Az új forrásból származó szilika, a kínai piacra szánt gumik révén debütál

Rate this post

A Goodyear beszállítói megállapodást kötött a kínai Yihai élelmiszer- és olajipari vállalattal a rizsháncs hamujából nyert szilika szállítására.

A Goodyear Tire&Rubber Company beszállítói megállapodást kötött a kínai Yihai élelmiszer- és olajipari vállalattal a rizsháncs hamujából nyert szilika szállítására.

A Goodyear idén kezdi meg az így beszerzett szilika felhasználását a gumiabroncsaiban, amelyek gyártása a kínai Pulandianban található gyárban kezdődik és értékesítése is Kínába történik.

Az elmúlt két év során akroni Innovációs Központjában vizsgálta a Goodyear a rizsháncshamuból származó szilikát, és azt találta, hogy az abroncs teljesítményére gyakorolt hatása megegyezik a hagyományos forrásokból származó szilikáéval.

„A fenntarthatóság a Goodyear innovációs tevékenységének alapköve

„Ez az új szilika több szempontból is kedvező a környezetre nézve: csökkenti a lerakókba kerülő hulladék mennyiségét, gyártása kevesebb energiát igényel, továbbá ennek segítségével még üzemanyag-hatékonyabb gumiabroncsokat tudunk előállítani”

– mondta Richard J. Kramer elnök vezérigazgató.

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének adatai szerint a világ éves rizstermése meghaladja a 700 millió tonnát, a rizsháncs megsemmisítése pedig környezetvédelmi kihívást jelent. Emiatt, illetve a lerakókba jutó hulladék mennyiségének csökkentése érdekében a rizsháncs gyakran elégetésre kerül villamos energia előállításához. Noha ezt a hamut már évek óta használják szilika előállítására, csak a legújabb eljárások eredményeztek olyan magas minőségű szilikát, amelyet a gumiabroncsokban is fel lehet használni.

A szilikát az abroncs futókeverékének szilárdítására használják

A korommal ellentétben – ami egy hagyományos szilárdító adalék az abroncsokban – a szilika csökkenti a gördülési ellenállást. Az alacsonyabb gördülési ellenállás pedig jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez, emellett az abroncs húzóerejére is pozitív hatással lehet a nedves utakon.

A Yihai vállalattal megkötött megállapodáson túl a Goodyear további beszállítókkal is egyeztetéseket folytat. A megállapodások pénzügyi részleteit nem hozzák nyilvánosságra.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Ahhoz, hogy az AUTO BILD tesztmezőnyének ebbe az elit körébe még bekerülhessen, jó kvalifikációs teljesítményre van szükség. Itt a 35 négyévszakos guminak a lehető legrövidebb, 100 km/h-s féktávot kellett igazolnia nedves és száraz körülmények között.

35 négyévszakos gumiabroncs az AUTO BILD 2023-as féktáv teszten

Ahhoz, hogy az AUTO BILD négyévszakos gumi tesztmezőnyének elit körébe bekerülhessen, jó féktáv teljesítményre van szükség

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 × 5 =