MICHELIN X Multi Energy – Teher gumiabroncs

Rate this post

Az X Multi Energya Michelin kifejezetten regionális szállítmányozásra készült teherabroncs termékcsaládjának legújabb tagja.

Az új abroncs az X Multi termékkel együtt az X Multiway 3D termékcsaládot váltja. Előnye, hogy a hosszú élettartam mellett üzemanyag takarékos is.

A Michelin üzemanyag takarékos teherabroncsa, a kifejezetten regionális szállítmányozásra tervezett MICHELIN X Multi Energy

A Michelin üzemanyag takarékos teherabroncsa, a kifejezetten regionális szállítmányozásra tervezett MICHELIN X Multi Energy

Az X Multiway 3D abroncshoz képest a 2017-ben piacra lépett Michelin X Multi teherabronccsal akár 20%-kal hosszabb futásteljesítmény érhető el. Az X Multi Energy teherabroncsot is hasonló futásteljesítmény jellemzi. Emellett 100 kilométerenként akár 1,2 liter üzemanyag takarítható meg az előző generációs termékkel való összehasonlításban (VECTO-módszeren alapuló számítás*).

Az X Multiway 3D termék kiváló teljesítményét alapul vevő,kibővült Michelin X Multi családból a tevékenység jellegétől (autópályahasználat mennyisége, napi kiszállítások száma, stb.) és a vállalkozás szükségleteitől függően választhatunk terméket.

A szállítmányozó szektorban jellemzően az üzemanyagköltség a második legjelentősebb költségtétel. Az anyagiakon túl a fuvarozói szektor – és mindannyiunk – érdeke, hogy ez a tevékenység is egyre környezetkímélőbb legyen. Az Európai Bizottság is egy ideje a közúti szállítmányozásból eredő CO2-kibocsátás csökkentését célzó új szabályozás előkészítésén dolgozik: elkészült, és már használható az ún. VECTO* módszer, amellyel megállapítható a tehergépjárművek üzemanyag fogyasztása, és az ahhoz köthető CO2-kibocsátás. A szabályozás értelmében 2019. január 1-től minden járműgyártó köteles a VECTO számítás alapján nyilatkozni az európai piacon értékesített, újonnan gyártott teherautók CO2-kibocsátásáról** .Ennek alapján a regionális fuvarozók világossá tehetik, mennyire fontos vállalkozásuk számára az üzemanyagtakarékosság/CO2-kibocsátásuk csökkentése. Sőt, a nagyobb méretű flottát üzemeltető szállítmányozók esetében ez a szemlélet felértékelődik. A legtöbb szolgáltatói pályázati felhívás és szolgáltatói szerződés egyre inkább feltételül szabja, hogy a jelentkezők alacsony CO2-kibocsátásra törekedjenek.

Az üzemanyagköltség tehát a szállítmányozó vállalkozások mindennapjainak része, de a szakmabeliek közül is csak kevesen tudják, hogy a vontató és a pótkocsi üzemanyag felhasználásának harmadáért a gumiabroncsok felelősek – a maradék két harmad pedig a légellenállás és a mechanikai súrlódás számlájára írható. És pontosan ennek az üzemanyag takarékosságnak köszönhetően tekinthető a regionális szállítmányozási szektorban vezető terméknek a Michelin X Multi Energy. A három legnagyobb prémium konkurens termékkel összevetve, a VECTO-számítás alapján 100 kilométerenként 1,1 literes megtakarítás érhető el vele – ami egy átlagos teherautó teljes üzemideje*** alatt több mint 3 000 eurós megtakarítást jelent.

* VECTO = Az Európai Bizottság, a JRC, az IVT és a TUV GRAZ által közösen kifejlesztett, a járművek üzemanyag felhasználására vonatkozó számításokat végző számítógépes szimulációs eszköz. Célja, hogy a tehergépjármű vásárlását tervező és az ilyen járműveket üzemeltető felhasználók pontosabb ismeretekkel rendelkezzenek a járművek CO2-kibocsátásáról. Illetve a kibocsátás csökkentésére irányuló későbbi jogszabályi változtatások előkészítése. További tudnivalók: https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/report-vecto-technology-simulation-capabilities-and-future-outlook
** > 16 t tehergépjárművek

E kivételes teljesítmény a három szabadalmaztatott Michelin technológiának, az Infinicoil, Regenion és Powercoil technológiáknak köszönhető.

  • Az Infinicoil technológia lényege az abroncs köré tekert – akár 400 méter hosszú – acéldrót. Ezzel a termék egész élettartama alatt nagyobb stabilitás biztosítható. Az Infinicoil technológiás abroncsokat ezen kívül alacsonyabb üzemanyagköltség és megnövekedett élettartam, így hosszabb futásteljesítmény is jellemzi.
  • A Regenion technológiához 3D fémnyomtatási eljárással készült formákat használtunk. A technológia lehetővé teszi, hogy önregeneráló futóblokkok kerüljenek a mintázatba. A futókopással rejtett csatornák nyíljanak meg a futófelületen, így a termék egész élettartama alatt megfelelő csatornázottsági arány. Azaz megfelelő vízkiszorítás, meggyőző tapadás és vonóerő biztosítható.
  • A Powercoil technológia lényege, hogy az övbetétbe épített legújabb generációs, kisebb fajsúlyú, de ellenállóbb acélkordszálak könnyebbek. Ugyanakkor erős és strapabíró, alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkező felépítményt eredményeznek.

Michelin X Multi Energy futója után vágható és újrafutózható, illetve 3PMSF és M+S téli jelölésekkel is rendelkezik, így időjárástól függetlenül magas szintű tapadást biztosít egész évben.

Alacsony gördülési ellenállásának és kisebb fogyasztásának köszönhetően a Michelin X Multi Energy termékcsalád a nagy jármű konstruktőrök bizalmát is kiérdemelte, 2017 végére minden jelentős tehergépjármű márkánál homologációt kapott a termék. 315/70 R 22.5 méretű, hajtott tengelyre ill. minden pozícióra szerelhető változata 2018 áprilisától kapható az utánpótláspiacon.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

húsz − tizenegy =