File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Forrás: RAC. A RAC Limited egy brit autóipari szolgáltató vállalat, amely fő szolgáltatása a közúti segítségnyújtás
A RAC kutatás szerint az új autók mindössze 3%-át adják el pótkerékkel – ezért van szükség egyre több mobil gumiszervizre
A 28 márka 313 új autójának áttekintése során kiderült, hogy mindössze nyolc modellhez tartozott valamilyen pótkerék. És ezek fele volt csak ugyanazon modell, ami az autón is volt!
A pótkerék drámai csökkenése erőteljesen befolyásolta a RAC üzemzavari kiszállásainak számát, mivel 2022-ben a Mobil szerviz autók közel 200 000 helyszínre mentek ki, ahol a járművezetők defektet kaptak. A mobil szerelők azt tapasztalták, hogy nincs pótkerék, szemben a négy évvel korábbi körülbelül 165 000-esettel.
A RAC által kiadott éves jelentése megállapította, hogy a sofőrök haragja a brit helyi utak rossz állapota miatt az elmúlt kilenc év legmagasabb pontját érte el. Így az összességében jelentős aggodalomra ad okot, hogy egyre több defektet kapnak. Emiatt leszorította az az első helyről az üzemanyag árát.
A RAC által közzétette azokat a számadatokat, amelyek szerint Mobil szerelői rekordszámú gumiabroncs meghibásodás elhárításán vettek részt a nyáron. Itt főleg a kátyúk voltak a felelősek. 2023 július és szeptember között közel 6000 gumiabroncs meghibásodás történt. Ez a legmagasabb szám ebben az időszakban az adatok első rögzítése óta: – 2006.
A RAC Breakdown szóvivője, Rod Dennis a következőket mondta:
„Az út közbeni defekt az egyik legbosszantóbb meghibásodás a sofőrök számára, különösen akkor, ha ez annak a rengeteg kátyúnak az egyik eredménye, amely jelenleg oly sok utunkra jellemző.„
„Régebben a sofőr a csomagtartóban a pótkerékért nyúlhatott. Ez az új elemzés azt mutatja, hogy ezek mára már a múlté. Az Egyesült Királyságban eladott új autók elenyésző számához tartozik az eredetivel megegyező pótkerék.„
„Ezért érthető, hogy a sofőrök egyre gyakrabban kérik Mobil szervizeinket, hogy segítsük ki őket a nehéz helyzetből. Ez a tendencia teljes mértékben várhatóan folytatódik, mivel az elektromos járművekhez még ritkábban érkezik tartalék gumiabroncs. Szerencsére folytatjuk az innovációt annak biztosítása érdekében, hogy tagjaink a lehető legjobb szolgáltatást kapják, ha defekt miatt leállnak.„
„Érdekes, hogy az új autót vásárlók egyre több esetben vásárolnak pótkereket. Legyen az egy teljes méretű, vagy a legelterjedtebb könnyűsúlyú „helytakarékos” típus kerék. Ez bölcs befektetésnek bizonyulhat, ha Ön egyike annak a sok sofőrnek, aki sajnos defektet szenved az úton és igénybe veszik Mobil szerviz szolgáltatásunkat.”
Miért mondanak le az autógyártók a pótkerékről?
A pótkerekek egyre inkább kikerültek az autógyártók kegyéből, mivel a szigorúbb jogszabályok megkövetelik, hogy tegyenek meg mindent a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.
Mivel a pótkerék könnyedén növeli a jármű össztömegét akár 20 kg-mal is, a gyártók számára egyszerű változtatást jelentett az üzemanyag-hatékonyság növelése érdekében, ha eltávolították őket az új autók standard felszerelési listájáról.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>