A világ vezető autógyártói a Bridgestone-t választották 2020-ban

Rate this post

A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári elsőszerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz.

A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári elsőszerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz.

Ez az év innovatív együttműködést eredményezett olyan vállalatokkal, mint a Lamborghini, a Maserati, a Volkswagen és az új belépőnek számító INEOS Automotive.  A fenntartható eljárások és technológiák révén, mint például a virtuális gumiabroncs-fejlesztés és az ENLITEN technológia, a Bridgestone EMIA gyári elsőszerelési (OE) üzletága segít kialakítani a mobilitás fenntartható jövőjét.

Az abroncsvállalat gyári elsőszerelési (OE) üzletága új sikereket ért el 2020-ban. A szervezet továbbra is fenntartható megoldásokat kínáló vállalatként teljesítette küldetését. A világ vezető autógyártóinak értékes és megbízható partnereként folyamatosan növelte OE-üzletágátaz elmúlt években, köszönhetően az innováció, az agilitás és a szakértelem terén mutatott erősségeinek. A Bridgestone EMIA OE-üzletága 2020-ban több mint 80 új gyári elsőszerelést biztosított 13 autógyártó számára. Köztük a Mercedes, a BMW és az Audi számára több mint 30 különböző járműtípushoz.

A mobilitás fenntartható jövőjének kialakítása a Bridgestone EMIA és annak OE-üzletága számára egyaránt a középpontban állt 2020-ban. A vállalat saját virtuális gumiabroncs-modellezési technológiája csökkenti a fizikai prototípus-abroncsok számát. A tesztelés során felhasznált nyersanyagok teljes mennyiségét, a forradalmian könnyű ENLITEN technológia először jelent meg az utakon a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusával. Az év során a gyári elsőszereléseinek körülbelül 30 százalékát kizárólag elektromos járművekhez tervezték, 2020-ban a Bridgestone úttörő szerepet játszott a fenntartható innovációban mind a termelés, mind a termékek terén.

Egy fejlődő piac

Azzal, hogy a világ vezető autógyártói választották prémiumkategóriás, testre szabottan tervezett gumiabroncsait, amelyeket kifejezetten járműveik teljesítményének kibontakoztatására fejlesztettek ki. A Bridgestone EMIA továbbra is első számú választás maradt a BMW, az Audi, a SEAT és a Toyota számára, miközben továbbra is elsődleges beszállítója olyan gyártóknak, mint a Volkswagen, a Skoda és a Mercedes. A 2020-ban bevezetett új gyári elsőszereléseinek több mint 60 százaléka a HRD+ (18” vagy nagyobb) szegmensből került ki. Jól tükrözve a növekvő fogyasztói keresletet a nagyobb méretű gumiabroncsok iránt.

Az elektromos járművek teljesítményének és elfogadásának a közelmúltban tapasztalható gyors növekedése és a Bridgestone fenntartható mobilitás és korszerű megoldások iránti elkötelezettsége együttesen mutatja, hogy a 2020-ban kifejlesztett összes új gyári elsőszerelésnek mintegy 30 százaléka kifejezetten elektromos járművek számára készült. Kifejezetten a BMW teljesen elektromos i3 típusához kifejlesztett ologic technológiától az úttörő ENLITEN technológiáig mindig is úttörő gumiabroncs-technológiák segítségével támogatta az elektromos járművek fejlesztését.

Zöldebb szemlélet a gumiabroncs-fejlesztésben

Amellett, hogy a termékeivel a mobilitás fenntartható jövőjét alakítja, ugyanilyen elkötelezettséget mutat a zöldebb módszerekbe való beruházás iránt e termékek fejlesztése terén, amit a 2020-as év is igazol.

A virtuális gumiabroncs-modellezés a gumiabroncs-fejlesztés jövőjét képviseli a márkánál, amelyet már ma is alkalmaznak. Ez a technológia lehetővé teszi a vállalat számára, hogy létrehozza a gumiabroncs digitális ikerpárját a fejlesztési szakaszában. Csökkentve ezzel a fizikai prototípus-gumiabroncsok – és ebből következően a nyersanyagok – szükséges mennyiségét, és akár 50 százalékkal csökkentve a termékfejlesztési időt. A Bridgestone folyamatosan fejlesztette és alkalmazta ezt a technológiát 2020-ban. Ennek köszönhetően 20 százalékkal kevesebb kísérleti gumiabroncsot használt a gyári elsőszerelésű gumiabroncsok fejlesztési szakaszában 2019-hez képest. Ezenkívül ugyancsak a virtuális gumiabroncs-modellezés alkalmazásának és a beltéri tesztelések elterjedésének köszönhetően 2019-ről 2020-ra 25 százalékkal csökkentette flottatesztjeinek távolságát a gyári elsőszereléseihez.

A gumiabroncs-fejlesztés digitalizálásával párhuzamosan a Bridgestone elkötelezett, hogy javítsa gumiabroncsainak fenntartható teljesítményét. Az e téren mutatott folyamatos erőfeszítések és az innovatív gumiabroncs-technológiáinak, például az ENLITEN technológia fejlesztése révén a vállalat jelentősen csökkentette a termékenként felhasznált nyersanyagok mennyiségét. Az összes, 2020-ban a piacra bevezetett gyári elsőszerelésű nyári és négyévszakos gumiabroncsának tömege átlagosan mintegy 10 százalékkal csökkent ugyanezen a termékek 2019-es változatához képest.

Régi partnerek és új együttműködések

2020-ban dolgozott együtt először a Bridgestone a Lamborghinivel, mint a Huracán STO szupersportautó kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A COVID-19 járvány ellenére olyan egyedi fejlesztésű Potenza Sport gumiabroncsokat szállított, amelyek maximálisra növelték a szupersportautó elképesztő versenypályaszintű teljesítményét.

Testreszabott gumiabroncsokat fejlesztett régi partnere, a Maserati MC20 szupersportautójához is. Exkluzív gumiabroncs-partnerként egyedi tervezésű gumiabroncsai javították az MC20 kezelhetőségét, irányíthatóságát és menetdinamikáját, hogy maximálisra növeljék általános teljesítőképességét.

A történelmileg nagyrabecsült márkák mellett a Bridgestone 2020-ban együttműködött egy nagyon várt autóipari újonccal is: az INEOS Automotive-val. A gyártó innovatív, állandó négykerék-hajtású típusa, a Grenadier 2022 elején szériafelszerelésként Bridgestone Dueler A/T 001 abroncsokkal érkezik majd a piacra. 2020-ban a vállalat innovatív, könnyűsúlyú ENLITEN technológiája is megérkezett az utakra. Az ENLITEN technológia lehetővé teszi az abroncsok akár 30 százalékkal kisebb gördülési ellenállását egy Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncshoz képest – csökkentve az üzemanyag-fogyasztást vagy meghosszabbítva a hatótávot – és akár 20 százalékkal is csökkentheti a gumiabroncs tömegét.(1)

Ez azt jelenti, hogy akár 2 kilogrammal kevesebb nyersanyagra lehet szükség minden egyes gumiabroncs előállításához. Ami további környezetvédelmi előnyöket nyújt mind az erőforrások, mind az élettartam végén a hulladékkezelés szempontjából. A technológia a vállalat kulcsfontosságú partnere, a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusán mutatkozott be az utakon. Az ENLITEN technológia azóta 10 szerelésben is elérhetővé vált, és különböző gyártók, illetve típusok alkalmazzák, például a Volkswagen elektromos SUV-típusa, az ID.4 és az új 8-as Golf.


(1) A Bridgestone belső adatai alapján, összehasonlítva az ENLITEN technológiával és anélkül készült Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncsokat ugyanabban a gumiabroncs méretben (92Y 225/40 R 18 XL).

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

nyolc − 1 =