Az Audi e-tron GT quattro Hankook EV abroncsokon gurul

Rate this post

Az Audi e-tron mellett a Hankook most egy újabb, teljesen elektromos autóhoz szállít abroncsot az Audinak

Az Audi e-tron mellett a Hankook most egy újabb, teljesen elektromos autóhoz szállít abroncsot az Audinak

A nagyteljesítményű Gran Turismo Audi e-tron GT quattro típust a speciálisan számára kifejlesztett abronccsal, a Ventus S1 evo 3 EV modellel szerelik fel.

Az elektromos járművek piaca gyorsabban növekszik, mint bármely más járműkategóriáé

Csak Európában a 2020-as növekedés az előző évihez képest 138 százalék körüli (forrás: dpa). A Hankook az Audi e-tron GT quattro típushoz szállított gumiabroncsaival tovább növeli piaci részesedését az OEM-szektorban. A szóban forgó típust először 2018-ban mutatták be tanulmányautóként. Az általa kiváltott lelkesedés a szériamodell 2021-es világpremierje után is tart. A Hankook a kifejezetten elektromos járművek számára kifejlesztett, az Audi e-tron GT quattro típusok gyári alapfelszereltségét képező Ventus S1 evo 3 ev gumiabronccsal képviselteti magát. Az elülső tengelyen 225/55R19XL 103Y és a hátsó tengelyen 275/45R19XL 108Y méretű Ventus S1 evo 3 ev rengeteg kifinomult műszaki megoldást rejt magában. Ezek hozzájárulnak az elektromos meghajtású sportautók optimális közúti teljesítményéhez.

„Az elektromos járművek gumiabroncsainak fejlesztése különösen összetett feladat“ – mondja Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke. „Most látjuk az eredményét annak, hogy már évekkel ezelőtt nagy volumenű erőforrásokat fordítottunk ennek a területnek a kutatására. Az Audi e-tron GT quattroval együtt vállalatunk már számos prémium típus kapcsán képviselteti magát az elektromos sportautók terén. Így összességében nagyon jó pozíciót értünk el ebben a szegmensben.“

Három decibellel kisebb hang

A Ventus S1 evo 3 gumiabroncs mintázatát az ev változatban úgy alakították ki az Audi e-tron GT quattro esetében, hogy körülbelül három decibellel kisebb legyen. A motorhang hiányában a gumiabroncsok zúgása kiváltképp zavaró lehet. Annak érdekében, hogy az abroncs megbirkózzon az elektromos sportautók nagy teljesítményéből adódó szélsőséges terheléssel, többek között a gumiabroncs peremét egy speciális peremtömítési technológiával megerősítettük. Valamint a nagy sebességnél is pontos úttartás érdekében megnöveltük az abroncs oldalirányú merevségét is. A sportos jellemzők támogatása mellett a Hankook EV gumiabroncsai lényeges kényelmi elemként is funkcionálnak. A Gran Turismonak az Audi e-tron GT quattro típushoz hasonlóan még hosszú utazások alkalmával is megfelelő kényelmet kell biztosítania.

„Gumiabroncsainknak az Audi e-tron GT quattro rendkívüli hajtóerejét kell közvetíteniük az úttestre, ugyanakkor nagyon fontos az is, hogy a kimagasló hatékonyság érdekében alacsony gördülési ellenállást biztosítsanak. .“ – magyarázza Klaus Krause, a Hankook Európai Kutatási és Fejlesztési Központ vezetője. „Büszkék lehetünk az eredményre.“

Annak érdekében, hogy megfeleljen az elektromos járművekkel, így például Audi e-tron GT quattroval szemben támasztott különleges követelményeknek, a Hankook fejlesztői a gumikeverék vulkanizálási folyamatát is optimalizálták. A hőmérséklet, az idő és a nyomás tekintetében megfelelő egyensúlyt hoztak létre a folyamatban. A Ventus S1 evo 3 ev egy átlagos futókeverékű abroncshoz képest 30 százalékkal tartósabb. Az eredeti típushoz képest a kopási jellemzők 5 százalékkal javultak, gördülési ellenállás pedig összesen 13 százalékkal csökkent.

_______________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

A Continental által partnerekkel közösen kifejlesztett összetett folyamat során az elhasználódott gumiabroncsokból származó gumit újrahasznosítják és úgy dolgozzák fel, hogy az új gumikeverékek komponenseként újra felhasználható legyen.

Újrahasznosított gumi

Újrahasznosított gumi, rizshéj és műanyag palackok: fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük