Continental gumiabroncsokon fut a BMW elektromos teherautója

Rate this post

• Continental gumik kerülnek a BMW és a SCHERM logisztikai szolgáltató által közösen fejlesztett teherautó kerekeire
• A Münchenben közlekedő 40 tonnás tehergépjárművet a Conti EcoPlus és Conti Hybrid sorozatból származó gumiabroncsokkal szerelték
• A járművet az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok mellett a ContiPressureCheck integrált abroncsnyomás-ellenőrző rendszer teszi különösen gazdaságossá és üzemeltethetővé

A környezetbarát elektromos teherautó a Continental Conti EcoPlus és Conti Hybrid termékcsaládjába tartozó, alacsony gördülési ellenállású és hosszú élettartamú gumiabroncsokon gurul, és a ContiPressureCheck integrált abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel is fel van szerelve
A környezetbarát elektromos teherautó a Continental Conti EcoPlus és Conti Hybrid termékcsaládjába tartozó, alacsony gördülési ellenállású és hosszú élettartamú gumiabroncsokon gurul, és a ContiPressureCheck integrált abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel is fel van szerelve

A Continental gumiabroncsgyár szerepet vállal a BMW Group és a SCHERM logisztikai vállalatcsoport környezetbarát teherjárműveket népszerűsítő kísérleti projektjében, és innovatív harmadik generációs abroncsokkal, valamint ContiPressureCheck rendszerrel szereli fel a projektben részt vevő Terberg YT202 elektromos teherautót. „A környezetbarát hajtású jármű kormányzott tengelyére alacsony gördülési ellenállású Conti EcoPlus HS3 gumiabroncsok kerülnek 355/50 R22.5 méretben, amelyeknek ideális kiegészítői a hajtott tengelyre szerelt, 295/55 R22.5 méretű Conti EcoPlus HD3 gumiabroncsok” – tette hozzá Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője. A szerelvény félpótkocsija alacsony gördülési ellenállású és hosszú élettartamú Conti Hybrid HT3 pótkocsi abroncsokat visel, 445/45 R19.5 méretben.

Az elektromos teherautó július eleje óta naponta többször teszi meg a BMW müncheni gyára és a SCHERM logisztikai központja közötti utat, olyan autóalkatrészeket szállítva, mint például lengéscsillapítók, rugók, vagy kormányművek. Az elektromos hajtásláncnak köszönhetően különösen csendes teherautó érvényes forgalmi engedéllyel rendelkezik, és a fejlesztőpartnerek szándékai szerint úttörő szerepet tölt majd be az elektromos árufuvarozás elterjesztésében. A járművet ünnepélyes keretek között, Ilse Aigner bajor tartományi miniszterelnök-helyettes jelenlétében mutatták be, ez év júliusában.

A 40 tonnás vontató kerekeire szerelt, a Continental alacsony gördülési ellenállású termékcsaládjába tartozó Conti EcoPlus HS3 és Conti EcoPlus HD3 abroncsok speciális futófelületi kiképzése jelentősen csökkenti a gördülési ellenállást, ami hagyományos üzemanyagok használata esetén is lényegesen alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé.

Az elektromos szerelvény félpótkocsijára szerelt Conti Hybrid HT3 R19.5 abroncsokat kimondottan kombinált használatra, a helyi és a távolsági fuvarozás igényeinek egyaránt megfelelve fejlesztette ki a Continental. „A Hybrid HT3 gumiabroncsok hosszú élettartama ideális a városi fogalomra jellemző gyakori megállások és elindulások, valamint a lakott területen belüli intenzív kanyarodási manőverek teljesítéséhez, üzemanyag-takarékos mivoltát pedig az alacsony gördülési ellenállását bizonyító B-kategóriás EU-abroncscímke besorolás jelzi” – emelte ki Musztrai Ferenc.

Természetesen a megfelelő guminyomásnak is nagyon fontos szerepe van az elektromos teherautó hatékony üzemeltethetőségében. Éppen ezért a Continental ContiPressureCheck abroncsnyomás-ellenőrző rendszere is helyet kapott a fedélzeten, folyamatosan, valós időben továbbítva az elektromos járműszerelvény abroncsainak nyomás- és hőmérsékletadatait a pilótafülkébe. Az előírt nyomás betartásának az abroncsszerkezet élettartama szempontjából is döntő jelentősége van: túl alacsony nyomás esetén a karkasz károsodhat, míg megfelelő nyomással gond nélkül újrafutózható a gumiabroncs a futófelület lekopását követően. „A lassú defektek megakadályozásával és a karkasz élettartamának megőrzésével a ContiPressureCheck csökkenti a fuvarozó vállalatok által okozott környezeti terhelést, hozzájárulva a fenntartható és környezetbarát árufuvarozáshoz”- hangsúlyozta a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.

A SCHERM Csoport egy globális logisztikai, szállítmányozási, ingatlan és szolgáltató vállalatcsoport mintegy 2000 alkalmazottal 14 helyszínen és 500 saját tulajdonú teherautóval. A vállalatcsoport a fenntarthatóságot határozta meg egyik legfontosabb vállalati értékeként.

Ezt olvasta már?

Ahhoz, hogy az AUTO BILD tesztmezőnyének ebbe az elit körébe még bekerülhessen, jó kvalifikációs teljesítményre van szükség. Itt a 35 négyévszakos guminak a lehető legrövidebb, 100 km/h-s féktávot kellett igazolnia nedves és száraz körülmények között.

35 négyévszakos gumiabroncs az AUTO BILD 2023-as féktáv teszten

Ahhoz, hogy az AUTO BILD négyévszakos gumi tesztmezőnyének elit körébe bekerülhessen, jó féktáv teljesítményre van szükség

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

8 − 1 =