A Fulda Sembusto 1915-ös megjelenésétől a legújabb Fulda Ecotonn 2-ig

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A Fulda 115. születésnapját és a modern tehergépkocsi-abroncsok 100 évét ünnepli

A Fulda 115. születésnapját és a modern tehergépkocsi-abroncsok 100 évét ünnepli

A Fulda 1900-as megalapításának 115. és a haszongépjárművek gumiabroncsainak piacán való innovációs tevékenységének 100. évfordulóját ünnepli 2015 augusztusában.

Ezzel az örökséggel lett a Fulda Németország egyik vezető gumiabroncs márkája, amely Európa-szerte népszerű, értéket kínál a vásárlók pénzéért. Kiváló minőségű termékeket nyújt könnyű és nehéz haszongépjárművek, személygépkocsik, négykerék-meghajtású autók és SUV-ok számára.

„A Fulda kínálatunk nagyon fontos márkája, különösen a haszongépjárművek abroncsai terén. Büszkén ünnepeljük idén a modern Fulda tehergépkocsi-gumiabroncsok 100. évfordulóját, amely egybeesik magának a márkának a 115. évfordulójával. Az először 1915-ben gyártott Fulda Sembusto a Fulda úttörő tehergépkocsi-abroncsa volt; azóta folyamatosan kínálunk minőségi tehergépkocsi-abroncsokat ezen márkanév alatt, egészen a legutóbbi, tavaly bevezetett Fulda Ecotonn 2 pótkocsi-abroncsokig. A jövőben is folytatjuk a Fulda sikertörténetét azzal, hogy új tehergépkocsi-abroncsokat vezetünk be”

– nyilatkozta Benjamin Willot, a Goodyear haszongépjármű abroncs-részleg európai, közel-keleti és afrikai divíziójának marketingigazgatója.

A márka értékeit „A ’Német csúcstechnológia’ és ’’Fekete, széles és erős’ marketingszlogenek fejezik ki a legjobban, melyek a megfizethető áron kínált minőségre utalnak.”

A Gummi Werke Fulda nevű vállalatot 1900. augusztus 3-án alapították gumitermékek gyártására.

A cég kezdetben babakocsikhoz és lóvontatású járművekhez gyártott gumiabroncsokat. Gépjárművekhez, kerékpárokhoz és motorkerékpárokhoz 1906-ban kezdtek gumiabroncsot gyártani és a cég főleg ezeknek a termelésére állt át. 1907 és 1909 között a Fulda tömör tehergépkocsi- és buszabroncsokat gyártott 10 különböző méretben. Ebben az időben exportált is busztársaságok számára abroncsokat, például Londonba és Milánóba. 1914-ben a Fulda kifejlesztette első, szintetikus gumiból (Buna) készült tömör gumiabroncsát. Ekkor állították át a termelést tömör gumiról elasztikusabb típusúra a haszongépjárműveknél, a céget pedig átlag feletti futásteljesítményű gumijai tették ismertté.

Az 1915-ös év jelzi a modern Fulda tehergépkocsi-abroncsok kezdetét: a Fulda Sembusto tehergépkocsi-abroncsok felnijében rugók vannak, így a párnázottság a sorozatgyártásban is megjelent. A következő technológiai lépésre 1919-ben került sor, a Fulda „Riesenkissenreifen” (nagy párnaabroncs) megjelenésével. Ez az gumiabroncs olyan szabadalmaztatott technológiával készült, amely megnövelte az abroncs rázkódáscsillapító képességeit. Így a tehergépkocsik sokkal nagyobb átlagsebességet tudtak elérni, mint korábban. A Fulda Európa vezető tehergépkocsi-abroncs márkájává vált. Licenc alapján más abroncsgyártók is alkalmazni kezdték ezt a technológiát.

További fejlesztés következett, és 1925-ben a Fulda Parabel lett a világ első „állandó nyomású” tehergépkocsi-abroncsa, vagyis olyan, teljesen gumiból készült abroncs, amelynek belsejében légkamra található.

1929-ben került piacra a Fulda Elastic tehergépkocsi-abroncs, amely a társaság első felfújható gumiabroncsa volt.

Rövid időn belül a Fulda már kizárólag légabroncsokat gyártott. A haszongépjárművek abroncsai pedig az elkövetkező évtizedek során mindvégig a Fulda termékkínálatának fontos részét képezték. Ahogy a piac fejlődött, 1927 és 1932 között, a társaság egyre inkább átállt a tömör gumiabroncsokról a légabroncsok gyártására. Szoros kapcsolatot alakított ki Frank Seiberlinggel, a Goodyear társalapítójával. 1938-ban nőtt a tehergépkocsi-abroncsok gyártása, a Fulda pedig a jó minőségű, nagy teherbírású abroncsok elismert gyártójává vált.

A Fulda elismertségét jól mutatja, hogy 1954-ben gördült le az ötvenezredik Mercedes Benz tehergépkocsi a Fulda gumiabroncsok gyártósoráról. A Fulda alapkövét jelentő innováció továbbra is fontos szerepet játszott 1961-ben, amikor megkezdték a szövetbetétes tömlővel rendelkező abroncsok gyártását személy- és tehergépkocsik számára. A következő évben a Fulda a Goodyear család tagjává vált. 1967-ben bevezették a Fuldasteel márkájú acélöves abroncsokat tehergépkocsikhoz és buszokhoz, 1973-ban pedig megkezdődött az acélradiál abroncsok gyártása tehergépkocsikhoz. 1993-ben fontos mérföldkő következett, amely kihangsúlyozta a Fulda termékek által biztosított kiváló minőséget. A Fulda lett az Európai kontinens első olyan Goodyear üzeme, amely gyártásban és összeszerelésben  DIN ISO 9002 minőségtanúsítványt kapott.

Ma a Fulda a Goodyear család egyik kulcsfontosságú tagja, és továbbra is fontos márkanév a Goodyear kínálatában. A Fulda innovációs hagyománya >>> a 2010-es években is folytatódott, kiemelve 115 éves, az abroncsfejlesztés élvonalában különösen a haszongépjármű-abroncsok területén szerzett tapasztalatai értékét.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő + tizenhárom =