Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a WTCR

Rate this post

A hétvégén a WTCR – FIA Túraautó-Világkupa első fordulójával a Goodyear számára újabb izgalmas nemzetközi motorsportprogram vette kezdetét.

A rangos versenysorozat a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának.
  • A világ első számú túraautó-versenysorozatának 2020-as évada a belgiumi Zolderben vette kezdetét
  • A WTCR a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának és hivatalos partnerének
  • A Goodyear egyetlen, rendkívül sokoldalú slick abroncsspecifikációt fejlesztett ki
  • Tassi Attila dobogóra állhatott az idénynyitón a Hondával

A rangos versenysorozat a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának. A WTCR-ben négy magyar versenyző és egy magyar csapat is megméreti magát az idén. Az évadnyitó hétvégén Tassi Attila állhatott a dobogóra, a címvédő Michelisz Norbert pontszerzéssel kezdte az évet.

A WTCR a szeptember 12-13-án a Zolder pályán tartott, két futamból álló Race of Belgiummal indította el lerövidített és átütemezett 2020-as versenynaptárát, mely ezúttal Európára fog koncentrálni. A WTCR évada általában a világ különböző részein megrendezett versenyekből áll; a Goodyear hosszú távú kizárólagos abroncsszállítói és hivatalos partneri szerződésének köszönhetően várakozással tekinthet arra, hogy ez jövőre ismét így lesz.

Magyarok a WTCR 2020-as mezőnyében

A sorozatban a tavalyi bajnok Michelisz Norbert a Hyundai színeiben próbálja megvédeni címét, Tassi Attila pedig egy Hondával áll rajthoz. A 21 éves tehetség rögtön egy 3. hellyel indította az évet Zolderben. A Zengő Motorsport csapata három CUPRA Leónt nevezett, a spanyol Mikel Azcona mellett Boldizs Bencével és Kismarty-Lechner Gáborral a volánnál.

Zolder után a WTCR csapatai a németországi Nürburgringre látogatnak

A nagy kihívást jelentő 25,4 km-es Nordschleifén tartott futamokra. Ezt a szlovákiai Slovakiaring, a magyarországi Hungaroring, a spanyolországi Aragón, és az olaszországi Adria követik. Az első két verseny két-két futamból fog állni, majd a Slovakiaringtől kezdődően minden hétvégén három futamot tartanak. A hat eseményre két hónap leforgása alatt kerül sor, a sorozat pedig november 14-15-én az Adrián tartott versennyel zárul.

Száraz körülmények között valamennyi WTCR-csapat a slick Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsok egyetlen specifikációját fogja használni, nedves időben pedig egy további specifikáció áll majd rendelkezésükre. Az egyetlen, sokoldalú slick abroncs több különböző futókeverék helyett fontos eleme a Goodyear és a WTCR, továbbá a sorozat promótere, a Eurosport Events közötti partneri kapcsolatnak. A WTCR-versenyek szakadatlan sprintek, a futam közben nem történik abroncscsere.

A Goodyear részéről Sebastian Trinks ügyfélkapcsolatokért felelős igazgató vezényli a WTCR és a PURE ETCR eseményeit – ez utóbbi a teljesen elektromos túraautók számára rendezett versenysorozat, melynek promótere szintén a Eurosport Events. Trinks kifejtette, miért döntött a Goodyear egyetlen abroncsspecifikáció mellett:

„Fontos, hogy mindent költséghatékonnyá és elérhetővé tegyünk, ezért a Goodyear rengeteg energiát fektetett abba, hogy egy rendkívül sokoldalú abroncskeveréket fejlesszen ki, mely a körülmények és autótípusok széles skálájához illik. – jelentette ki a szakember. – Az egyetlen abroncsspecifikáció alkalmazása – melyet ugyancsak egyetlen típusú esőgumi egészít ki – jelentősen csökkenti a költségeket és a szállítási volumeneket, ami elsődleges fontosságú egy olyan, a világot járó sorozat számára, mint a WTCR.”

„A sokoldalú futókeverék megalkotásához szem előtt kellett tartanunk a WTCR-pályák változó körülményeit. Bár a 2020-as versenynaptárból kikerültek az utcai futamok, arra számítunk, hogy a jövőben ezek is visszatérnek. Marrákes, Vila Real vagy Makaó utcái teljesen mások, mint a Zolder vagy az Aragón versenypályák, a Nürburgring kihívásai pedig szintén teljesen eltérőek. Emellett a WTCR-ben használt autók is rendkívül változatosak. A sorozatban hét gyártó képviselteti magát – a Hyundai, a Honda, a CUPRA, a Lynk & Co, az Audi, a Renault és az Alfa Romeo –, ezért olyan abroncsot kellett terveznünk, mellyel minden egyes csapat és pilóta maximalizálhatja autója teljesítményét.”

Minden csapat 16 slick abroncsot kapott a Zolderre és 12-t a Nürburgringre

A további, három futamból álló versenyekre ez az allokáció ismét 16 abroncsra nő. A Nürburgringtől kezdődően a csapatok belátásuk szerint a korábbi futamok abroncsait is használhatják.

Kizárólagos abroncsszállítói címe mellett a Goodyear arra is büszke, hogy a WTCR hivatalos partnere lehet.

Jól jelzi a versenyprogram fontosságát a vállalat számára, hogy a WTCR a nemzetközi autóversenyzéshez való visszatérésének egyik alappillérévé vált. Az idei évtől a Goodyear egyben a PURE ETCR és a Brit Túraautó-bajnokság kizárólagos abroncsszállítója is, így a világ vezető túraautó-versenysorozatai közül immár három bajnokságban van jelen.

A közelmúltban jelentek meg a piacon a Goodyear Eagle F1 SuperSport termékcsalád országúti verziói, köztük számos WTCR-autó utcai változataihoz alkalmas modellel. Ez szintén jól mutatja, hogy a Goodyear egyre nagyobb figyelmet szentel az ultra nagy teljesítményű (UHP) és ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) autók piacainak.

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt × 5 =