Főoldal / 1 Egyéb / Pirelli – részletek a 2017-es F1-szezonról

Pirelli – részletek a 2017-es F1-szezonról

A Pirelli nyilvánosságra hozta, hogy milyen gumikat szállítanak a 2017-es szezon első két hétvégéjére. Az új szabályok mellett a taktikák is érdekesen alakulhatnak.

pirelli-2017-f1-660

Az idén megszokottakkal ellentétben a 2017-es szezon első 5 versenyhétvégéjén a Pirelli jelöli ki, hogy milyen gumikat bocsátanak a csapatok rendelkezésére. Erre azért van szükség, mert az F1-ben jövőre komoly technikai szabályváltozás jön. Egyebek mellett a gumik is 25 mm-rel szélesebbek lesznek, így a gyártó teljesen újratervezte őket.

Az F1-es mezőny számára szükséges készlet legyártására 15 hét szükséges. A Pirelli nem várhatott arra, hogy a csapatok rendeljenek a számukra teljesen ismeretlen új abroncsokból A szezon elején visszaáll a tavalyig ismert rend. A gyártó most be is jelentette, hogy milyen keverékekkel készülnek a márciusi Ausztrál Nagydíjra és az áprilisi Kínai Nagydíjra.

Melbourne-ben rögtön egy kisebb meglepetés jön, mert az idei szezonnal ellentétben a lila jelzésű ultralágy abroncsokat is elviszik az idénynyitóra. A lágy és a szuperlágy gumi lesz az, amelyek egyikét a futamon mindenképpen használni kell. Ez persze csak formaság, mert bár az idei ultralágyak sokkal jobban bírták a terhelést a vártnál, így sem hosszabb etapokra tervezték őket.

A kínai forduló alkalmával egy fokkal keményebb gumiválasztás jön. A Pirelli a szuperlágy, a lágy és a közepes keveréket viszi el, ebből a szuperlágyat írták elő a Q3-ra, a másik kettőt pedig a futamra. Az első két hétvége rögtön izgalmasnak ígérkezik a gumiválasztás szempontjából, hiszen az ultralágy Melbourne-ben megkavarhatja a taktikákat. Sanghajban a jobb első gumik lesznek a szokásosnál is nagyobb terhelésnek kitéve.

Ezt olvasta már?

Sokéves tapasztalat, valamint sazéles körű kutatások és tesztelések veztteek az ELIT technológia kifejlesztéséhez. E technológia hozta konstrukciós fejlesztések teszik lehetővé, hogy a 344 Forestar ELIT ugyanazt a rakományt szállítsa a névleges légnyomás felénél, mint a standard erdészeti gumiabroncsok és így nagyobb felfekvő felületet, jobb tapadást és üzemanyaghatékonyságot biztosít.

Bohnenkamp – Alliance ALACSONY NYOMÁSÚ ERDÉSZETI ABRONCS

Sokéves tapasztalat, valamint széles körű kutatások és tesztelések vezettek az ELIT technológia kifejlesztéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

6 + tizenhárom =