ADAC 2021-es nyárigumi teszt: 205/55 R16

Ezúttal az ADAC nyárigumi tesztjében 15, a jelenlegi legnépszerűbb méretű 205/55 R16 – os gumit tesztelt

Ezúttal az ADAC nyári gumiabroncs-tesztjében 15, a jelenlegi legnépszerűbb méretű 205/55 R16 - os gumit tesztelt
  • Continental, Semperit és Bridgestone az élen
  • Nagy különbségek a kopásban

Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (1. rész) >>>>

Ha éjszaka nincs fagy, és a hőmérséklet napközben két számjegyű plusz fokokra emelkedik: akkor itt az ideje, hogy a jó tapadású nyári gumikkal térjünk vissza az utakra. De melyik abroncs a legjobb? A választ az ADAC gumiabroncs-teszt adja, ezúttal a nagyon népszerű 205/55 R16 méretben

Összesített értékelés

A 15 tesztelt modell közül három modell általános teljesítményét „jónak”, tizenegy gumiabroncs „átlagos” és egy „átlag alattinak” minősítették. Az osztályzatokkal és egyéni értékelésekkel ellátott táblázat után megtalálja a modellek erősségeit és gyengeségeit. Kiemelt figyelem az összehasonlításban a gumiabroncsok kopás volt.

ADAC 2021 nyárigumi tesztElőnyHátrányÉrtékelés
Continental PremiumContact 6Kiegyensúlyozott gumiabroncs még nedves körülmények között is. Jó kezelhetőség száz utakonMegnövekedett üzemanyag-fogyasztás
Semperit Speed-Life 3Nagyon kiegyensúlyozott gumiabroncs még nedves körülmények között is. Jó kezelhetőség száz utakon
Bridgestone Turanza T005Nagyon kiegyensúlyozott gumiabroncs még nedves körülmények között is. Jó kezelhetőség száz utakon. Alacsony üzemanyag fogyasztás.Hangosabb külső zaj
Goodyear EfficientGrip Performance 2A legnagyobb kopásállóság. Nedves úton jó tulajdonságok. Alacsony üzemanyag fogyasztás.Kevésbé jó száraz úton történő tulajdonságok.Átlagos
Kumho Ecsta HS51Alacsony üzemanyag fogyasztás. Nedves úton jó tulajdonságok. Alacsony kopás.Kevésbé jó száraz úton történő tulajdonságok.Átlagos
Apollo Alnac 4GAlacsony kopás. Alacsony üzemanyag fogyasztás.Kevésbé jó száraz és nedves úton történő tulajdonságok.Átlagos
Hankook Ventus Prime 3 K125Kiváló tulajdonságok száraz utakon. Viszonylag alacsony üzemanyag fogyasztás.Kevésbé jó nedves úton történő tulajdonságok.Átlagos
Fulda EcoControl HP 2Alacsony kopás és üzemanyagfogyasztás.Kevésbé jó nedves úton történő tulajdonságok.Átlagos
BF Goodrich AdvantageAlacsony kopás és üzemanyagfogyasztás. Száraz utakon jó kezelhetőség.Kevésbé jó nedves úton történő tulajdonságok.Átlagos
Maxxis Premitra 5Száraz utakon nagyon jó kezelhetőség. Nedves úton jó tulajdonságok.Magas üzemanyag fogyasztás. Magas kopási érték.Átlagos
Nokian WetproofSzáraz utakon nagyon jó kezelhetőség. Nedves úton jó tulajdonságok.Magas üzemanyag fogyasztás. Magas kopási érték.Átlagos
Pirelli Cintorato P7Száraz utakon nagyon jó fékezés. Nedves úton jó tulajdonságok.Magas üzemanyag fogyasztás. Magas kopási érték.Átlagos
Uniroyal RainSport 5Nedves úton jó tulajdonságok. Viszonylag alacsony üzemanyag fogyasztás.Száraz úton gyenge teljesítmény. Magas kopási érték.Átlagos
Petlas Imperium PT515Alacsony kopás.Gyenge teljesítmény száraz és nedves utakon.Átlagos
King Meiler Sport 1Környezetbarát. (újrafutózott)Hangos. Gyenge teljesítmény száraz és nedves utakon.Átlag alatt
Forrás: ADAC

A nyertes modellek

Három nagyon jól kiegyensúlyozott gumiabroncs érte el az általános értékelést “jó”, ezért különösen ajánlott.

Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (2. rész) >>>>

Continental PremiumContact 6 jó átfogó csomagot nyújt gumiabroncs vásárlása esetén. Különösen lenyűgöző teljesítményt mutat nedves úton. A nedves kezelési kritériumban messze a legjobb minősítést kapta. A legjobbakhoz képest azonban valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást mutat.

Speed-Life 3 a Semperit-től. A Continental csoport másodmárkája, szintén mindenhol jól teljesített. Nedvesen úton kissé rosszabb teljesítményt mutatott, de a gördülési ellenállása, vagyis az üzemanyag-fogyasztás szempontjából legyőzi a PremiumContact 6-ot.

A nedvesen nagyon jó eredményt mutatott a Bridgestone Turanza T005. Rövid féktávolságokkal emelkedett ki száraz úton. További erőssége az alacsony gördülési ellenállás, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez.

Értékelés száraz utakon

Goodyear EfficientGrip Performance 2

Goodyear EfficientGrip Performance 2 csak hiányolja az általános “jó” besorolást. Bár rövid féktávolsággal és jó irányíthatósággal rendelkezik nedves úton, enyhe gyengeségeket mutat. A száraz úton történő vezetés – és ezért leminősítik hogy “kielégítő” legyen az összesített értékelésben. Különleges erősségei közé tartozik a nagy kopásállóság.

Kumho Ecsta HS51

A koreai Kumho Ecsta HS51 kiváló aquaplaning ellenálló képességével csak nagyon későn úszik fel a vízzel elárasztott úttesten. Másrészt alacsony a gördülési ellenállása, a többi gumiabroncshoz képest a legtöbb üzemanyagot takarítja meg. Gyengeségeket mutat a száraz aszfalton, főleg a kezelés során nem tűnik túl pontosnak.

Nyári gumi teszt 2016 – vajon higgyünk nekik? (3. rész) >>>>

Petlas Imperium PT515

A törökországi Petlas Imperium PT515 a száraz utakon észrevehető a vezetési biztonság szempontjából, kevés oldalmerevséggel és rossz tapadási tulajdonságokkal – és ezért leértékelődött. Nedves körülmények között sem képes a Petlas viszonylag hosszú féktávolságokkal és a kezelhetőség gyengeségeivel megbírkózni.

Értékelés nedves körülmények között

Az Apollo Alnac 4G megpróbálja kiegyensúlyozni a “nedves” és “száraz” kritériumok között, de mindkét szakterületen elmulasztja a “jó” megítélést. A nedves teljesítmény miatt is leértékelődik.

Hankook Ventus Prime 3 K125

Hankook Ventus Prime 3 K125 viszont egyenesen a száraz utak specialistája. Különösen pontosan vezethető és a legmagasabb tapadási szintet kínálja. A gyengébb nedves kezelés miatt ért el rosszabb értékelést. 

Fulda EcoControl HP 2

Nedves utakon a Fulda EcoControl HP 2 kezelhetősége nem volt meggyőző, de elég meggyőző volt a kopást és az üzemanyag-fogyasztás figyelembe véve.

BF Goodrich Advantage

A BF Goodrich Advantage modelljének erőssége a száraz utakon mutatott rövid féktávolság. Az ADAC tesztelői azonban igazolták, hogy gyenge tapadással rendelkezik nedves úton. A kanyarodási erők jelentős veszteséget szenvednek gyorsuláskor és fékezéskor.

A kopás értékelése

A Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof és Pirelli Cinturato P7 C2  modell száraz és nedves úton is kiegyensúlyozott tulajdonságokkal rendelkezik, de viszonylag magas kopásuk miatt leértékelődnek, ami különösen fontos járművezetők számára. Ezeket a gumikat azonban továbbra is nagyon alacsony éves futásteljesítményű járművekhez lehet ajánlani.

Forrás: ADAC 2021 – Eredeti szöveg: Thomas Kroher. Fotók: ADAC / Wolfgang Grube.

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

AR-fejlesztés és e-roller a Hankook közreműködésével - Model Solution

AR-fejlesztés és e-roller a Hankook közreműködésével

A fenntartható mobilitás szolgálatában a Hankook Tire & Technology mindinkább az olyan digitális megoldásokra fókuszál, melyek formálják és meghatározzák a jövő iparát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenegy + tizenöt =