Vredestein friss felmérés

Rate this post

Vredestein_gumi-kopott_660

Addig hajtjuk az abroncsot, amíg simára nem kopik
Bár a vezetők több mint fele ismeri a törvényben előírt profilmélységet, mégsem ellenőrzi elég gyakran az abroncsai állapotát – derült ki a Vredestein friss felméréséből. Mindössze 43 százalékuk van tisztában azzal, hogy egy abroncsgarnitúrát napi használat esetén 3-4 évente cserélni kell.

A több mint ezer magyar sofőr részvételével készült kutatás azt vizsgálta, hogy az autósok mennyi figyelmet fordítanak az abroncsaik állapotára. Bár a megkérdezettek 55%-a tudta, hogy a személyautó abroncsok törvény által előírt profilmélysége 1,6 mm, azt már csak negyedük tippelte meg helyesen, hogy a biztonságos közlekedéshez 2,5-3 mm-es minimumra lenne szükség a nyári gumik esetében is.

Nem mindegy a mintázat
„A megfelelő mintázat többféleképpen is hozzájárul a biztonságos vezetéshez: a hosszanti árkok gondoskodnak a gyors vízelvezetésről, a mintázat gumi-levegő aránya és a futófelület anyagkeveréke pedig a tapadást és a féktávolságot befolyásolják. Ha az abroncs felülete elkopott, ezek a funkciók egyszerűen nem működnek megfelelően” – mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője.

„A tervezőmérnökök újabb és újabb mintázatokkal kísérleteznek, hogy fokozzák az abroncsok teljesítményét. A biztonság mellet ma már az sem mindegy, hogy milyen az abroncs külső megjelenése. A Vredestein abroncsok mintázatát évtizedek óta szoros együttműködésben készítik a világhírű Giugiaro műhely dizájnerei és az Apollo Vredestein mérnökei” – tette hozzá Mikolai Béla.

A mintázat funkciói közül a válaszadók a vízelvezetést (92%) és a tapadást (80%) tartják a legfontosabbnak. Ezt a szakértő is megerősítette, kiemelve, hogy a kopott gumik használata különösen esős időszakban veszélyes, mert gyorsan bekövetkezhet az úgynevezett felúszás vagy aquaplaning. Ez akkor alakul ki, amikor az elkopott mintaárkok nem tudják elég gyorsan elvezetni a vizet a kerekek alól, így a jármű elveszíti a kapcsolatot a talajjal és irányíthatatlanná válik.

Meddig használjuk?
A sofőrök 6%-a szerint egy abroncsgarnitúra átlagos élettartama 1-2 év, 43% szerint 3-4 év, míg 42% használná 5-6 évig őket. Valójában az abroncs élettartamának egyik fő meghatározója a kopás mértéke, ez pedig a futott kilométertől, a tárolási körülményektől és a vezető habitusától is függ. A magyar autósok átlag 16-19.000 km-t autóznak egy év alatt, egy garnitúra gumiabroncsot ilyen futás mellett 3-4 évente cserélni kell a szakértő szerint.

„Hamarabb elkoptatjuk az abroncsainkat, ha nem a megfelelő levegőnyomással használjuk azokat. A felmérés szerint csak a magyar autósok fele ellenőrzi legalább hetente egyszer az abroncsait profilmélység, nyomás és látható hibák megállapítása szempontjából. Aki naponta használja az autóját, jól tenné, ha hetente, de legalább minden tankolásnál ellenőrizné a gumikat.Érdemes heti 5 percet áldozni abroncsainkra, mert ezzel óvjuk magunkat, családtagjainkat, a környezetünket és a pénztárcánkat is” – mondta Mikolai Béla.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

11 − tíz =