A Kínából érkező abroncsokra az Európai Uniónak nem szabadna vámot kivetni, ehelyett arra kellene rászorítania Kínát, hogy az ázsiai ország függessze fel az Európából származó abroncsokra kivetett extra terhet.
![Francesco Gori, a gumiabroncspiac elismert szakértője egy a piac jövőjéről szóló rendezvényen nyilatkozott](https://gumipiacmagazin.hu/wp-content/uploads/2015/11/Francesco-Gori-Advisor-for-Strategy-Apollo-Tyres-Ltd.jpg)
Erről Francesco Gori, tekintélyes abroncspiaci szakértő, az Apollo Tyres stratégiai tanácsadója, a Pirelli korábbi vezetője beszélt egy németországi rendezvényen.
A világ vezető abroncsipari vására, a közelmúltban megrendezett Reifen programjának része volt az a panelbeszélgetés, amelyről az Egyesült Államokban megjelenő, az abroncspiacon meghatározó Tire Businessmagazin közölt összefoglalót.
A Tire Business beszámolója szerint az iparág jövőjéről szóló fórumon a szakértők arról beszéltek, hogy az USA által bevezetett dömpingellenes vámok miatt a kínai abroncsok a világ más piacait árasztják el. Az olcsó import Európában a teherautó abroncsok gyártóit különösen érzékenyen érintette. Ennek kapcsán tették fel a kérdést az Apollo Tyres stratégiai tanácsadójának, hogy az USA mintáját követve vajon az Európai Unióban is indokolt lehet-edömpingellenes vámot kivetni a kínai abroncsokra.
Francesco Gori szerint nem, illetve csak akkor, ha az mindkét fél számára egyenlő mértékű. A dömpingárakat nem számítva,
„ha Kína versenyképes, akkor megérdemli, hogy piaci részesedést szerezzen Európában”
– tette hozzá.
Ő azonban tárgyalna arról, hogy ha a Kínából származó abroncsokra az EU nem vet ki vámot, akkor Kína miért nem törli el a hozzá érkező európai abroncsokra kivetett 10 százalékot.