Főoldal / 1 Egyéb / MICHELIN Pilot Sport 4S* abroncsok az új BMW X3 M és X4-n

MICHELIN Pilot Sport 4S* abroncsok az új BMW X3 M és X4-n

A BMW 21 colos MICHELIN Pilot Sport 4S* (PS4S*) nyáriabroncsokkal szereli vadonatúj X3 M és X4 M modelljeit

A BMW 21 colos MICHELIN Pilot Sport 4S* (PS4S*) nyáriabroncsokkal szereli vadonatúj X3 M és X4 M modelljeit -sőt az új modellek sajtópremierjén szintén Michelin abroncsokkal láthatjuk a BMW sportos, nagyteljesítményű járműveit.

A 21 colos könnyűfém ötvözetből készült felniken guruló új BMW X3 M és X4 M Competition modellek első tengelyére MICHELIN PS4S* 255/40ZR21 102Y, míg hátsó tengelyére 265/40ZR21 105Y méretű ultra nagyteljesítményű sportabroncsok kerülnek.

A csillag(*) jelöléssel ellátott, speciálisan a BMW számára kifejlesztett termékekben számos technológiai újdonság megtalálható. Így a több keverékes futómintázat és az aramiddal erősített felépítmény is.
A Michelin és a BMW M együttműködése nagy múltra tekint vissza. A neves konstruktőr több korábbi modelljére is készültek már Michelin abroncsok

A mostani abroncsszéria három év közös munkájának gyümölcse. A BMW M elvárásait a modellfejlesztésben résztvevő mérnökökkel együtt sikerült teljesíteni. A feladat közel 800 prototípus és 1400 próbaszériás abroncs legyártását követelte meg, amelyeket a németországi Nürburgring, illetve a franciaországi Miramas és Ladoux tesztpályáin teszteltek.

Az első tengelyre kerülő abroncsoknál a Michelin három keverékes technológiáját, míg a hátsó abroncsoknál a két keverékes megoldást alkalmazták a termékfejlesztők. Az eredetileg az állóképességi, endurance sportág számára kifejlesztett többkeverékes technológia lényege, hogy a futó egyes zónáiban különböző gumikeverékeket alkalmaznak. Az abroncs teljesítménye ezzel a megoldással finomhangolható. A külső futózónát kivételes tapadásra és kopásállóságra, sportos kanyarokra optimalizálták. A középvonalban elhelyezkedő mintázati elemek pontos kormányozhatóságot és megbízható úttartást biztosítanak, míg a belső vállzóna erőssége a nedves tapadás és fékhatás.

Az abroncsok fejlesztésekor a BMW M mérnökei kifejezetten arra kérték a Michelin szakembereit, hogy a száraz útfelületen nyújtott teljesítményre összpontosítsák figyelmüket. Illetve hogy a terméket magas szintű tapadás, jó állóképesség, kigyensúlyozott nedves teljesítmény jellemezze a versenypályán. Eközben a BMW M modellekre jellemző sportos vezetési élmény is megmarad. Fontos feltétel volt továbbá a méret kényszer. Vagyis hogy az első és a hátsó abroncs méret között nincs jelentős eltérés. A Michelin fejlesztőinek csak az első-hátsó futómintázat és a futókeverékek differenciálásával volt módjuk a teljesítmény elvárásokat teljesíteni.

Innovatív műszaki megoldásaink alkalmazásának köszönhetően a MICHELIN PS4S* abroncs kivételesen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Tapadás, kényelem, biztonság és vezetési élmény. – Ez egyaránt teljesíti a BMW M elvárásait és a mindennapi autózásra, közúti használatra is alkalmassá teszi a sportos gumiabroncsokat. A fejlesztési munka során az alaptermék teljesítményét a Michelin szakemberei a BMW M elvárásainak megfelelően fejlesztették tovább. Mind ezt oly módon azonban, hogy a finomhangolás ne menjen a többi teljesítmény tényező rovására.

A MICHELIN PS4S* abroncsokkal szerelt BMW X3 M és X4 Mmodellek leendő vezetői biztosak lehetnek tehát abban is, hogy a sportos vezetési élmény mellett még extrém körülmények között is maximális biztonsági és élettartam teljesítményt kaphatnak az új gumiabroncsoktól.

Ezt olvasta már?

Sokéves tapasztalat, valamint sazéles körű kutatások és tesztelések veztteek az ELIT technológia kifejlesztéséhez. E technológia hozta konstrukciós fejlesztések teszik lehetővé, hogy a 344 Forestar ELIT ugyanazt a rakományt szállítsa a névleges légnyomás felénél, mint a standard erdészeti gumiabroncsok és így nagyobb felfekvő felületet, jobb tapadást és üzemanyaghatékonyságot biztosít.

Bohnenkamp – Alliance ALACSONY NYOMÁSÚ ERDÉSZETI ABRONCS

Sokéves tapasztalat, valamint széles körű kutatások és tesztelések vezettek az ELIT technológia kifejlesztéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhárom + 4 =