ADAC 2021-es nyárigumi teszt: 225/50 R17

Rate this post

Az ADAC 2021-es nyárigumi-tesztjén 17 modellt tesztelt 225/50 R17 méretben, amit sok középkategóriás jármű használ

Az ADAC 2021-es nyárigumi-tesztjén 17 modellt tesztelt 225/50 R17 méretben, amit sok középkategóriás jármű használ
  • Falken, Conti, Kumho, Bridgestone a legjobbak közt
  • Óriási különbségek a nedves fékezésben
  • Az olcsó gumik is jól teljesítenek

Nyárigumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (1. rész) >>>>

Melyik abroncs a legjobb a középkategóriás járműveknél? A választ az ADAC 2021 nyárigumi teszt adja meg. A mostani teszt a vezetési és biztonsági tulajdonságok veszi figyelembe. Ezúttal a tesztben: A 225/50 R17 méretű myárigumikat vették szemügyre

Az összesített eredmény

A 17 tesztelt modell közül négy modell összteljesítményét „jónak”. Tizenkét gumit „átlagosnak” és egy gumiabroncsnak „átlag alattinak” értékelték. Az egyéni értékelésekkel ellátott táblázat után, mint mindig, megtalálja a modellek erősségeit és gyengeségeit. Nagy figyelem ezúttal a nedves fékezési tulajdonságokat helyezi előtérbe.

ADAC 2021 nyárigumi tesztElőnyHátrányÉrtékelés
Falken Azenis FK510 (17/1)Nagyon kiegyensúlyozott teljesítmény. Legjobb aquaplaning kezelhetőség. Kiváló teljesítmény száraz utakon is.Kissé magas üzemanyag fogyasztásJó – tesztgyőztes
Continental PremiumContact 6 (17/2)Nagyon kiegyensúlyozott abroncs. Különösen jó vizes körülmények közt. Alacsony üzemanyag fogyasztás.
Kumho Ecsta PS71 (17/3)Különösen jó vizes körülmények közt. Kiegyensúlyozott teljesítmény.
Bridgestone Turanza T005 (17/4)Kiváló teljesítmény száraz utakon.Kissé megnövekedett kopás.
Michelin Primacy 4 (17/5)Legjobb tulajdonságok száraz utakon. Kiváló kopás.Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
Dunlop Sport Maxx RT2 (17/6)Különösen jó tulajdonságok száraz utakon.Kissé megnövekedett kopás. Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
Esa + Tecar Spirit Pro (17/7)Jó kopási tulajdonságok. Jó nedves tapadás.Gyengébb teljesítmény száraz utakon.Átlagos
Nexen N Fera Sport (17/8)Különösen száraz utakon jó.Gyengébb teljesítmény nedves utakon. Megnövekedett kopás. Magasabb üzemanyag fogyasztás.Átlagos
Pirelli Cinturato P7 C2 (17/9)Kiváló tulajdonságok száraz utakon.Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
Semperit Speed-Life 3 (17/10)A csúcsteljesítmény nedves utakon. Legjobb kopási tulajdonságok.Gyengeségek száraz utakon.Átlagos
Kleber Dynaxer HP4 (17/11)Száraz utakon jó. Alacsony üzemanyag-fogyasztás.Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
Sava Intensa UHP 2 (17/12)Száraz utakon jó. Csendes külső zaj.Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
GitiPremium H1 (17/13)Viszonylag jó száraz utakon.Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
Laufenn S-Fit EQ + LK01 (17/14)Jó teljesítmény száraz utakon.Kissé megnövekedett kopási tulajdonságok. Gyengébb teljesítmény nedves utakon.Átlagos
Barum Bravuris 5HM (17/15)Alacsony üzemanyag-fogyasztás.Gyenge teljesítmény nedves és száraz utakon egyaránt.Átlagos
Viking ProTech NewGen (17/16)Kiváló üzemanyag fogyasztás.Gyenge teljesítmény nedves és száraz utakon egyaránt.Átlagos
Firestone Roadhawk (17/17)Alacsony üzemanyag-fogyasztásGyenge teljesítmény nedves és száraz utakon egyaránt. Megnövekedett kopási tulajdonságok.Nem ajánlott

Nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt mutatnak a nyertesek

A különösen ajánlott kategóriába (jó) négy modell a javasolt.

Nyárigumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (2. rész) >>>>

Falken Azenis FK510

Első és tesztgyőztes: A Falken Azenis FK510, amely kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott a tesztek során. Legjobb értékeket mutatott nedves és száraz utakon. A különösen ajánlott kategóriába (jó) a közvetlen összehasonlításában azonban valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást mutat.

Continental PremiumContact 6

Minden szempontból átlagon felüli teljesítménnyel mutat. Száraz utakon jó biztonsági tartalékot kínál, nedves utakon a pontos kezelhetőségét kell kihangsúlyozni.

Kumho Ecsta PS71

Példa értékű az aquaplaning tulajdonságokban, mind egyenes futásban , mind kereszt irányú terhelésnél is. De minden más nedves úton is kiváló viselkedést mutat. Száraz utakon majdnem eléri leértékelés határértékét. A többi „jó” gumihoz képest nem lehet olyan pontosan kezelni. Rövid féktávolságokkal azonban szárazon még mindig jó eredményeket ért el. 

Bridgestone Turanza T005

A Bridgestone Turanza T005 erősségei a rövid féktávolság és a száraz körülmények közötti pontos kezelhetőség. A legjobbakhoz képest azonban a kopás kissé magasabb.

Sok modell került az átlagos kategóriába

A középkategóriás modelleknél is hajlamosak spórolni De itt mindent meg kell vizsgálni alaposabban, mert ezek az abroncsok nem olyan kiegyensúlyozottak, mint az éllovasok. Azoknak, akiknek egyéni vezetési szokásaik és működési körülményeik vannak, azok többnyire jól tudnak ezekkel a kompromisszumokkal élni. Szélesebb a választási lehetőségük és az olcsóbb márkákból is tudnak választani.

Michelin Primacy 4

A teszt legdrágább gumija. – De a végén mégis spórolhatunk vele, mert sokáig maradhat az autón, mivel jó kopás teljesítményt mutat. Ha futásteljesítményről van szó, a teszt legjobbjai közt szerepel, Jól teljesít amikor száraz úton fékezni kell vele. Azonban egyértelműen elveszíti előnyeit az aquaplaning és a nedves kezelés során.

Dunlop Sport Maxx RT2 és a Nexen N Fera Sport is a nedves problémákkal küzd De mint a Michelin, szárazon is különösen jól teljesítenek. Nagyon pontosan irányíthatók.

Az olcsó Esa + Tecar Spirit Pro jobb nedves, de rosszabb száraz eredménnyel szerepelt a teszten. Esa + Tecar? Ez a Tecar kereskedelmi vállalat márkaneve, amelynek nyári és téli gumijait neves gumigyártók megrendeléseire gyártják. Valójában a modellek elég jól teljesítettek az ADAC tesztjeiben az elmúlt években, de nem minden országban állnak rendelkezésre. Németországban általában autókereskedéseken keresztül értékesítik őket.

Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (3. rész) >>>>

Másodmárkák

A rangsor alsó felében tesztelt gumiabroncsok általában a prémium gyártók második márkái. Ezekkel a márkákkal az ár-orientált vásárlókat szeretnék kiszolgálni. a Semperit, a Barum és a Viking a Continentalhoz tartozik, a Kleber a Michelin leányvállalata, a Sava a Goodyear terméke és a Laufenn egy Hankook termék. A Semperit kivételével minden modell gyengébb nedves teljesítménye miatt rosszabbul szerepelt a tesztben, de összességében mégis átlagos értékelést kaptak.

Pirelli Cinturato P7 általános értékelése csak „átlagos” – mert nem elégítheti ki a drága prémium gyártók elé állított követelményeket. Az olaszok alaposan átdolgozták sikeres P7-es modelljüket, a C2-es változattal, amely száraz úton nagyon jól működött. Nedves útfelületen gyengébb fékezési és kezelési értékekkel nem tudja tartani a szintet a többi prémium gyártóval.

Forrás: ADAC 2021 – Eredeti szöveg: Thomas Kroher. Fotók: ADAC / Wolfgang Grube.

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 + 10 =