Egy innováció a Goodyearnak, egy óriási ugrás a mobilitás felé

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A Goodyear innovációi az elmúlt 125 évben újradefiniálták a gumiabroncsok teljesítményét, és előmozdították a mobilitás fejlődését

Egyetlen innováció a Goodyear számára, egy óriási ugrás a mobilitás jövője felé

1898-as megalakulása óta a Goodyear a technológiai innováció élvonalába tartozik, és az iparág úttörőivel együttműködve alakítja a mobilitás jövőjét.

1969-ben ez a partner a NASA volt, a megbízás pedig az Űrverseny volt

A Goodyear alapvető termékeket szállított az Apollo 11 űrszondához, elősegítve ezzel az első emberes küldetést a Holdra. Ezenkívül a Goodyear által gyártott fékek segítettek a rakétáknak a helyükre kerülni az indítóálláson, és miután visszaérkeztek a Földre, a kapszulát Goodyear gyártmányú flotációs zacskók tartották függőlegesen.

A Goodyear űrodüsszeája ezzel nem ért véget. Az Apollo 14 küldetéshez 1971-ben a Goodyear és a NASA elindította a holdabroncs-projektet. Létrehoztak két nem pneumatikus XLT-t (Experimental Lunar Tyres), amelyek történelmet írtak azáltal, hogy elsőként hagyták el az abroncsnyomokat a Holdon. Ezzel megalapozva a terepet a az űrkutatás és a mobilitás jövője.

Ötven évvel azután, hogy először a Holdra mentek, az innováció ösztönzésére és a gumiabroncsok teljesítményének javítására törekvő továbbra is a Goodyear abroncs-alkatrészeket tesztelt a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) 2019 júliusában. Az ISS US National Laboratory-val kötött megállapodás alapján, amely A NASA-val kötött együttműködési megállapodás alapján a Goodyear űrhajósai a szilícium-dioxid részecskék képződését tanulmányozták az ISS mikrogravitációs környezetében. Céljuk az volt, hogy megállapítsák, hogy a kicsapott szilícium-dioxid egyedi formái használhatók-e a gumiabroncsokban a teljesítményük javítására.

Úgy tervezték, hogy ellenálljon a Hold legzordabb környezetének és a Föld legkeményebb terepen. A Goodyear projekt vezető kutatója, Joe Lettieri „rendkívül tartósnak és nagyon energiahatékonynak” jellemezte a 800 teherhordó rugóval ellátott levegőmentes gumiabroncsot, amelyet a nehéz járművek nagy távolságokra történő szállítására terveztek

A 2009-es évben a gumiabroncs is tovább fejlődött

Úgy tervezték, hogy ellenálljon a Hold legzordabb környezetének és a Föld legkeményebb terepen. A Goodyear projekt vezető kutatója, Joe Lettieri „rendkívül tartósnak és nagyon energiahatékonynak” jellemezte a 800 teherhordó rugóval ellátott levegőmentes gumiabroncsot. Ezt a nehéz járművek nagy távolságokra történő szállítására terveztek. Lehetővé téve a jövőbeli előőrsök széles körű feltárását és potenciális fejlesztését a Holdon. Esetleg még azt is lehetővé teszi, hogy a járművek olyan helyeket fedezzenek fel a Földön, ahová a jelenlegi gumiabroncsok nem tudnának eljutni.

A cég mind a mai napig a holdjárművek abroncsaira helyezi a hangsúlyt, és folytatja ezt a hagyományt. 2022-ben együttműködött a Lockheed Martinnal egy holdi mobilitási jármű kifejlesztésében. Azzal a végső céllal, hogy elsőként indítson el kiterjesztett felhasználású haszonjárműveket a Holdon. A Hold felszínén való áthaladáshoz szükséges, kritikus komponens – gumiabroncsok – terén szerzett hatalmas szakértelmét kihasználva a Goodyear felbecsülhetetlen értékű hozzájárulást nyújt a csapathoz.

Most a mobilitás jövőbeli ARCAI (flották, autonóm, összekapcsolt, elektromos járművek és fenntartható) középpontjában a Goodyear továbbra is úttörő szerepet tölt be a mobilitás jövőjében a legkorszerűbb gumiabroncsok fejlesztésével és piacra dobásával.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Ezt olvasta már?

Tokaji Vilmos, a Continental Tires Dél-kelet Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint a fenntarthatóság kritériumrendszere és az egyre magasabb műszaki elvárások összeegyeztethetőek

Continental: biztonság és fenntarthatóság

Tokaji Vilmos, a Continental Tires Dél-kelet Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint a fenntarthatóság kritériumrendszere és az egyre magasabb műszaki elvárások összeegyeztethetőek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

9 + 4 =