File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
1968. szeptember 11-én az első elektronikusan vezérelt tesztautó megkezdte szolgálatát a Continental Contidrom tesztelő létesítményében
A Continental már 50 évvel ezelőtt is úttörő eredményeket ért el a jövő mobilitásának előkészítésében
1968. szeptember 11-én a Continental első elektronikusan vezérelt, sofőr nélküli autója a jelenlévők legnagyobb megdöbbenésére végighaladt a Lüneburg Heath-i Contidrom tesztpályán. A hírek arról számoltak be, hogy „A jövő már itt van” és „Szellemsofőrrel a kormány mögött száguld a kanyarban”.
Több mint 400 újság, magazin, rádióállomás és tévécsatorna számolt be az eseményről. Ennek a nagyszabású projektnek a valódi célja az volt, hogy programozott körülmények között teszteljenek gumiabroncsokat, tudományos módszerek alkalmazásával. A Continental mérnökei azonban már akkor feszegették a technikai megvalósíthatóság határait, és bizonyos értelemben megalapozták a jövő vezetésének fejlődési irányát. 50 évvel később a három mérnök, Hans-Juergen Meyer, Herbert Ulsamer és Klaus Weber ismét találkoznak a Contidrom pályán. A tesztpályán Dennis Scholl, az autópályák önvezető technológiája, a Cruising Chauffeur tesztmérnöke is jelen volt.
„Tiszteletünket tesszük azok előtt a találékony, úttörő mérnökök előtt, akik már 5 évtizeddel ezelőtt kifejlesztették a sofőr nélküli autót, ami jelentős technológiai mérföldkövet jelent vállalatunk innovációkkal bővelkedő történetében”
– mondta el Dr. Elmar Degenhart,a Continental vezérigazgatója, méltatva a Continental korábbi munkatársainak teljesítményét. „Az 1968-ban kifejlesztett sofőr nélküli autó már akkor tükrözte a Continental – aki abroncsgyártóból technológiai óriássá nőtte ki magát – azóta is egyik kiemelt célját, a biztonságos, tiszta és intelligens mobilitás elérését a jövőben.”
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>