A jövőben a Continental ContiSeal tömítő technológiáját a kisteherautó-abroncsokban is alkalmazza.
A ContiSeal megbízhatóan lezárja a futófelület kisebb, legfeljebb öt milliméter átmérőjű sérüléseit anélkül, hogy csökkenne a túlnyomás az abroncsban. Így az esetek többségében megelőzhető a légnyomásvesztés, ami jelentősen megnöveli az abroncsok nyújtotta biztonságot, és a használatuk is gazdaságosabb lesz.
„A szögek vagy csavarok okozta defekt általában többletköltséget okoz a fuvarozók számára” – mondta el Jan-Ole van Lengen, a Continental teherautó- és kishaszonjármű-gumiabroncsainak európai, közel-keleti és afrikai termékmenedzsere.
„Még a kisebb lyukak miatt is le kell állni egy időre vagy a költséges és bonyolult átrakodást kell választani. A ContiSeal technológia az esetek 90 százalékában megbízhatóan eltömíti a futófelület sérüléseit.” A Continental a ContiSeal technológiát fogja használni a téli és a négyévszakos kisteherautó-abroncsok esetében is.
Az első mintázat, amelynél ezt a technológiát használják a közkedvelt VanContact 100 215/65R16 C 106/104 T. A gyártás 2020 február végén kezdődik. Ez egy robusztus gumiabroncs, amelyet nehéz rakomány rossz minőségű úton való szállítására terveztek. Az oldalfalán lévő széles kopó szalag védelmet jelent a járdának történő ütközéskor. A futófelület alján lévő kőkilökő elem és a robusztus futófelület a rossz úton való közlekedést is lehetővé teszi. A gumiabroncs megerősített vázszerkezete által a nehéz rakományok szállítása sem probléma, hiszen ez az erős váz növeli a jármű menetstabilitását. A VanContact 100 a kovasav tartalma és a szerkezetének kialakítása következtében még a mostoha működési körülmények között is nagy futásteljesítményre képes.