Auto Express 2022 – SUV nyári gumi teszt: 235/55R18

Rate this post

Átfogó SUV nyári gumi tesztünk kideríti melyik a legjobb és legbiztonságosabb SUV nyári gumiabroncs az Ön autójára

Átfogó SUV nyári gumi tesztünk kideríti melyik a legjobb és legbiztonságosabb SUV nyári gumiabroncs az Ön autójára

Az előrejelzések szerint 2025-re az új SUV -k eladásai megelőzik a ferdehátú , limuzinok és kombi modellekét

Kétségtelen, hogy a gumiabroncsok egyre fontosabbá válnak az ágazat számára. A gyártók tehát megmozdultak, hogy biztosítsák részesedésüket a növekvő piacon.

Egyesek a meglévő abroncsokat, mások SUV-változatokat terveznek. A Pirelli pedig egy teljesen új sorozatot hozott létre, ezért úgy döntöttünk, megnézzük, ki alkalmazkodott a legjobban e nehézsúlyú járművek kihívásaihoz. És nem csak a SUV-ok plusz kilói jelentenek szigorú próbát az abroncsoknak, hanem a magasabb tömegközéppont és a nagyobb súlyátadás is kanyarodás és fékezés közben.

Az Auto Express 2022 nyári gumiabroncs tesztjén egy Audi Q3 volt a tesztautó

A Bridgestone olaszországi Aprilia próbapályáján egy elsőkerék-hajtású Audi Q3 -mal felfegyverkezve hét márkát futtattunk (köztük egy távol-keleti olcsó versenytársat is) szokásos tesztsorozatunkon, hogy megtaláljuk, melyik a legmegfelelőbb az Ön számára. Nem mértük fel a terepképességet, mert kevés tulajdonos merészkedik arra szándékosan.

A gumiabroncsok mérete 235/55R18 volt

A gumiabroncsok mérete 235/55R18 volt, ami az egyik legnagyobb méret ebben a szektorban. Bár még mindig elmarad a 16 és 17 hüvelykes méretektől, amelyek a jelenlegi választékból jóval többet adnak el. Ahol lehetett, ott a szabadpiacon vettünk teszt abroncsokat.

Az Auto Express 2022-es SUV nyári gumi teszt eredménye >>>

Az utolsó SUV nyári gumi tezst 2019-ben volt. Azóta csak egy abroncs tér vissza – a Continental PremiumContact 6. A Hankook, a Goodyear és a Michelin visszatért, de más abroncsokkal. A 2022-es tesztünkhöz a Maxxis és a Bridgestone csatlakozik. A közeljövőben esedékes új gumiabroncsok és készletproblémák miatt több törzsvendég sem tudott részt venni a teszten.

Hogyan teszteltük őket

Míg a gyártók kifejezetten a nehezebb, magasabb SUV-k nagyon eltérő igényeinek kielégítésére fejlesztették ki a gumiabroncsokat, ezeket a termékeket ugyanúgy értékeljük, mint minden más típusú abroncsot.

Nedves felületen

A nedves felületeken mutatkozik meg a legnagyobb különbség a gumiabroncsok között. Ezek azok a körülmények is, amelyekben a vezetők a legnagyobb valószínűséggel közelednek vagy túllépik a határértéket. A 2022-es SUV nyári gumi tesztünk is ezt tükrözi. A fékezés és a kezelhetőség kulcsfontosságú. 

A fékezési értékelést egy Auto Express teszter végezte, aki 80 km/h-ról (50 mph) mérte meg a tesztautónk megállításához szükséges távolságot. A műszerek megmérték a megtett távolságot, mielőtt elérték volna a 20 km/h-t. A megállásig számított értéket azért számították ki, hogy kiküszöböljék a blokkolásgátló rendszer által az utolsó métereken okozott eltéréseket.

Az Auto Express 2022-es SUV nyári gumi teszt eredménye >>>

A kezelhetőséget a Bridgestone felújított, 1,7 km hosszú, vizes pályáján tesztelték. A sarkokat felújították, és több további részt is hozzáadtak. Ráadásul új, nagyobb tapadású felületet kapott a teszt pálya. Visszatérőkként a legfontosabb jellemzőnk, hogy az óramutató járásával megegyező irányban teszteltünk. 

Mélyebb vízben megmértük, hogy az abroncs hol emelkedik fel a felszínről, (Aquqplaning) nem pedig átvág. Egyenes vonalban ez az a pont, ahol a vízben lévő abroncs 15 százalékkal többet pörög, mint a szárazon. Az oldalirányú aquaplaning, a g-erő fokozatos csökkenését méri, miközben az autó egyre nagyobb sebességgel halad át egy elárasztott szakaszon, amíg minden tapadás elvész.

Száraz felületi SUV nyári gumi teszt

A teszt pálya száraz köre füves területen halad, némi magasságváltozással, rövid és hosszú kanyarok kombinációjával, gyors irányváltásokkal. A köridők alkották az eredményt. Száraz fékezési kiértékelésünket is egy Auto Express teszter végezte, és 100 km/h-ról (62 mph) mértük meg az autó megállásáig megtett távolságot. Minden tesztben többszöri fékezési tesztet végeztek, és átlagot vettek figyelembe. Az esetleges kiugró értékeket figyelmen kívül hagyták.

Zaj

Az utastér zaját 50 és 80 km/h (32 és 50 mph) sebességnél tesztelték. A szintet a legfontosabb 100-400 Hz-es tartományban mérve. A mérésnek nincs közvetlen kapcsolat az eredményre és az EU gumiabroncs-címke minősítésének áthaladási tesztje között.

Üzemanyag-takarékosság

Az üzemanyag-takarékossági teszt az egyes gumiabroncsok gördülési ellenállását méri az ipari szabványoknak megfelelően. Minél nagyobb az ellenállás, annál több üzemanyagra van szükség egy adott sebességhez.

Lényegében ez a teszt azt mutatja meg, hogy mekkora erőkifejtést igényel a megfelelően felfújt gumiabroncsokkal történő autó tolása, majd a 689 mbar nyomás leengedése között. Négy százalék körüli különbség a gördülési ellenállásban egy százalékos változást jelent az üzemanyag-fogyasztásban.

Az Auto Express 2022-es SUV nyári gumi teszt eredménye >>>


Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

16 − 1 =