Főoldal / 1 Egyéb / A Continental több mint 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót

A Continental több mint 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót

Értékeld a cikket

1968. szeptember 11-én az első elektronikusan vezérelt tesztautó megkezdte szolgálatát a Continental Contidrom tesztelő létesítményében

A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót
“Tisztelgünk az úttörő mérnökök találékonysága előtt” – Dr. Elmar Degenhart vezérigazgató

A Continental már 50 évvel ezelőtt is úttörő eredményeket ért el a jövő mobilitásának előkészítésében. 1968. szeptember 11-én a Continental első elektronikusan vezérelt, sofőr nélküli autója a jelenlévők legnagyobb megdöbbenésére végighaladt a Lüneburg Heath-i Contidrom tesztpályán. A hírek arról számoltak be, hogy „A jövő már itt van” és „Szellemsofőrrel a kormány mögött száguld a kanyarban”. Több mint 400 újság, magazin, rádióállomás és tévécsatorna számolt be az eseményről. Ennek a nagyszabású projektnek a valódi célja az volt, hogy programozott körülmények között teszteljenek gumiabroncsokat, tudományos módszerek alkalmazásával. A Continental mérnökei azonban már akkor feszegették a technikai megvalósíthatóság határait, és bizonyos értelemben megalapozták a jövő vezetésének fejlődési irányát. 50 évvel később a három mérnök, Hans-Juergen Meyer, Herbert Ulsamer és Klaus Weber ismét találkoznak a Contidrom pályán. A tesztpályán Dennis Scholl, az autópályák önvezető technológiája, a Cruising Chauffeur tesztmérnöke is jelen volt.

„Tiszteletünket tesszük azok előtt a találékony, úttörő mérnökök előtt, akik már 5 évtizeddel ezelőtt  kifejlesztették a sofőr nélküli autót, ami jelentős technológiai mérföldkövet jelent vállalatunk innovációkkal bővelkedő történetében” – mondta el Dr. Elmar Degenhart,a Continental vezérigazgatója, méltatva a Continental korábbi munkatársainak teljesítményét. „Az 1968-ban kifejlesztett sofőr nélküli autó már akkor tükrözte a Continental – aki abroncsgyártóból technológiai óriássá nőtte ki magát – azóta is egyik kiemelt célját, a biztonságos, tiszta és intelligens mobilitás elérését a jövőben.”

Ezt olvasta már?

Goodyear KMAX GEN-2 a Premio forgalmazásában

A KMAX GEN-2 ugyanolyan kimagasló futásteljesítményt garantál, mint elődei, kiegészítve azt a jobb tapadás előnyével.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

10 + 6 =