MICHELIN Air X SKY LIGHT

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Air X SKY LIGHT MICHELIN gumiabroncs, egy új generációs repülőgép-abroncs, amely könnyebb és hosszabb élettartamú, jobb teljesítményt nyújt, ugyanakkor garantálja a biztonságot.

Air X SKY LIGHT MICHELIN gumiabroncs, egy új generációs repülőgép-abroncs, amely könnyebb és hosszabb élettartamú, jobb teljesítményt nyújt, ugyanakkor garantálja a biztonságot.
  • Egy abroncs, amely számos áttörést jelentő innováció eredménye, felépítési, anyaghasználati és gyártási szempontból
  • A jövőbeli Dassault Falcon 10X-hez kifejlesztett kezdeti dimenzió, amely a kereskedelmi repülés egészére kiterjesztett választékot jelent

Az Air X Skylight-tal a Michelin az 54. Paris Air Show-n bemutatta a kereskedelmi repülés számára szánt új radiál gumiabroncs-technológiát, amely világelső. Könnyebb, mint az előző generációk. Súlya 10-20%-kal csökkent. Ez a jelentős súlycsökkentés hosszú távon jobb teljesítménnyel párosul (Landing Per Tread (LPT)), valamint lehetővé teszi a karbantartási és szállítási költségek csökkentését is. Az Air X SKY LIGHT élettartama 15-20%-kal hosszabb lesz, mint a régi generációé egyenértékű.

EGY ÚJ GUMIABRONCS MEGFELEL A LÉGI KÖZLEKEDÉS DEKARBONIZÁLÁSÁNAK

A súly rendkívül nagy korlát a repülőgépeknél: minden kilogramm számít.

A jövőbeli repülőgépeken, de a jelenlegi, utólagosan felszerelt repülőgépeken is a tömegcsökkentés valójában jelentős üzemanyag-megtakarítást jelent, és kevesebb CO2-kibocsátással is jár. Például egy keskeny testű repülőgépen, például az Airbus A320-ason vagy a Boeing 737-esen, a súlymegtakarítás elérheti a 75 kg-ot a fő fokozaton. A Wide Body repülőgépeken, mint például az Airbus A350 vagy a Boeing 777, a megtakarítás akár a 250 kg-ot is elérheti a fő sebességfokozatban. Következésképpen egy 40 hosszú távú légi járműből álló flotta esetében a gumiabroncsok tömegének csökkentése önmagában évi 900 000 USD üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. 3400 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást. Egy 100 közepes távolságú repülőgépből álló flotta esetében a sugárhajtómű-üzemanyag-megtakarítás 600 000 USD lenne, és egy év alatt 2200 tonnával csökkenne a CO2*.

Az Air X SKY LIGHT megtervezéséhez a Michelin az abroncs teljes és szabványos életciklus-értékelésével kezdett, környezetvédelmi szempontból. Ez a megközelítés azt mutatja, hogy a tömeg messze a legnagyobb hatású paraméter (90-98%), és ez a használati szakaszban történik. A gumiabroncs nagy magasságban való szállítása természetesen sok energiát fogyaszt. Futóműben az abroncsok tömege 50 kg alatti és 2000 kg feletti is lehet, így a tömeg csökkentése komoly kihívást jelent.

MICHELIN AIR X SKY LIGHT ABRONCS, AMELY SZÁMOS JELENTŐS ÁTTÖRÉST JELENTŐ INNOVÁCIÓ EREDMÉNYE

Az Air X SKY LIGHT számos áttörést jelentő innováció eredménye az építészet, a felhasznált anyagok és a gyártási folyamatok tekintetében.

Korona architektúrája és optimalizált lábnyoma, így 15-20%-kal meghosszabbítja az élettartamot az előző generációs abroncsokhoz képest.

Ezeket a teljesítményeket az ultra-ellenálló burkolati anyagok, valamint a legújabb generációs hibrid kábelek és szövetek használata teszi lehetővé. Az egyre fenntarthatóbb anyagok növekvő integrációja összhangban van a Michelin-csoport azon céljával, hogy 2050-re 100%-ban fenntartható anyagokat használjanak fel.

Végül pedig ipari szinten innovatív gyártási folyamatokat fejlesztettek ki a Michelin bourges-i gyárában, amely a csoport repüléstechnikai tevékenységeinek szenteli magát.

Az új Air X SKY LIGHT abroncs 100%-ban kompatibilis a Safran-nal közösen kifejlesztett PresSense csatlakoztatott gumiabroncs-kínálattal is.

BEMUTATTÁK A DASSAULT AVIATION FALCON 10X-ÉT, AMELY A KERESKEDELMI REPÜLÉSRE IS KITERJESZTETT TARTOMÁNYT HIRDET

Az 1. dimenziót a leendő Dassault Aviation Falcon 10X felszerelésére fejlesztették ki, amelynek tesztrepüléseit a következő hónapokban tervezik a Dassault Aviation által meghatározott menetrend szerint.

A Michelin Air X SKY LIGHT a kereskedelmi repülési piacot célozza meg. A következő gumiabroncs-méretek kiválasztását a légitársaságok és a repülőgépgyártók prioritásai alapján határozzák meg. Egy új dimenzió kifejlesztése 2-3 évet vesz igénybe, és rendkívül szigorú homologizációs és tanúsítási szabályok vonatkoznak rá.

Az egymást követő méretek ezért a repülőgépgyártókkal, a légitársaságokkal és a légiközlekedési hatóságokkal együttműködve új repülőgépekre is felszerelhetők. Valamint a meglévő repülőgépekre vonatkozó utólagos felszerelési megállapodások tárgyát képezik.

A Michelin több mint 50 éves tapasztalattal rendelkezik a globális kereskedelmi és regionális repülési ágazat kiszolgálásában. A Michelin diagonal gumiabroncsokat, radiál gumiabroncsokat és belső tömlőket szállít ügyfeleinek szerte a világon, különféle alkalmazásokhoz. Kereskedelmi és regionális légitársaságok, általános repülés és katonai repülés. A Michelin partneri kapcsolatokat épített ki a világ legnagyobb kivitelezőivel és cégeivel (Airbus, Boeing, Bombardier, Comac, Dassault, Embraer, Gulfstream, Hondajet, Lockheed Martin, Pilatus, Textron stb.)


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Tokaji Vilmos, a Continental Tires Dél-kelet Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint a fenntarthatóság kritériumrendszere és az egyre magasabb műszaki elvárások összeegyeztethetőek

Continental: biztonság és fenntarthatóság

Tokaji Vilmos, a Continental Tires Dél-kelet Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint a fenntarthatóság kritériumrendszere és az egyre magasabb műszaki elvárások összeegyeztethetőek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhét − 6 =