Defekttűrő abroncsok

Rate this post

Amikor elérkezik a téli vagy a nyári abroncsok cseréjének az ideje, akkor számos autótulajdonos választása esik a hagyományos típusok helyett a defekttűrő abroncsokra. Hasznuk megkérdőjelezhetetlen.Alapvető céljuk, hogy biztonságot és defekt esetén is további mobilitást biztosítsanak, de van néhány tényező, amiről a leendő tulajdonosoknak vásárlás előtt érdemes tudnia. Ebben nyújtanak segítséget a Hankook szakértői.

A gépjármű tulajdonosok egyik legnagyobb félelme, hogy – akár gyorsabb tempónál – defektet kapnak.Ha szerencsések, akkor „csak”meg kell várniuk az autómentőt vagy kereket kell cserélniük a leállósávban, ami szintén veszélyes lehet egy forgalmas úton. A defekttűrő abroncsoknak hála a sofőrnek lehetősége nyílik arra, hogy az autót – és vele együtt az utasokat – légvesztés esetén is biztonságos helyre juttassa.A gumiabroncsok oldalfalának felépítése ugyanis keményebb és merevebb,aminek köszönhetően képes megtartani az autó súlyát akkor is, ha teljes levegővesztés következik be. Így elkerülhető a baleset vagy a hosszas várakozás.Ha végül ilyen felszerelésre esik a választás, akkor íme pár hasznos tudnivaló a Hankook szakértőitől.

Nem lehet a végtelenségig húzni, defekt után irány a szakszerviz!

Ez a technológia nem arra hivatott, hogy bármilyen sérülést a végtelenségig elbírjon.A sofőr a defekt után(terheléstől függően, azaz mennyi csomag van a gépjárműben, vagy hányan ülnek benne) nagyjából még 80 kilométert tehet meg, mindezt maximum 80 km/h sebességgel. Ez bőven elég lehet arra, hogy haza vagy egy abroncsszervizbe juttassa gépjárművét. Tartós használatra már nem alkalmas a sérült gumiabroncs. Mivel a defekttűrő abroncsok esetén légvesztéskor az abroncs veszi át a súlyt, szerkezete folyamatosan gyengül a további használattal. Ezért ezeket az abroncsokat nem lehet javítani! Ha megtették a „dolgukat”, cserélni kell őket.

A biztonság megéri

Speciális kialakításuknak köszönhetően és a nagyobb súly miatt nagyobb a defekttűrő abroncsok gördülési ellenállása. Emiatt megközelítőleg 1-2 százalékkal több üzemanyagot fogyaszt a gépjármű. A gördülési ellenállás 90 százalékáért az abroncs alakváltozása miatt fellépő energiaveszteség a felelős. Ez akkor keletkezik, amikor a futófelület a kerekek forgása közben az úttal érintkezve folyamatosan súrlódik, az oldalfal pedig minden gördülésnél deformálódik. A merev oldalfal viszont sokkal kevésbé érzékeny az úthibákból eredő ütésekre. De mindez eltörpül amellett, hogy jóval nagyobb biztonságot nyújt, mint hagyományos társai.

Defekt vagy nem defekt?

A defekttűrő abroncsok felszerelésének egyik alapvető követelménye, hogy abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) legyen ellátva a gépjármű. Nem hiába, hiszen ennél a technológiánál levegő nélkül is hasonló a vezetési komfort és a tapadás, mint nyomás alatt. A tulajdonos csak a szenzor jelzéséből veszi észre, hogy probléma van, és úgy tudja alakítani az útvonalat. A szenzorokból két típus létezik: az egyik esetben,az abroncs belsejében (szelepben) elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a légnyomást, a másik esetben pedig az ABS jeladóból nyeri az adatokat az érzékelő.

A defekttűrő abroncsok elsősorban eredeti gyári felszerelésűek, és az adott gyártó már ezekhez tervezi meg az autó futóművét és elektronikáját is. Ezért pár alapszabályt tartsunk be, ha defekttűrő abronccsal szerelt járművünk van:

  • Mind a négy abroncsnak defekttűrőnek kell lennie, azonos márka, mintázat, megfelelő méret, lehetőleg gyári homológ jelölés!
  • A járműgyártók magas légnyomást adnak meg ezekhez az abroncsokhoz (akár 3 bar). Ettől nem szabad eltérni. Nem lesz komfortosabb a futás, csak tönkre tesszük az abroncsokat. Oka van a magas légnyomásnak, fogadjuk el. A komfortot a futómű biztosítja.
  • Normál kopás miatti csere esetén négy új abroncs felszerelése javasolt.
  • Ha csak két abroncsot kell cserélni, ragaszkodjunk az eredeti márkához és mintázathoz. Erre azért van szükség, mert nagyon érzékeny a menetstabilizáló elektronika ezekben a járművekben. Az egyes gumimárkák között lehet némi eltérés a gördülési kerületben, amit az elektronika csúszásként érzékel, és folyamatosan beavatkozik. Ekkor az ESP nagyon gyakran felvillan, és nem stabil az autó úttartása. Ha ilyet érzékel két abroncs cseréje esetén, akkor a másik két abroncsot is cserélje újra.
  • Nem javíthatók a defekttűrő abroncsok. Ha megtették a dolgukat, mindenképp vásároljunk újat, hiszen levegő nélkül – a normál abroncsoknál sokkal lassabban – de szintén roncsolódnak.

A Hankook saját fejlesztésű, HRS (Hankook Runflat System) elnevezésű technológiával szerelt defekttűrő abroncsai biztos választást nyújtanak mindazoknak, akik nagyobb távolságokat tesznek meg vagy ingáznak.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

húsz − tizenhat =