A Kínából érkező abroncsokra az Európai Uniónak nem szabadna vámot kivetni, ehelyett arra kellene rászorítania Kínát, hogy az ázsiai ország függessze fel az Európából származó abroncsokra kivetett extra terhet.
Erről Francesco Gori, tekintélyes abroncspiaci szakértő, az Apollo Tyres stratégiai tanácsadója, a Pirelli korábbi vezetője beszélt egy németországi rendezvényen.
A világ vezető abroncsipari vására, a közelmúltban megrendezett Reifen programjának része volt az a panelbeszélgetés, amelyről az Egyesült Államokban megjelenő, az abroncspiacon meghatározó Tire Businessmagazin közölt összefoglalót.
A Tire Business beszámolója szerint az iparág jövőjéről szóló fórumon a szakértők arról beszéltek, hogy az USA által bevezetett dömpingellenes vámok miatt a kínai abroncsok a világ más piacait árasztják el. Az olcsó import Európában a teherautó abroncsok gyártóit különösen érzékenyen érintette. Ennek kapcsán tették fel a kérdést az Apollo Tyres stratégiai tanácsadójának, hogy az USA mintáját követve vajon az Európai Unióban is indokolt lehet-edömpingellenes vámot kivetni a kínai abroncsokra.
Francesco Gori szerint nem, illetve csak akkor, ha az mindkét fél számára egyenlő mértékű. A dömpingárakat nem számítva,
„ha Kína versenyképes, akkor megérdemli, hogy piaci részesedést szerezzen Európában”
– tette hozzá.
Ő azonban tárgyalna arról, hogy ha a Kínából származó abroncsokra az EU nem vet ki vámot, akkor Kína miért nem törli el a hozzá érkező európai abroncsokra kivetett 10 százalékot.