerepet kap a környezetvédelem, a Pirelli több olyan modellre is kiterjesztette a PNCS technológia alkalmazását. Ezek bemutatásra kerülnek a párizsi autószalonon. A Pirelli kezdettől részt vett az Audi Q5 fejlesztésében, és az új modellt most zajcsökkentő rendszerrel ellátott P Zero abronccsal szereli. Mérnökeinek sikerült megőrizniük a nagy teljesítményt és a tökéletes vezetési élményt a legújabb zajszennyezési és széndioxid-kibocsátási rendeleteket betartva.

Ugyanezt az eredményt érte el a Pirelli a legújabb Land Rover Discovery-nél is. A klasszikus angol SUV ötödik generációját Pirelli Scorpion Verde All Season abronccsal szerelik 18-22 collban. A legnagyobb méret PNCS technológiával készül. Az autószalon másik fontos újdonsága, a legújabb Porsche Panamera pedig olyan Pirelli P Zero abroncsot kap, mely egyesíti a zajcsökkentő rendszert a Seal Inside technológiával. Ez a „csöndes” abroncs így arra is képes, hogy kijavítsa a defekt esetén történt sérülést.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

három × 4 =