MICHELIN ÉS PLAYSTATION

3/5 - (1 vote)

Gran Turismo – A Michelin a PlayStation abroncstechnológiai partnere” lett.

A PlayStation választása a francia abroncsgyártóra esett: a videojátékpiac jelenleg legvalósághűbb versenyszimulátor-játékának, a Gran Turismónak „hivatalos abroncstechnológiai partnere”lett a Michelin.
A GRAN TURISMO SPORT JÁTÉKOSOKRA EZENTÚL MÉG ÉLETSZERŰBB ÉLMÉNYEK VÁRNAK. AZ AUTÓVERSENY SZIMULÁTOROK RAJONGÓINAK MOSTANTÓL MÉG VALÓSÁGKÖZELIBB VERSENYZÉSBEN LEHET RÉSZÜK

A PlayStation választása a francia abroncsgyártóra esett.

A videojátékpiac jelenleg legvalósághűbb versenyszimulátor-játékának, a Gran Turismónak „hivatalos abroncstechnológiai partnere” lett a Michelin.

A több évre szóló együttműködési megállapodás keretében a Michelin egyúttal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elismert Gran Turismo Championships versenysorozat hivatalos abroncsbeszállítójává” vált.

Az együttműködés keretében 2019 októberétől az ingyenesen letölthető frissítések után egyre inkább láthatóvá válik a Michelin márka a Gran Turismo Sportjátékban. A letölthető Michelin-modulok:

  • A Gran Turismo Sport „Brand Central” elnevezésű virtuális múzeumában megjelenő Michelin szekció. A játékosok megismerkedhetnek a Michelin versenysportban és technológiai innovációban játszott szerepével.
  • A Gran Turismo Sport„tuning” funkciójában megjelennek a Michelin abroncsok. A virtuális versenyzők a gumiválasztás stratégiáját gyakorolhatják, lágy, közepesen kemény és kemény abroncsot választhatnak a járműveikre.
  • Az autóversenyzés legjelentősebb eseményeit és helyszíneit felidéző grafikai elemek, reklámtáblák és márkajelzések jelennek meg a versenypályákon.
https://www.youtube.com/watch?v=7mE9CXZloGw

A Michelin fivérek meg akarták győzni a kétkedőket a levegővel fújt gumiabroncs előnyeiről.

Ezért 1895-ben speciálisan versenyzésre épített járművükkel elindultak a Párizs-Bordeaux-Párizs autóversenyen. A Michelin az első legendás verseny óta jelen van az autóversenyzés világában. Innovatív és nagy teljesítményű termékeikkel sikerrel segítették a versenyzőket a leghíresebb és legnehezebb megpróbáltatásokon. A Le Mans-i 24 órás körversenyen huszonkét egymást követő évben léphetett Michelin abronccsal versenyző győztes a dobogó legmagasabb fokára. Az FIA ralibajnokságain pedig több mint 330 alkalommal bizonyult verhetetlennek.

A FIA állóképességi, endurance versenyei, a raliversenyek, az elektromos Forma 1 és az International Motor Sports Association versenysorozatai élő kísérleti laborként szolgálnak a Michelin fejlesztő szakemberei számára. Az abroncs viselkedéséről összegyűjtött adatokat alapos elemzésnek vetik alá. Az eredmények alapján fejlesztik tovább az abroncsmodelleket és szimulátorokat: az abroncsgyártás technológiai csúcsaihoz a versenyzésen keresztül vezet az út. A versenytechnológia műszaki megoldásai idővel a szériagyártású, mindennapos autózáshoz kínált abroncsokban is megjelennek. Így a Gran Turismo játékban használt abroncsokéi is.

Az első ilyen jellegű szakmai együttműködési megállapodás értelmében a Michelin megosztja ismereteit a Sony fejlesztőivel. A Gran Turismo játékosai pedig még közelebb kerülhetnek a valós versenyélményhez. Átélhetik a gumiszerelő műhely izgalmait is, hiszen a jól megválasztott abroncs nagyban befolyásolja a sikert.

„Ez a közös munka olyan, mint a tökéletes házasság: a legjobb teljesítményt nyújtó versenyszimulátor videojáték szövetségre lép a versenyabroncsok csúcstermékeit kínáló abroncsgyártóval – mondja Scott Clark, aki a Michelin amerikai ügyvezető alelnökeként az ipari, motorsport és felhasználó élmény tevékenységekért felel.

A Michelin ugyanakkor az abroncsok teljesítményszimulációja területén is vezető szerepet visz az ágazatban – tette hozzá Scott Clark. – Már a járműtervezés folyamatában bekapcsolódunk a munkába, olyan modellekre fejlesztünk virtuális abroncsokat, amelyeket még le sem gyártottak a konstruktőrök – így könnyebb lesz a későbbiekben a szükséges változtatásokat elvégezni az elkészült járművek abroncsain. A szimuláció technológiájához hozzáadjuk az autóversenyeken összegyűjtött adatokat, a Sony pedig mindebből egy még élethűbb videojátékot fejleszt – az abroncsválasztás ugyanis nagyon fontos stratégiai kérdés a versenyzésben. Hosszú távon ezáltal a szélesebb közönségszámára is világossá válik, mennyire meghatározó szerepe van a Michelinnek az autó teljesítményében.”

„A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elismert Gran Turismo Championships versenysorozat a Gran Turismo 25 éves autószimulátoros tapasztalatain és a játékot övező egyedülálló autós kultúrán alapszik. A versenysport iránt elkötelezett, megbízható műszaki-fejlesztői tapasztalattal rendelkező, az ágazatban vezető pozíciót betöltő beszállítónk és abroncsszakértőnk, a MICHELIN érkezése most lehetővé teszi számunkra, hogy még életszerűbbé, még valóságosabbá váljon a játék, és egyre kisebb legyen a különbség a virtuális és a valódi versenyzés között. Együttműködésünk ezen kívül felhívja a figyelmet magára a versenyre, amely talán az autósport jövőjében is egyre nagyobb szerepet kaphat” – nyilatkozta a játékot fejlesztő Polyphony Digital Inc. vezérigazgatója, Kazunori Yamauchi.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhét + tizennyolc =