Az ADAC 2021-es nyárigumi-tesztjén 17 modellt tesztelt 225/50 R17 méretben, amit sok középkategóriás jármű használ
- Falken, Conti, Kumho, Bridgestone a legjobbak közt
- Óriási különbségek a nedves fékezésben
- Az olcsó gumik is jól teljesítenek
Nyárigumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (1. rész) >>>>
Melyik abroncs a legjobb a középkategóriás járműveknél? A választ az ADAC 2021 nyárigumi teszt adja meg. A mostani teszt a vezetési és biztonsági tulajdonságok veszi figyelembe. Ezúttal a tesztben: A 225/50 R17 méretű myárigumikat vették szemügyre
Az összesített eredmény
A 17 tesztelt modell közül négy modell összteljesítményét „jónak”. Tizenkét gumit „átlagosnak” és egy gumiabroncsnak „átlag alattinak” értékelték. Az egyéni értékelésekkel ellátott táblázat után, mint mindig, megtalálja a modellek erősségeit és gyengeségeit. Nagy figyelem ezúttal a nedves fékezési tulajdonságokat helyezi előtérbe.
ADAC 2021 nyárigumi teszt | Előny | Hátrány | Értékelés |
Falken Azenis FK510 (17/1) | Nagyon kiegyensúlyozott teljesítmény. Legjobb aquaplaning kezelhetőség. Kiváló teljesítmény száraz utakon is. | Kissé magas üzemanyag fogyasztás | Jó – tesztgyőztes |
Continental PremiumContact 6 (17/2) | Nagyon kiegyensúlyozott abroncs. Különösen jó vizes körülmények közt. Alacsony üzemanyag fogyasztás. | – | Jó |
Kumho Ecsta PS71 (17/3) | Különösen jó vizes körülmények közt. Kiegyensúlyozott teljesítmény. | – | Jó |
Bridgestone Turanza T005 (17/4) | Kiváló teljesítmény száraz utakon. | Kissé megnövekedett kopás. | Jó |
Michelin Primacy 4 (17/5) | Legjobb tulajdonságok száraz utakon. Kiváló kopás. | Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
Dunlop Sport Maxx RT2 (17/6) | Különösen jó tulajdonságok száraz utakon. | Kissé megnövekedett kopás. Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
Esa + Tecar Spirit Pro (17/7) | Jó kopási tulajdonságok. Jó nedves tapadás. | Gyengébb teljesítmény száraz utakon. | Átlagos |
Nexen N Fera Sport (17/8) | Különösen száraz utakon jó. | Gyengébb teljesítmény nedves utakon. Megnövekedett kopás. Magasabb üzemanyag fogyasztás. | Átlagos |
Pirelli Cinturato P7 C2 (17/9) | Kiváló tulajdonságok száraz utakon. | Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
Semperit Speed-Life 3 (17/10) | A csúcsteljesítmény nedves utakon. Legjobb kopási tulajdonságok. | Gyengeségek száraz utakon. | Átlagos |
Kleber Dynaxer HP4 (17/11) | Száraz utakon jó. Alacsony üzemanyag-fogyasztás. | Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
Sava Intensa UHP 2 (17/12) | Száraz utakon jó. Csendes külső zaj. | Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
GitiPremium H1 (17/13) | Viszonylag jó száraz utakon. | Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
Laufenn S-Fit EQ + LK01 (17/14) | Jó teljesítmény száraz utakon. | Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon. | Átlagos |
Barum Bravuris 5HM (17/15) | Alacsony üzemanyag-fogyasztás. | Gyenge teljesítmény nedves és száraz utakon egyaránt. | Átlagos |
Viking ProTech NewGen (17/16) | Kiváló üzemanyag fogyasztás. | Gyenge teljesítmény nedves és száraz utakon egyaránt. | Átlagos |
Firestone Roadhawk (17/17) | Alacsony üzemanyag-fogyasztás | Gyenge teljesítmény nedves és száraz utakon egyaránt. Megnövekedett kopási tulajdonságok. | Nem ajánlott |
Nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt mutatnak a nyertesek
A különösen ajánlott kategóriába (jó) négy modell a javasolt.
Nyárigumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (2. rész) >>>>
Falken Azenis FK510
Első és tesztgyőztes: A Falken Azenis FK510, amely kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott a tesztek során. Legjobb értékeket mutatott nedves és száraz utakon. A különösen ajánlott kategóriába (jó) a közvetlen összehasonlításában azonban valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást mutat.
Continental PremiumContact 6
Minden szempontból átlagon felüli teljesítménnyel mutat. Száraz utakon jó biztonsági tartalékot kínál, nedves utakon a pontos kezelhetőségét kell kihangsúlyozni.
Kumho Ecsta PS71
Példa értékű az aquaplaning tulajdonságokban, mind egyenes futásban , mind kereszt irányú terhelésnél is. De minden más nedves úton is kiváló viselkedést mutat. Száraz utakon majdnem eléri leértékelés határértékét. A többi „jó” gumihoz képest nem lehet olyan pontosan kezelni. Rövid féktávolságokkal azonban szárazon még mindig jó eredményeket ért el.
Bridgestone Turanza T005
A Bridgestone Turanza T005 erősségei a rövid féktávolság és a száraz körülmények közötti pontos kezelhetőség. A legjobbakhoz képest azonban a kopás kissé magasabb.
Sok modell került az átlagos kategóriába
A középkategóriás modelleknél is hajlamosak spórolni . De itt mindent meg kell vizsgálni alaposabban, mert ezek az abroncsok nem olyan kiegyensúlyozottak, mint az éllovasok. Azoknak, akiknek egyéni vezetési szokásaik és működési körülményeik vannak, azok többnyire jól tudnak ezekkel a kompromisszumokkal élni. Szélesebb a választási lehetőségük és az olcsóbb márkákból is tudnak választani.
Michelin Primacy 4
A teszt legdrágább gumija. – De a végén mégis spórolhatunk vele, mert sokáig maradhat az autón, mivel jó kopás teljesítményt mutat. Ha futásteljesítményről van szó, a teszt legjobbjai közt szerepel, Jól teljesít amikor száraz úton fékezni kell vele. Azonban egyértelműen elveszíti előnyeit az aquaplaning és a nedves kezelés során.
A Dunlop Sport Maxx RT2 és a Nexen N Fera Sport is a nedves problémákkal küzd . De mint a Michelin, szárazon is különösen jól teljesítenek. Nagyon pontosan irányíthatók.
Az olcsó Esa + Tecar Spirit Pro jobb nedves, de rosszabb száraz eredménnyel szerepelt a teszten. Esa + Tecar? Ez a Tecar kereskedelmi vállalat márkaneve, amelynek nyári és téli gumijait neves gumigyártók megrendeléseire gyártják. Valójában a modellek elég jól teljesítettek az ADAC tesztjeiben az elmúlt években, de nem minden országban állnak rendelkezésre. Németországban általában autókereskedéseken keresztül értékesítik őket.
Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (3. rész) >>>>
Másodmárkák
A rangsor alsó felében tesztelt gumiabroncsok általában a prémium gyártók második márkái. Ezekkel a márkákkal az ár-orientált vásárlókat szeretnék kiszolgálni. a Semperit, a Barum és a Viking a Continentalhoz tartozik, a Kleber a Michelin leányvállalata, a Sava a Goodyear terméke és a Laufenn egy Hankook termék. A Semperit kivételével minden modell gyengébb nedves teljesítménye miatt rosszabbul szerepelt a tesztben, de összességében mégis átlagos értékelést kaptak.
A Pirelli Cinturato P7 általános értékelése csak „átlagos” – mert nem elégítheti ki a drága prémium gyártók elé állított követelményeket. Az olaszok alaposan átdolgozták sikeres P7-es modelljüket, a C2-es változattal, amely száraz úton nagyon jól működött. Nedves útfelületen gyengébb fékezési és kezelési értékekkel nem tudja tartani a szintet a többi prémium gyártóval.
Forrás: ADAC 2021 – Eredeti szöveg: Thomas Kroher. Fotók: ADAC / Wolfgang Grube.
_________________________________
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.