Bridgestone – 3 jótanács az autógumik helyes tárolásához

Rate this post

A hirtelen jött tavasszal elkezdődött az abroncscserék időszaka is. A következő hetekben több millió autós cseréli vissza téli gumit a nyáriakra. A Bridgestone szakértői szerint ilyenkor még akkor is érdemes átvizsgáltatni a nyári gumikat, ha gumiszervizben tároltuk és ott is cseréltetjük őket, mivel az abroncsokat akár tárolás közben is érheti károsodás.

A hirtelen jött tavasszal elkezdődött az abroncscserék időszaka is. A következő hetekben több millió autós cseréli vissza téli gumit a nyáriakra. A Bridgestone szakértői szerint ilyenkor még akkor is érdemes átvizsgáltatni a nyári gumikat, ha gumiszervizben tároltuk és ott is cseréltetjük őket, mivel az abroncsokat akár tárolás közben is érheti károsodás. Ez azért is fontos, mert a Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy autógumi szettel akár 50-60.000 kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik fele annyi autózás után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre.

Ez azért is fontos, mert a Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy autógumi szettel akár 50-60.000 kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik fele annyi autózás után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre.

Március végén és április elején a hőmérséklet már tartósan meghaladja a 7°C-t, ezért a magyar autósok többsége erre az időszakra időzíti a téli gumik nyárira való cseréjét. A Bridgestone korábbi felmérése szerint azonban a járművezetők 24%-a közlekedik téli gumikkal még a tavaszi időszak végén is, ami bár spórolás szempontjából jó megoldásnak tűnhet, a szakértők szerint azonban kifejezetten balesetveszélyes döntés.

„A keményebb keverékből gyártott nyári gumihoz képest, a lágyabb téli gumi rosszul tűri a tavaszi-nyári időszakot. Az autónk féktávolsága 100 km/órás sebességről lefékezve akár 8-10 méterrel is hosszabb lehet, járművünk pedig akár 10%-kal is többet fogyaszthat, ezért a takarékossági tévhit is megdőlni látszik” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. személygépjármű-abroncs üzletág vezetője..

Az Ön gumiszervize >>>

„Érdemes tehát mielőbb visszaszereltetni a nyári gumikat, de előtte mindenképpen ellenőriztessük az abroncsok állapotát, mert azokat akár tárolás közben is érheti károsodás. Fontos ugyancsak, hogy az ilyenkor lecserélt téli gumikat is megfelelően tároljuk, mert a használaton kívüli abroncsok helyes kezelésével és megfelelő tárolásával növelhető az élettartamuk és a teljesítményük, végső soron pedig biztonságosságuk” – tette hozzá a szakember.

Nem csak a gumi összetétele és a profilmélység, de az abroncsok tárolási körülményei is jelentősen befolyásolják későbbi teljesítményüket. Az autógumik akkor tudják ellátni alapvető feladataikat, ha szakszerűen szerelik fel, cserélik és megfelelően tárolják őket.

A gumihotel már Magyarországon is egyre népszerűbb, immár minden tizedik autós veszi igénybe a szolgáltatást. Ez főleg azoknak jó lehetőség, akik nem tudják az otthonukban megoldani a szakszerű tárolást. Azok számára viszont, akik otthon tárolják az abroncsaikat, a Bridgestone összeszedte a legfontosabb tudnivalókat.

Fejlesztései eredményeként a vállalat már mintegy 5 millió darab abroncsot gyárt. Célja az, hogy termelési volumenének akár 40%-át is közvetlenül a hazai és nemzetközi autógyáraknak értékesítse.

3 jótanács a Bridgestone-tól

Biztosítsunk megfelelő tárolási körülményeket!

Az abroncsokat -5 és 25°C közötti átlaghőmérsékleten, száraz és enyhén szellős helyen tároljuk. Ne legyenek kitéve közvetlen napfénynek és ózonsugárzásnak, mert ezek kedvezőtlen hatást gyakorolnak a gumi tartósságára. A gumikat kazánoktól és radiátoroktól, vagyis hőforrásoktól távol helyezzük el, lehetőleg olyan helyen, ahol a levegő páratartalma nem haladja meg a 70%-ot.

Felni nélküli abroncsokat ne tároljunk a szabadban!

A szabadban vagy egymásra halmozva tárolt gumik könnyen deformálódhatnak, és menet közben az autó vibrációját idézhetik elő. Éppen ezért a felni nélküli abroncsokat vízszintesen helyezzük egymásra, ügyelve arra, hogy a rakás maximum 1,5 méter magas legyen, különben az abroncsok saját tömegük miatt deformálódhatnak. Az abroncsokat tárolhatjuk függőleges helyzetben, felállítva is. Ez esetben azonban egy-két havonta 90 fokkal forgassuk el őket, hogy megelőzzük az deformációt.

Tároljuk az abroncsokat felnin!

Az abroncsokat lehetőleg felnire szerelve tároljuk. Ez esetben az abroncsok tetszőleges módon tárolhatóak, akár több abroncs is egymásra tehető, vízszintes tároláskor pedig nem szükséges rendszeresen forgatni őket. A következő gumicsere idején célszerű azonban az abroncsok nyomását ellenőrizni, amit persze a szakszervizben elvégeznek helyettünk.

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

15 − tizenhárom =