Goodyear SUPER FUELMAX „A” gördülési ellenállású tehergépkocsi-abroncsai

Rate this post
Új abroncsprototípus az üzemanyag-hatékony DAF tehergépkocsin
Új abroncsprototípus az üzemanyag-hatékony DAF tehergépkocsin

A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusát, a SUPER FUELMAX-ot szeptemberben, a 2016-os hannoveri IAA Haszongépjármű-kiállításon mutatják be a nagyközönségnek. A kormányzott és húzó abroncsok prototípusai „A” besorolású EU-s abroncscímkével rendelkeznek üzemanyag-hatékonyság szempontjából. Ezekkel az abroncsokkal lesz felszerelve az egyik DAF kiállítóstandnál bemutatott tehergépkocsi is, ami azért is figyelemreméltó, mert a DAF járműveit tekintik a legkiemelkedőbbnek üzemanyag-hatékonyság terén.

A Goodyear új tehergépkocsi-abroncs prototípusai a SUPER FUELMAX S kormányzott abroncs 385/55R22.5 méretben, illetve a SUPER FUELMAX D húzó abroncs 315/70R22.5 méretben. A termékek a nagy sikernek örvendő, alacsony gördülési ellenállású Goodyear FUELMAX termékcsalád továbbfejlesztett változatai. Az IAA-n az említett abroncsok egy DAF XF 4×2-es, üzemanyag-hatékonyság szempontjából optimalizált nyergesvontatóravannak felszerelve. A húzó abroncs nemcsak „A” EU-s abroncscímke-besorolású, hanem kiemelkedő gördülési ellenállása miatt kivételes, de téli abroncsként a „3 hegycsúcs és hópehely” szimbólum követelményeinek is megfelel. A rendkívüli üzemanyag-hatékonyságú abroncsprototípusok is tükrözik a Goodyear elkötelezettségét, hogy olyan innovatív termékeket fejlesszen ki, amelyek alacsony üzemanyag-fogyasztásuk révén csökkentik a flották üzemeltetési költségeit – ez ugyanis kulcsfontosságú költségtényező a flottaüzemeltetők számára.

„Az új Goodyear SUPER FUELMAX abroncsprototípus innovatív szállítási megoldások iránti elkötelezettségünket tükrözi” – mondta el Benjamin Willot, a Goodyear EMEA régió haszongépjármű-abroncs részlegének marketingigazgatója. „Az EU-s abroncscímke-rendszer mindössze 3 teljesítményjellemzőt értékel, mi azonban minden új abroncsunkat -piaci bevezetésük előtt – 50 teljesítménytényező alapján bíráljuk elszigorú szabályok szerint. A SUPER FUELMAX „A” gördülési ellenállású abroncs jól tükrözi elköteleződésünket az iránt, hogy innovatív, üzemanyag-hatékony tehergépkocsi-abroncsokat állítsunk elő ügyfeleink számára, miközben a többi teljesítményjellemző terén sem kötünk kompromisszumot.”
Mind a kormányzott, mind a húzó abroncsokon használt futókeverék egy újonnan kifejlesztett, szilika-alapú összetételre épül. Az anyagfeldolgozás és a vulkanizálás folyamatának ötvözésével a szilika olyan elegyet alkot a polimer hálózattal, amely révén tovább csökkenthető a gördülési ellenállás, ugyanakkor biztosított marad a futókeverék hosszú élettartama.

A SUPER FUELMAX S kormányzott abroncsok futófelületi mintázata az IntelliMax Groove Technológia szerint került kialakításra, mely már korábban is sokszor bizonyított. Ezáltal ugyanis kiküszöbölhető az abroncs megcsúszása, különösen a kanyarokban. Ezt a hatást tovább erősítik a rejtett esőcsepp alakú mintaárkok, melyek az abroncs úttal való érintkezésekor bezáródnak. A bordák csökkentik egymás elmozdulását, és fokozzák a futókeverék keménységét.

A SUPER FUELMAX D húzó abroncs futófelületi blokkjai is új kialakítást kaptak, hogy a blokkok nagyobb keménységet biztosíthassanak. Az alacsony gördülési ellenállású futókeverékkel ötvözve az abroncs kialakítása határozottan jobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez a jelenlegi FUELMAX D-hez képest. A termék újragondolása tovább csökkentette a gördülési ellenállást, miközben a többi teljesítményjellemző kiegyensúlyozott maradt. A központi, illetve köztes bordákazt az IntelliMaxRib Technológia szerint alakították ki, annak érdekében, hogy az alacsony gördülési ellenállás, magas futásteljesítmény és általános kopás tekintetében keményebb futókeveréket alkossanak az összekapcsolódó elemek segítségével.
A Goodyear volt az első gumiabroncsgyártó, amely olyan abroncsot dobott piacra, ami eleget tett az EU-s abroncscímke besorolás „A” értékéhez tartozó követelményeknek gördülési ellenállás kategóriában. Ez volt a 385/55R22.5 LHT II pótkocsiabroncs. Jelenleg a Goodyear a 385/55R22.5 és 435/50R19.5 méretben elérhető Goodyear FUELMAX T-t kínálja „A” üzemanyag-hatékonyságú teherautó pótkocsiabroncsként. A SUPER FUELMAX kormányzott és húzó abroncsprototípusokkal a Goodyear vásárlói szabadon válogathatnak az „A” gördülési ellenállású abroncsok közül, akár kormányzott, akár meghajtott vagy épp vontatott tengelyre keresnek abroncsokat.

Ezt olvasta már?

Az első ISCC PLUS minősítéssel rendelkező, elektromos járművekhez készült Hankook-gumiabroncs az új Porsche Taycan modellen

Az elektromos Porsche Taycan első szerelésű gumiabroncsa

Az első ISCC PLUS minősítéssel rendelkező, elektromos járművekhez készült Hankook-gumiabroncs az új Porsche Taycan modellen

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

5 × 4 =