ITT AZ ÚJ PIRELLI CINTURATO P7: AZ „OKOS” GUMIKEVERÉKKEL KÉSZÜLT ABRONCS, AMELY ALKALMAZKODIK A HŐMÉRSÉKLETHEZ ÉS AZ ÚTVISZONYOKHOZ
Az új Pirelli Cinturato P7 egy nagy teljesítményű nyári gumiabroncs. Fokozott biztonságot, hatékonyságot és fenntarthatóságot biztosít a Cinturato hetven éves hagyományából. Valamint az előző generációs P7 folyamatos fejlesztéséből származó összes tapasztalatból adódóan. Ez az új gumiabroncs máris kapható a nyárra készülve, és bemutatkozik az európai és ázsiai piacokon.
EGYRE FONTOSABB A BIZTONSÁG
Egy a Pirelli által megrendelt felmérés, amelyre április vége és május eleje között került sor a 18 colos vagy annál nagyobb gumiabroncsot használó járművezetők körében. Rámutatott arra, hogy a jövőben növekedni fog az autóhasználat – különösen a társadalmi távolságtartást szolgáló intézkedések esetében. Kínában a válaszadók 68 százaléka mondta, hogy többet fogják használni autójukat, Olaszországban 31 százalék, Németországban pedig 20 százalék.
A megkérdezettek több mint 50 százaléka mondta, hogy az év vége előtt le akarja cserélni a gumiabroncsait. Ezzel is biztosítsa autója optimális biztonságát. A választásukat meghatározó kritériumok között nagy szerepet játszott a gumiabroncsok megbízhatósága és minősége. A biztonsági jellemzőket előtérbe helyező válaszadók aránya Németországban 59 százalékra, Olaszországban 78 százalékra, Kínában 86 százalékra nőtt.
AZ ÚJ PIRELLI CINTURATO P7
A 2009-ben bevezetett előző generációtól kezdve, amely vezető homologizációvá vált, a Cinturato P7 abroncsot folyamatosan javítottuk és fejlesztettük a Pirelli és a világ prémium autógyártóinak szoros együttműködése keretében.
A Pirelli Cinturato P7 legújabb generációja arra hívja fel a figyelmet, hogy a legfontosabb prioritás a mai autósok számára a biztonság és a hatékonyság. A Pirelli mérnökei egy intenzív kutatási és fejlesztési program révén egy olyan terméket fejlesztettek, amely magas szintű technológiájával képes áthidalni a gumiabroncsokra jellemző tipikus kompromisszumokat. A Cinturato P7-hez kifejlesztett új technológiák képesek összeegyeztetni az egymással szembenálló követelményeket. Például a nedves teljesítményt és az alacsony gördülési ellenállást, és egy olyan új technológiai szabványt megvalósítani, amely világszerte kielégíti a járművezetők és az autógyártók igényeit. A legújabb Cinturato műszaki újításai között szerepel egy új gumikeverék. Ez olyan „műszaki intelligenciával” rendelkezik, amely a környezeti hőmérséklettől függően képes változni, mintha egyszerre két gumikeverék lenne egyben.
BIZTONSÁG MINDENEKFÖLÖTT, DE KÉNYELEM ÉS KÖRNYEZETVÉDELEM IS EGYBEN
Az új Pirelli Cinturato P7 alapvető jellemzője a biztonság. Elődje száraz kezelhetőségének javítása mellett a Pirelli prémium autókra készült új gumiabroncsával nagyban javul a nedves kezelhetőség, az aquaplaning veszélye és a fékezés. Autója négy méterrel hamarabb megáll 100 km/h sebességről lassítva. A Pirelli mérnökei által kieszközölt újítások (az alacsonyabb zajszintnek köszönhetően) javítják az akusztikai és a vezetési kényelmet is, mivel az új gumiabroncs jobban elnyeli az út zökkenéseit is. A gumiabroncsok teljes élettartama hat százalékkal növekszik, ami azt jelenti, hogy az abroncsokat ritkábban kell cserélni. A gördülési ellenállás szintén átlagosan egy osztállyal csökken (12 százalékkal). Négy százalékkal javítva az üzemanyag-fogyasztást (a WLTP ciklusban mérve), valamint a CO2-kibocsátást.
AZ „OKOS” GUMIKEVERÉK, AMELY ALKALMAZKODIK A HŐMÉRSÉKLETHEZ
Az új generációs Cinturato P7 megújítása minden gumiabroncs kulcselemével kezdődött: a futófelülettel, amely az úttal érintkezik. A kifejezetten az új Cinturato P7-hez kialakított futófelületet speciális szilíciumgyantákkal dúsítják. Ez elősegíti a tapadást és fokozza a gumikeverékben lévő polimerek működését. Ezek olyan kémiailag módosított szintetikus elasztikus anyagok, amelyeket úgy fejlesztettek, hogy javítsák a szilíciummal való kölcsönhatást. Ezek a polimerek a gumiabroncs működési hőmérséklete szerint változnak. Ez azt jelenti, hogy az új gumikeverék rendelkezik egyfajta „mechanikus intelligenciával” a szilíciumrészecskék jobb eloszlása és hatékonyabb kölcsönhatása révén. Ennek eredményeként a gumiabroncs jellemzői változnak a vezetési és hőmérsékleti viszonyoktól függően, és egy rendkívül széles optimális működési tartományt biztosítanak.
A VIRTUÁLIS VALÓSÁGBÓL SZÜLETETT FUTÓFELÜLET
Az új Cinturato P7 futófelülete minden részletében sajátos funkcióval bír az oldalsó és hosszanti mintaárkokig. A mintáját kifejezetten a víz lehető leghatékonyabb elvezetésére tervezték az egyedi vállblokkokig, amelyeket arra terveztek, hogy a lehető legrövidebb megállási távolságot biztosítsák nedves és száraz úton egyaránt. Emellett ezeknek a mintablokkoknak a kialakítása és merevségeloszlása a lehető legnagyobb érintkezési felületet biztosítja az új Cinturato számára a kanyarokban. Biztonságos és pontos vezetési élményt nyújtva mindenféle útviszonyok között (ami szintén javítja a kényelmet). A virtuálisan, számítógépen kivitelezett, majd fizikailag tesztelt tervezési folyamat a vezetési és az akusztikai kényelmet is optimalizálja.
KISEBB FÉKEZÉSI TÁVOLSÁG AZ ELEKTRONIKÁNAK KÖSZÖNHETŐEN
A Pirelli fejlesztése a gumiabroncsoknak az a képessége is, hogy képesek „kommunikálni” a meglévő elektronikus járművezető-segédrendszerekkel. Az ABS esetében például – egyazon autó és abroncsméret esetén– az autó saját elektronikájával összhangban működő futófelülettel a jármű gyorsabb fékezésre képes. A 100 km/h sebességről történő fékezéskor elvégzett tesztek azt mutatják, hogy az új Cinturato P7-tel átlagosan négy méterrel hamarabb megáll az autó. Tehát 7–10 százalékkal csökken a féktávolság. Az új Cinturatónak a világ vezető autógyártóival együttműködésben történő fejlesztése virtuális abroncsmodelleken keresztül azt eredményezte. A gumiabroncsok optimálisan beállíthatók a meglévő járművezetői segédeszközökkel való együttműködésre. Jó példa erre a sávtartórendszer. Egy „ismeretlen” gumiabroncs esetében ez a rendszer folyamatos korrekciót végez, mivel nem ismeri a gumiabroncs jellemző dinamikáját. Ha viszont ugyanazt az autót, az új Cinturato P7-tel szerelik egy adott gyártó számára homologizálva, akkor az autó sávelhagyásra figyelmeztető rendszere nem kér folyamatos korrekciót, mivel „eleve” ismeri a gumiabroncsot.
NAGYOBB TAPADÁS ÉS KISEBB KOPÁS AZ ÚJ ANYAGOKNAK KÖSZÖNHETŐEN
Az új Pirelli Cinturato P7-hez fejlesztett anyagok nagyobb mechanikai ellenállást nyújtanak, és jobb tapadást biztosítanak mindenféle útviszonyok között. Ennek a „nagy futásteljesítményű” gumikeveréknek a csökkentett kopása azt jelenti, hogy nagyobb távolságot lehet megtenni egy gumiabroncs-szettel. Ez az autósoknak pénzt takaríthatnak meg. Ez a gumikeverékben használt nagy molekulatömegű polimerek alkalmazásának köszönhető. Más szóval a hosszú láncú kémiai elemeknek, ami nagyobb kopásállóságot és fokozott tartósságot kölcsönöz a gumiabroncsnak. A futófelület gumikeverékét úgy alakították ki a gumiabroncs egészével együtt, hogy optimális egyensúlyt biztosítson a futófelületnek, amely optimalizálja a gumiabroncs érintkezési felületét, csökkentve az út során keletkező hőt, növelve a tapadást és csökkentve a kopást.
ALACSONYABB ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS CSÖKKENTETT KÖRNYEZETI HATÁS EGY KÖNNYEBB ÉS HATÉKONYABB SZERKEZETTEL
Azáltal, hogy megnövelték a gumikeverék mechanikai ellenállását, nemcsak kevesebb anyag szükséges a futófelülethez (ami közben maximalizálja az abroncs teljes élettartamát), hanem a gumiabroncs össztömege is csökken az összes felhasznált anyag révén. A kevesebb anyag kisebb súlyt, alacsonyabb gördülési ellenállást jelent, és az erőforrások körültekintőbb felhasználását. Mindez alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz vezet, amivel minden autóvezető pénzt takarít meg, és csökkenti a környezetre gyakorolt hatást. A Pirelli mérnökei az abroncs megerősítését is úgy fejlesztették, hogy az ne veszélyeztesse az új Cinturato P7 szerkezetét. A vonóerőt erősítő kordszálakból is kevesebbet használtak fel, ami szintén hozzájárul a súlycsökkenéshez. A teljes súlycsökkentés elérése volt a járműgyártók egyik legfontosabb kitétele, hogy teljesítsék a világszerte egyre szigorúbb kibocsátási célokat.
ELECT, RUN FLAT ÉS SEAL INSIDE: PIRELLI TECHNOLÓGIÁK MINDEN VEVŐ SZÁMÁRA
Az új Cinturato P7 a Pirelli legismertebb technológiáival készült, amelyeket a legújabb modellekhez tervezett homologizált abroncsoknál alkalmaztak – vagy azért, hogy megfeleljenek a különleges elvárásokat támasztó autósok igényeinek. Ide tartozik a nemrégiben elindított Pirelli Elect termékcsalád – ez a kifejezetten elektromos vagy plug-in hibrid autókhoz tervezett csomag -, amely azonnali tapadást biztosít, hogy megfeleljen az elektromos motorok nagy teljesítményű jellemzőinek, alacsonyabb gördülési ellenállásának az akkumulátorteljesítmény maximalizálása és a zajcsökkentés érdekében, hogy élvezhető legyen az elektromos energia nyújtotta csend és kényelem. Az új Cinturato P7-tel élvezheti a Run Flat és Seal Inside technológiát is, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy defekt esetén is folytassák útjukat. Az előbbi a megerősített oldalfalakkal tartja meg az autó súlyát; az utóbbi egy speciális ragasztóanyag alkalmazásával azonnal leszigeteli a négy milliméternél nem szélesebb lyukakat.
CINTURATO P7: A PRÉMIUM AUTÓGYÁRTÓK ÁLTAL LEGGYAKRABBAN VÁLASZTOTT VEZETŐ MÁRKA
Az új Cinturato P7 fejlesztése mintegy három évvel ezelőtt kezdődött. Az utángyártott verziók előtt a Pirelli elkészítette az autógyártók által homologizált gyári szerelésű gumiabroncsokat azokhoz a modellekhez, amelyek az azt követő hetekben az utakra kerültek. Az új P7-et már több mint 70 homologizáció előzi meg, és 2020 végére ez a szám várhatóan meghaladja a százat. Ezen egyedi homologációk mindegyike külön kutatási és fejlesztési programot igényelt, amelyet az érintett gyártókkal együtt végzett a Pirelli. A „jelölt” gumiabroncsok esetében, amelyek 17 colos vagy annál nagyobb felnihez készültek, a Cinturato P7 már 23 homologizációval rendelkezik az elődje által elért 100 plusz mellett. Ez a Pirelli Cinturato P7-et osztálya vezetőjévé teszi, így általában a Pirellit választják a prémium autógyártók.