A Goodyear elindítja az URBANMAX COMMUTER-t

Rate this post

A Goodyear elindítja az URBANMAX COMMUTER-t a fenntartható tömegközlekedés támogatására

A Goodyear bemutatta az emberek mobilitást biztosító gumiabroncs-kínálatának legújabb kiegészítését, az URBANMAX COMMUTER-t, amely áthidalja a távolságot a távolsági és belvárosi abroncsok között.

  • A városközi és elővárosi forgalomban használt modern hagyományos és elektromos buszokhoz tervezték
  • A Goodyear legújabb RFID technológiáját tartalmazza az intelligens flottakezelés érdekében
  • A teljesen újrafutózott buszabroncs további előnyökkel jár az üzleti élet és a környezet számára

A Goodyear bemutatta az emberek mobilitást biztosító gumiabroncs-kínálatának legújabb kiegészítését, az URBANMAX COMMUTER-t, amely áthidalja a távolságot a távolsági és belvárosi abroncsok között. Az abroncsot kifejezetten városközi és „park and ride” útvonalakon közlekedő járművekhez fejlesztették ki, a növekvő ingázó szolgáltatási igények miatt. Európában ezek az útvonalak egyre növekszik, mivel a helyi önkormányzatok korlátozzák a belvárosi forgalom mértékét.

URBANMAX COMMUTER: A jelenlegi követelményekhez igazítva

Az URBANMAX COMMUTER elektromos meghajtásra is kész. A Goodyear Electric Drive Ready filozófiája azt jelenti, hogy a cég legújabb abroncsai alkalmasak elektromos, hibrid és hagyományos dízelgépeken való használatra. Ez csökkenti a kezelő készlet szükségletét és egyszerűbbé teszi az abroncskezelést a flottakezelők számára. Mivel ugyanaz a gumiabroncs használható, függetlenül a hajtóerőtől. Ennél is fontosabb, hogy az abroncs megfelel az elektromos járművekkel szemben támasztott kulcsfontosságú követelményeknek, ami nagyon jó megoldást jelent a hagyományosról elektromos meghajtásra áttérő flották számára. Az URBANMAX COMMUTER nagy teherbírást biztosít (1) – 8t tengelyterheléssel (156/149 terhelési index) -, amelyet a modern elektromos buszok megkövetelnek.

Amellett, hogy a modern autóbuszok műszaki követelményeihez optimalizálták, a Goodyear URBANMAX COMMUTER-t az európai változó környezetre tervezték a rövidebb tömegközlekedési utak irányába, és segít a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzés támogatásában. A park- és ride-szolgáltatások népszerűsége megnőtt a városoknak a torlódások leküzdésére és a levegőminőség javítására tett erőfeszítéseinek köszönhetően.

Ezeket az utakat kisebb futófelület és oldalfal kopás jellemzi, mint egy tipikus belvárosi busz. 20 és 100 kilométer közötti távolságok, ideálisak a mai elektromos autóbuszok számára. Az URBANMAX COMMUTER erősebb oldalfal konstrukcióval rendelkezik, ami fokozott kopással és sérülésekkel szembeni ellenállást eredményez. Ez javítja a gumiabroncs fenntarthatóságát és burkolatának megőrzését. Valamint kényelmesebb utazást biztosít az utasoknak.

Egy RFID (rádiófrekvenciás azonosító) címke van beágyazva az URBANMAX COMMUTER belsejébe. Ez segít a szolgáltatóknak, a kereskedőknek és a flottaüzemeltetőknek a gumiabroncsok hatékonyabb kezelésében. A flottamenedzserek pontos tájékoztatást kapnak a gumiabroncs-állapotáról, és a teljesítményről. Időt takarít meg a rutin karbantartási ellenőrzéseken is, mivel az abroncsból származó adatok figyelmeztetnek minden figyelmet igénylő problémára.

Az abroncson „IntelliMax” mintaárkok is találhatók, amelyek csökkentik a futófelület kopását, valamint javítják a tapadást és a stabilitást. A „Flexomatic” lamellák és az egymásba illeszkedő futófelület-blokkok javítják a tapadást fékezés közben. A 3D lamellák összekapcsolódnak és korlátozzák a blokk mozgását a nagy futásteljesítmény és a kiváló téli tapadás érdekében. Ezenkívül 3PMSF (3-Peak Mountain Snowflake) tanúsítvánnyal rendelkezik téli használatra, így egész évben mozgásban tartja az embereket.

Az új abroncs teljesen újrafutózható, ami további előnyökkel jár az arra vágyó flották számára

 Újrafutózhatósága egy másik fenntartható tulajdonság. Ez a gumiabroncsok élettartamának meghosszabbodásához, valamint a gyártás során használt kőolaj alacsonyabb felhasználásához és kevesebb hulladék keletkezik.

A tömegközlekedés népszerűsége Európa-szerte megugrott

A jelentések az autóbusz-szolgáltatások iránti kereslet megugrását jósolják a következő négy évben. 2027-ig átlagosan 4,44%-os éves növekedési rátával 3 . Az előre jelzett növekedés két oka az olyan tényezők, mint az utazási és turizmus iránti növekvő kereslet, valamint a kormányzati ösztönzők.

A városközi közlekedés iránti kereslet nagy része a hibrid munka, világ járvány utáni trendjéből származik. Napról napra kevesebb ingázó utazik be a városba, és ha mégis, nagyobb arányban választja a park and ride szolgáltatásokat annak érdekében, hogy csökkentse szénlábnyomát és elkerülje a csúcsidőben való vezetést.

Az URBANMAX COMMUTER kifejezetten a modern, helyközi autóbuszjáratok műszaki igényeihez készült. A Goodyear Electric Drive Ready címkéje is megtalálható rajta. Így alkalmas a legújabb generációs buszokhoz. 2022 első felében a zéró emissziós autóbuszok tették ki az európai buszeladások 30%-át 4 , ami rávilágít a főbb útvonalak gumiabroncsok fontosságára. Az európai szabályozó hatóságok 2027-ig célul tűzték ki az új belsőégésű motoros buszok fokozatos kivonását.

Maciej Szymański, a Goodyear európai kereskedelmi igazgatója megjegyezte:

„A Goodyear az URBANMAX COMMUTER-rel bővíti kínálatát, miután megfigyelte a városok közötti utazások irányába mutató tendenciát. Az abroncs a legújabb szerkezeti és technológiai újításokat tartalmazza. A buszok fontos részét képezik az európai városok szén-dioxid-mentesítésének, és ez a gumiabroncs hatékony platformot biztosít a zéró kibocsátású közlekedéshez, és a 3PMSF tanúsítvánnyal rendelkező futófelületének köszönhetően az évszaktól függetlenül tapadást biztosít.”

1 8t tengelyterhelés (156 terhelési index = 4000 kg/gumi). Gumiabroncsméret 295/80 R 22,5 156/149 L terhelhetőségi indexszel.

2 Belső adatok alapján: https://www.goodyear.eu/en_gb/truck/retreading-regrooving.html 

3 Európa autóbusz-piaci jelentés 2022–2027: A tömegközlekedési szolgáltatások iránti kereslet megugrása és a virágzó utazási és turisztikai piac, ami a növekedést ösztönzi: https://www.globenewswire.com/en/news-release/2022/06/08/ 2458400/28124/en/Europe-Bus-and-Coach-Markets-Report-2022-2027-Surge-in-Demand-for-Public-Transportation-Services-and-a-Booming-Travel-Tourism-Market-Driving- Growth.html

4 Az Európában regisztrált városi autóbuszok 30%-a ma már nulla károsanyag-kibocsátású. A VDL vezeti az e-busz piacot 2022 első felében:
https://www.sustainable-bus.com/news/electric-bus-market-europe-half-2022-vdl/


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

8 − hét =