Főoldal / 1 Egyéb / Az Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal kerül forgalomba

Az Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal kerül forgalomba

Az Audi a világ legnagyobb gumitermék- és gumiabroncsgyártó vállalatát, a Bridgestone-t választotta első, teljesen elektromos meghajtású, városi terepjárójához (SUV), az Audi e-tronhoz.

Az Audi a világ legnagyobb gumitermék- és gumiabroncsgyártó vállalatát, a Bridgestone-t választotta első, teljesen elektromos meghajtású, városi terepjárójához (SUV), az Audi e-tronhoz. A két társaság közösen állította össze az új modellel szemben támasztott legfontosabb elvárásokat és jellemzőket tartalmazó listát, amelyen szerepel többek közt a lenyűgöző gyorsulás, a beltér kimagasló kényelme és csendessége, a legnagyobb fokú biztonság és a kompromisszummentes teljesítmény. Az Audi döntése értelmében a modell hatféle, 19”-21” méretű – négy nyári és kettő téli – Bridgestone abronccsal kerül forgalomba gyári felszerelésként.

A két társaság közösen állította össze az új modellel szemben támasztott legfontosabb elvárásokat és jellemzőket tartalmazó listát, amelyen szerepel többek közt a lenyűgöző gyorsulás, a beltér kimagasló kényelme és csendessége, a legnagyobb fokú biztonság és a kompromisszummentes teljesítmény. Az Audi döntése értelmében a modell hatféle, 19”-21” méretű – négy nyári és kettő téli – Bridgestone abronccsal kerül forgalomba gyári felszerelésként.

Sebesség és biztonság

A két elektromos motorral hajtott Audi e-tron lenyűgözően gyorsul, kevesebb, mint 6 másodpercre van szüksége a 100 km/órás sebesség eléréséhez álló helyzetből. A kezdetektől világos volt, hogy ehhez a teljesítményhez kiváló tulajdonságokkal rendelkező gumiabroncsokra lesz szükség, amelyek a lehető legjobb irányíthatóságot és kiváló fékezési teljesítményt biztosítanak. A nyári abroncsok esetén a kifejezetten városi terepjárókhoz fejlesztett Bridgestone Alenza 001 típusra esett a választás, amely speciális blokkszerkezetének köszönhetően optimális tapadást, a kanyarokban jobb irányíthatóságot, és az egyenes szakaszokon nagyobb stabilitást biztosít. Nedves útfelületen való tapadás tekintetében az abroncs „A” EU abroncscímke besorolást kapott, ezért a legjobb termék a piacon.

A téli körülményekhez a Bridgestone a nedves, száraz, jeges, latyakos és havas úton is megbízható kanyarodási tulajdonságokkal és jó irányíthatósággal rendelkező Blizzak LM 001 abroncsot biztosítja. A kiváló tapadásról a Bridgestone Nano Pro-Tech polimerével gyártott, magas szilika tartalmú keverék gondoskodik.

Alacsony gördülési ellenállás az optimális hatótávolságért

A teljesen elektromos járművek esetén az egyik legfontosabb szempont a nagy hatótávolság. Ez kizárólag alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal érhető el – a Bridgestone abroncsai ebben a kategóriában az „A” EU abroncscímke besorolását kapták. A Bridgestone abroncsok tökéletes összhangot alkotnak az új Audi e-tronnal, amely így egyetlen töltéssel akár 400 km megtételére is képes. Az abroncsok kopás szempontjából is kiválóan teljesítenek, tökéletesen megfelelnek az elektromos Audi e-tron igényeinek és tulajdonságainak, optimális vezetési élményt és érzetet biztosítva.

A csend hangja

Az Audi márka a luxus és kényelem szinonimája. Mivel az e-tron az Audi első teljesen elektromos járműve, a gyártó hangsúlyozni kívánta az elektromos meghajtás előnyeit. A szinte hangtalanul működő motor, a hangszigetelés, a kettős üvegezés és a speciális tömítőanyagok révén a vezető a motor hangja helyett a motor csendjét „hallhatja”. Pontosan megértve az Audi célját, a Bridgestone saját, szabadalmazott, B-Silent technológiával készült abroncsainak alkalmazását javasolta a beltéri zaj további csökkentéséhez – az abroncson belüli üreges részeket kitöltik a visszhangok megszüntetése érdekében, az abroncs falai és struktúrája erősebb, így kevesebb az útfelületen való gördülésből fakadó vibráció és visszhang.

Öröm és büszkeség

A döntés, hogy az Audi teljesen elektromos járművéhez, az e-tronhoz Bridgestone abroncsokat választottak gyári szerelésként, újabb lépés a két társaság már korábban kialakított szoros együttműködésének további erősítése felé, hiszen a Bridgestone már eddig is az Audi fő abroncsbeszállítója volt.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Audi választása társaságunkra esett, és úgy döntött, hogy legelső elektromos járművét, az Audi e-tront Bridgestone abroncsokkal hozza forgalomba” – mondta Mark Tejedor, a Bridgestone EMEA Eredeti Felszerelés részlegének alelnöke.

„Az Audi innovatív, környezetbarát és hihetetlen vezetési kényelmet kínáló járművet alkotott. Ezért logikus döntés volt, hogy hasonló tulajdonságokkal bíró Bridgestone abroncsokat választottak hozzá. Az autóipar gyorsan változik, egyre inkább terjednek a hálózatba kapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos (ún. CASE) járművek. A Bridgestone pedig olyan új megoldásokat és technológiákat kínál, amelyek választ adnak az autógyártók legnagyobb kihívásaira, köszönhetően elsősorban annak, hogy az iparágban vezető helyet foglalunk el a K+F beruházások nagyságának tekintetében.”

A Belgiumban készülő Audi e-tron forgalmazása 2019. januárban kezdődik.

Ezt olvasta már?

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot a Continental portugáliai üzemében. A német technológiai vállalat terméke egy olyan szériagyártású abroncs, amely speciális defekttömítéssel rendelkezik, ezért sérülés esetén eltömíti önmagát. A mérföldkőnek számító 15 milliomodik darab egy 255/45 R 19 méretű ContiSportContact 5 SUV abroncs lett, amely egy Volkswagenre került fel.

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot a Continental portugáliai üzemében. A német technológiai vállalat terméke egy olyan szériagyártású abroncs, amely speciális defekttömítéssel rendelkezik, ezért sérülés esetén eltömíti önmagát. A mérföldkőnek számító 15 milliomodik darab egy 255/45 R 19 méretű ContiSportContact 5 SUV abroncs lett, amely egy Volkswagenre került fel.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

6 − három =