Ezt az abroncsot még egy Transformer is megirigyelné

Rate this post

Kutatás-fejlesztési tevékenysége során a Hankook mindig igyekszik a kanyaron túlra tekinteni és pár lépéssel az iparági trendek előtt járni. A 2013-ban indított „The Next Driving Lab” szakmai műhely célja épp azért az, hogy a progresszív mérnöki és design elképzeléseknek semmi se szabhasson határt. „The Next Driving Lab” szakmai műhely célja épp azért az, hogy a progresszív mérnöki és design elképzeléseknek semmi se szabhasson határt.„The Next Driving Lab” szakmai műhely célja épp azért az, hogy a progresszív mérnöki és design elképzeléseknek semmi se szabhasson határt.

Kutatás-fejlesztési tevékenysége során a Hankook mindig igyekszik a kanyaron túlra tekinteni és pár lépéssel az iparági trendek előtt járni. A 2013-ban indított „The NextDrivingLab” szakmai műhely célja épp azért az, hogy a progresszívmérnöki és design elképzeléseknek semmi se szabhasson határt. A jövő közlekedéséhez a jelenleg még tudományos-fantasztikusnak tűnőmegoldásokon keresztül vezet az út: 2019 elejéna Hankook alakváltó abroncsa kezdte ki az autógumikról a fejünkben élő hétköznapi sztereotípiákat.
A jövő közlekedéséhez a jelenleg még tudományos-fantasztikusnak tűnőmegoldásokon keresztül vezet az út: 2019 elejéna Hankook alakváltó abroncsa kezdte ki az autógumikról a fejünkben élő hétköznapi sztereotípiákat.

Képzeljük el, hogy az abroncsaink a jövőben az útviszonyoknak megfelelően változtatják formájukat, és mindig a legoptimálisabb menettulajdonságokkal bírnak. Bárhová is vezessen az utunk, elég egyetlen abroncsszett, amivel bármilyen körülmények között, mindig könnyedén és biztonságosan elérhetjük az úti célunkat. A Hankook szakemberei a Szöuli Nemzeti Egyetem Mechanikai és Repülésmérnöki Tanszékén található Biorobotikai Laboratóriummal együttműködésben azonban nemcsak elképzelték, hanem meg is valósították a koncepciót. A gumiabroncsok egyik legalapvetőbb tulajdonságát gondolja újra: a formáját.

A „TRANSFORMING TIRE” (alakváltó abroncs) megálmodása előtt – és amióta világ a világ – a gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy azok alapvető paraméterei a mintázatot, a futószélességet és az oldalfal magasságot magukba foglaló felületi arányok, valamint az útfelület, az időjárási körülmények és a menetteljesítmény köré illeszkedjenek. Természetesen az eredendően kör alakból kiindulva. A Hankook és a Biorobotikai Laboratórium tervezői most változtatható átmérőjű abronccsal intettek búcsút a hagyományos formának. Ezzel jócskán kibővítve az abroncs funkcionalitását és alkalmazhatóságát. A negyedszerre megszervezett „The Next Driving Lab” eredményét 2019 januárjában láthatta először a szélesebb közönség is. A legfrissebb abroncsfejlesztés akkor vált kézzel fogható valósággá.

A filmbe illő, alakváltó abroncs olyan futurisztikus megoldásokat követ sorban. Az első „The Next Driving Lab” keretei között 2013-ban bemutatott digitális kreatív autó (Digital Creative Car). A 2014-es, agyhullámokkal kormányozható abroncs és a 2015-ben leleplezett, 360 fokos forgásra képes, beépített giroszkóppal rendelkező„golyó” abroncs. Ezek a kísérleti fejlesztések és az azokból levonható mérnöki és formatervezési tanulságok is garantálják, hogy a Hankook világszerte magas teljesítményű, prémium abroncsokkal tudja kiszolgálni a jármű tulajdonosokat, egyben a jövő mobilitását és közlekedésbiztonságát. A 2013-ban indított „The Next Driving Lab” szakmai műhely célja épp azért az, hogy a progresszív mérnöki és design elképzeléseknek semmi se szabhasson határt.A 2013-ban indított „The Next Driving Lab” szakmai műhely célja épp azért az, hogy a progresszív mérnöki és design elképzeléseknek semmi se szabhasson határt.

Hankook Tire „Design Insight Forum” >>>

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 × 1 =