Hankook versenyabroncsok a DTM 2017-es szezonra

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Az új, Ventus Race típusú DTM száraz abroncsok az előző változathoz képest optimális állapotban nagyobb tapadást nyújtanak a pilóták elvárásainak megfelelően.

A Hankook a következő, 2017-es DTM szezonra új gumiabroncs generációval áll rajthoz.

Ugyanakkor a járműgyártók és szervezők kérésének megfelelően a használattól függően gyorsabban és erőteljesebben kopnak, ami jelentősen befolyásolja a köridőket, és ezáltal izgalmasabbá teszi a versenyt.

A Hankook vállalat a szezonra a nemzetközileg talán legsikeresebb túraautó bajnokságra új száraz pályás gumiabroncs generációval jelenik meg a versenypályákon. Az új Ventus Race, mely már a negyedik DTM generáció, a korábbiakkal azonos méretben (elöl: 300/680 R 18, hátul: 320/710 R 18) nagyobb tapadást nyújt majd elődjéhez viszonyítva. A tavalyi változathoz képest gyorsabban és erőteljesebben kopik. Különösen nagy igénybevétel mellet, ami a köridőket a pilóták vezetési stílusától függően jelentősen befolyásolja majd.

A Hankook, a DTM kizárólagos gumiabroncs partnere a három járműgyártó, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz, valamint a DTM szervezője, az ITR e.V. kívánságát teljesíti. Ezzel, akik ettől még izgalmasabb versenyeket és jelentősen több előzési manővert remélnek. A zárótesztek során már kiderült, hogy a köridők a kopástól és a vezetési stílustól függően több másodperccel is növekedhetnek, ami a versenyt izgalmasabbá teheti, és a versenyzők részéről jobb taktikai képességeket igényel. Az újítások csak a száraz abroncsokra vonatkoznak; a DTM esős időre való abroncsváltozata, a Ventus Race Rain 2017-ben változatlan marad.

Manfred Sandbichler, a Hankook Motorsport igazgatója.

„A DTM technikai szempontból kétségtelenül az egyik legnagyobb követelményeket támasztó versenysorozat a világon. Így a fejlesztő mérnökeinknek már korábban is meg kellett oldaniuk nehéz fejlesztéstechnikai kérdéseket a DTM versenyabroncsokkal kapcsolatban. Ahogy az előző években, a 2017-es specifikációkat is sikeresen teljesítettük, amit a legutóbbi tesztek is alátámasztottak. A gumiabroncsokkal kapcsolatban újabb izgalmas szezonra számítunk.”

Thomas Baltes, a Hankook DTM-ért felelős versenymérnöke szerint

„Az új szárazpályás DTM versenyabroncsok a változatlan méretek ellenére teljesen új fejlesztést jelentenek. A Ventus Race negyedik generációjánál az úgynevezett „abroncssuttogók“ ismét fontos szerepet töltenek majd be a DTM pilótáknál. Azok a pilóták és mérnökeik, akik nagyon jól értenek az abroncsok tökéletes kezeléséhez, vagyis ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban, de mégsem túl agresszívan érjék el az optimális hőmérsékleti tartományt, jelentős előnyre tehetnek szert 2017-ben. Az abroncsokkal való bánásmód az időmérő során is nagyobb hatással lesz a teljesítményre az azt követő versenyben, mint korábban.“

2017-ben további újítást jelent majd a száraz abroncsok előmelegítésének tiltása is. A pilótáknak mindenekelőtt induláskor és a boxba való kiállás utáni első körök során kell okosan manőverezniük, hogy a lehető leggyorsabban elérjék az abroncsok üzemi hőmérsékletét.

Mattias Ekström (Audi):

„A teszteket követően és az új abroncsokkal megtett több száz kilométer után nagyon bizakodó vagyok a teljesítmény tekintetében a következő szezonra. Pilótaként azonnal észrevettem a változásokat: a szerkezet valamivel keményebbnek tűnik, a gumi pedig lényegesen puhább. Ez nagyon érdekes vezetési jellemzőket és gyorsabb köridőket biztosít, ha az abroncsot megfelelően használjuk. Az új abroncsoknál sokkal jelentősebb kopást tapasztalok, mint a korábbiaknál. Ez lehetőséget teremt számunkra, vezetők számára, hogy az abroncsok kezelésétől függően nagyobb különbségeket érjünk el a köridőkben. Különösen meleg napokon lesz biztosan nagyon izgalmas, hogy az egyes vezetők milyen teljesítményt tudnak elérni, és nagyobb távon is fenntartani.“

Augusto Farfus (BMW):

„Az új abroncs nagyobb tapadást biztosít, mint az elődje. Ugyanakkor a kopás is erőteljesebb, ami izgalmasabb versenyeket tesz majd lehetővé. Pilótaként persze nekem is van némi befolyásom a kopásra, ami mindenképpen érdekes. Az olyan gumikkal való versenyzés, melyek nem estek át előmelegítésen, főként a hideg aszfalton jelentenek majd kihívást, ugyanis sokkal nehezebb a gumiabroncsokat megfelelő hőmérsékletre melegíteni. Összességében mindez pozitív, ami még több izgalmat hoz.”

Gary Paffett (Mercedes-Benz):

„Az abroncsok vezetési érzete jó, és izgalmas lesz velük versenyezni. A módosítások következtében valamivel kisebb a leszorítóerő, ugyanakkor valamivel a nagyobb tapadás. Ennek köszönhetően jobban meg lehet közelíteni az elöl haladót. Így a verseny is izgalmasabb lesz, mivel több lesz az előzési manőver.”


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

5 × egy =