Főoldal / 1 Egyéb / MICHELIN: EREDMÉNYHIRDETÉS A DESIGN-PÁLYÁZATON

MICHELIN: EREDMÉNYHIRDETÉS A DESIGN-PÁLYÁZATON

MICHELIN: EREDMÉNYHIRDETÉS A DESIGN-PÁLYÁZATON
3 (60%) 1 szavazat

 micheli-dij-tokon2-660

A 80 országból pályázó 1600 designer igazán kellemes meglepetést okozott a bírálóbizottságnak: izgalmas, újszerű és magas minőséget képviselő pályaművek születtek.

 A szervező Automobile Club de l’Ouest és a Michelin kihirdette a 2017-es Michelin Challenge Design“Le Mans 2030: A nyertes designelnevezésű pályázatánakeredményét.

A részt vevő designerek csapatban vagy egyénileg indultak, a pályázat győzteseit és a jutalmazott döntős pályaműveket a világ neves járműipari szakértőiből és formatervezőiből álló zsűri választotta ki: ausztrál, brazil, cseh, indiai, kanadai, kínai, orosz és portugál indulókat díjazott idén a bírálóbizottság.

A három győztest, hét döntőst és tíz különdíjast a 80 országból beérkezett 1600 pályamű közül választották ki. A tizehnat éves múltra visszatekintő Michelin Challenge Design versenyen idáig 123 ország képviseltette magát, összesen 9901 indulóval.

“A 2017-es Michelin Challenge Design díjazottjai újszerű, igazán innovatív ötletekkel képzelik el a 2030-as Le Mans-t, az idei versenyben pedig nagyon sok kiemelkedő pályázattal találkoztunk – értékel Thom Roach, a Michelin észak-amerikai régió elsőszerelői marketing divízió helyettes vezetője. – Gratulálunk a győzteseknek a gondolatébresztő, lenyűgöző képi világú rajzaikhoz, fantasztikus elképzeléseikhez, melyekkel megjelenítették a világ legizgalmasabb endurance versenyét, a Le Mans-i 24 órás körversenyt.

A Michelin Challenge Design 2017 győztes pályázói:

A Michelin Challenge Design 2017 döntősei (betűrendben):

  • Mehdi Alamdari ésVahid Shahvirdi – Victoria, Ausztrália,az “Audi R28” című pályaművel
  • Carlos Eduardo de Carvalho – Sao Paulo, Brazília,az “Embraer P1 Phenom Hybrid with Michelin Tire Wings” című pályaművel
  • Josh Gadomski –Caledon Village, Ontario, Kanada,a “Hydracross” című pályaművel
  • Guilherme Kataoka, Luiz Ortega ésMarcelo Toledo – Sao Paulo, Brazília,a “Bentley Speed X” című pályaművel
  • Vruttant S. Phatak – Maharashtra, India,a “Neuraura” című pályaművel
  • Vladiszlav Szemenov ésMarija Rijadno – Szentpétervár,Oroszország,a “Bugatti Wimille” című pályaművel
  • David Voltner – Zlin, Csehország,a “Citroën C030 LMP1” című pályaművel

A 24 órás Le Mans-i körverseny mindig is a leginnovatívabb megoldásokkal készült szériatípusokat vonultatta fel, és tette próbára a legendás megméretésen. A Michelin Challenge Design szellemiségében tökéletesen beleillik a körversenyen a kezdetek óta velünk dolgozó Michelinnel közös, innovációra épülő látásmódunkba és összhangban van a közös munkánkkal – mondja az Automobile Club de l’Ouest elnöke, Pierre Fillon. – Tekintve, hogy igen magas minőséget képviselnek a beérkezett pályaművek, és sok designer képzeletét megmozgatta a 2030-as Le Mans, képzelem, milyen nehéz dolga lehetett a zsűritagoknak, amikor ki kellett választaniuk a nyertes pályaműveket.

A zsűritagok értékelése

“A beérkezett pályaművek kétségkívül magasabb szintet képviselnek a néhány évvel ezelőtti zsűritagságom óta. Világszintű érdeklődés övezi a versenyt.”– Chris Chapman, Hyundai America Technical Center

“Meglepő volt, mennyire magas színvonalú pályamunkák érkeztek be a versenyre. Az átlagos színvonal még a résztvevők nagy száma ellenére is magas.”– Joji Nagashima,BMW Design

“Fantasztikusan sokszínű és kreatív pályaművek érkeztek. Aminőség, az eredeti elgondolások, a pontos ráérzés és a technológia ismerete, illetve hogy mindezt milyen könnyedén fordították le a világ minden tájáról származó pályázók a design nyelvére – tulajdonképpen a Le Mansnak is ez a lényege.” – Tom Peters, General Motors Corporation

“Először vagyok zsűritag, valami egészen fantasztikus…rendkívül tehetségesek, le vagyok nyűgözve. 40-50 igazán nagyon professzionális szinten kidolgozott, kreatív és átgondolt, szenzációs pályázatot láttam.” – Gilles Vidal, PSA Peugeot Citroën

“Sok rajznál láttuk, hogy a pályázók átfogó szemlélettel közelítették meg a feladatot. Nem csak az autókat, hanem a pilóták ruházatától elkezdve az egész futam látványtervéig mindent megterveztek. Elmesélték a történetet. Nem csak a versenyautóról szóltak a pályaművek.” – Craig Metros, Ford Motor Company

“Lenyűgöző.  Kidolgozott, jól átgondolt pályázatokat láttunk, fantasztikus munkákat. A téma nehéz volt. Meglepetéssel láttam, hogy egyes pályázók az egész versenyt újragondolták. Ambiciózus, hatalmas vállalás.” – Bertrand Barre, Groupe Zebra

“A Michelin Challenge Design keretében betekintést nyerhetünk az autózás egy speciális rétegébe, hogy milyen irányba halad a világ. Sok pályázatnál láttuk, hogyan lehet fejleszteni az autóversenyzést, milyen alternatív megoldások lehetnek a jövőben. A versenyszellemnek van egy emberi oldala. Az emberek mindig élvezni fogják az autóvezetést.” –Dave Marek, Honda R&D Americans, Inc.

“Nekem a leginkább az tetszett a pályázatokban, hogy nem  magyarázzák túl a történetet. A pályázók hagyták, hogy a képek beszéljenek.” – Richard Plavetich, Nissan Design America

“A zsűriben mindannyian egyetértünk, hogy az idei pályamunkák képviselik eddig a legmagasabb minőséget a pályázat történetében, és az idei téma volt talán a legizgalmasabb. Valami nagyon kreatív és egyszerre nagyon művészi teljesítményre számítottunk, valami olyasmire, ami egyúttal újdonságot hozhat a járműtervezés jövőjébe. És itt beszélhetünk új anyagokról, új karosszériadinamikáról, innovatív meghajtási rendszerekről, könnyebb felépítményről vagy új, aerodinamikusabb formákról, rengeteg olyan megoldással találkoztunk a pályázatokban, ami ezeket a témákat feldolgozza.”– Stewart Reed, a zsűri elnöke, Art Center College of Design

A jelentkezők nagy számára és a pályaművek kiváló színvonalára tekintettel a zsűri a következő tíz pályázót részesítette különdíjban (betűrendben):

  • Samuel Marquez Arango – Torinó,Olaszország,a “Bugatti Benoist” című pályaművel
  • Martin Chatelier –Hauts-de-Seine, Franciaország, a “Mercedes Benz Design to Win” című pályaművel
  • Jeroen Claus ésFabian Brees – Antwerpen, Belgium, a “Tesla LMPE” című pályaművel
  • Andhika Dimas Dwiputra ésFreksa Arista Ihsan – Bekasi, Indonézia,az “Audi Ayrus”című pályaművel
  • Po-Sen Huang ésPo-Yuan Huang –Hszinpej (New Taipei City), Tajvan,a “TOKON” című pályaművel
  • Minwoo Jeon ésDonghun Nam – Szöul,Dél-Korea,a “ConverT” című pályaművel
  • Nicolas Francisco Loyola – Torinó,Olaszország,a “Faraday Future Singularity” című pályaművel
  • Miguel Ferreira Rodrigues – Coimbra, Portugália, a“NEO” című pályaművel
  • Chirayu Shinde – Maharashtra, India,a “Renault Sun Run” című pályaművel
  • Emre M. Yazici – Ankara,Törökország,az “Appleone” című pályaművel

A versenyen első, második és harmadik helyet elért pályázókat a Michelin vendégül látja a Detroiti Autószalonon (North American International Auto Show (NAIAS)), illetve díjazzák őket a Michelin éves tervezői fogadásán, ahol a zsűritagokkal együtt bemutatják és értékelik a pályázatukat.

A verseny győztesét a 2017-es Le Mans-i 24 órás körversenyen is köszöntik. A pályázaton helyezést elért és döntős indulók ezen kívül egy zártkörű, a Michelin Challenge Design díjazottjaiból és zsűritagjaiból álló internetes közösségépítő klubba is felvételt nyernek.

Michelin Challenge Design 2017 – zsűritagok:

  • Stewart Reed: a zsűri elnöke, Art Center College of Design, Járműtervezési tanszék, Michelin Challenge Design,tanácsadó és zsűrielnök
  • Bertrand Barre: Groupe Zebra, társalapító és elnök-vezérigazgató
  • Chris Chapman: Hyundai America Technical Center, vezető tervező
  • Dave Marek: Honda R&D Americas, Inc., Acura márka kreatív igazgató
  • Craig Metros: Ford Motor Company, járműtervezési igazgató
  • Damien Michelin, Michelin North America, tiszteletbeli zsűritag
  • Joji Nagashima: BMW Groupe Design, kreatív igazgató, konceptautó
  • Thomas Peters: General Motors Corporation, tervezési igazgató
  • Richard Plavetich: Nissan Design America, Design Business ügyvezető
  • Gilles Vidal: PSA Peugeot Citroën, járműtervezési igazgató

Ezt olvasta már?

Az Apollo tyres növekedés a jövőben is lendületes marad

Az Apollo tyres növekedés a jövőben is lendületes maradÉrtékeld a cikket  Az Apollo Tyres első …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

1 × 1 =