Legfrissebb hírek

AEZ: STORY A KÜLLŐK MÖGÖTT – 2. RÉSZ

Rate this post

Hogyan készülnek az AEZ alufelnik?

A tervezési fázist legutóbb már megismertük, most nézzük bele magába a gyártásba!

Ahhoz, hogy az ötlet valósággá váljon, az alufelnik sorozatgyártásának megkezdése előtt egy öntőforma elkészítése szükséges, melyből a prototípus öntvény készül. Ennek a bázis darabnak az elkészítése a legfontosabb fázis az ötletől a sorozatgyártásig vezető út állomásai közül. A csúcsminőség érdekében itt a precízió a kulcsfogalom, mivel a technikai követelmények tolerancia határai mikronokban mérhetők. 

Amikor minden számítógépes szimuláció befejeződött és az esetleges javításokat, finomításokat is elvégzik, a projekt átadásra kerül a gyártási részlegre. Itt először a modellezéssel előállított pontos technikai specifikációk alapján elkészítik a felni öntőformáját, melynek segítségével, egy úgynevezett permanens öntési folyamat során állítják elő magát felnit. Az így készülő egyrészes tárcsákon a küllők és a perem is egy darabból, egyetlen öntvényből készül. Az egyrészes kerék a könnyűfém felnik legszélesebb körben használt típusa.

Az öntőforma kialakítása 
Az állandó öntőformák fémek és ötvözetek öntésére létrehozott, újrafelhasználható sablonok. Az öntőforma általában speciális acélból készül és több, részben mozgatható elemből áll. Így az öntés és megszilárdulás után a forma kinyitható, valamint lezárható, hogy készen álljon a következő gyártásra. Az öntőformák elkészítése körülbelül 3-4 hétig tart, ezután viszont 50.000-80.0000 felnipéldány legyártására alkalmasak.

Az első mintapéldányok 
Az AEZ úgynevezett alacsony nyomású öntési eljárást használ a felnik gyártására. Ez a módszer különösen alkalmas forgásszimmetrikus részek öntésére, melyekből egy felni ugye általában összeáll. Az egyrészes felnik mintegy 90 százaléka ezzel az eljárással készül.

Miután az öntőformát tüzetesen megvizsgálták az AEZ gyártási részlegén, sor kerülhet az első mintapéldányok öntésére. Ezeket elküldik a TÜV-nek, egy EU-szintű ellenőrző és hitelesítő hatóságnak, amely elvégzi rajtuk az összes vonatkozó biztonsági vizsgálatot. Ugyanakkor az AEZ fejlesztési részlege megvizsgálja a mintapéldányok gyártásból adódó esetleges eltéréseit és károsodását is.

A terhelési teszt: 
A sugárirányú terhelési teszt a kerékre ható excentrikus erő alkalmazásáról szól.

1. Rövidtávú (a terhelés 75% -a, 200.000 ciklus): teszteli a felépítést
2. Hosszútávú (a terhelés 50% -a, 1.800.000 ciklus): teszteli az anyagot

Egyetlen tényező határozza meg, hogy a vizsgálat pozitív-e: a kerék nem törhet el! 

A további tesztek között ütésvizsgálat és gördülési vizsgálat szerepel, ezen túlmenően az öntési folyamat befejezése után minden kerék anyagsűrűségét is vizsgálják egy röntgenberendezésben. Ha a folyamat során szabálytalanságok jelentkeznek, a hibás kereket azonnal eltávolítják a gyártási folyamatból és visszaolvasztják..

Miután a mintakerekek teljesítették az összes tesztet és a TÜV tanúsítványt is megszerezték, már semmi akadálya sincs a sorozatgyártásnak, melyre az ALCAR Leichtmetallräder GmbH technikai részlege adja ki a végső engedélyt.

Az AEZ felnik nem csak TÜV-vel, de H-engedéllyel is bírnak, így Magyarországon is extra körök nélkül forgalomba helyezhetők. Ráadásul 3 év garanciát vállal rájuk a gyártó.

Előzetes: a következő részben a sorozatgyártást és a fényezést vesszük nagyító alá. 

Üdvözlettel:
ALCAR Hungária Kft.

Elérhetőségeink:

ALCAR Ügyfélszolgálat: 06 1 430 6700, info@alcar.hu

• Nyugat-Magyarország: Kovácsné Jenei Gabriella
+36 30 685 9227, kovacsne.gabriella@alcar.hu
• Kelet-Magyarország: Rendes Imre,
+36 30 200 8120, rendes.imre@alcar.hu
• Budapest: Iván Károly
+36 30 538 7191, ivan.karoly@alcar.hu
• Autóházak: Dávid Nándor,
+36 30 676 1979, david.nandor@alcar.hu

Ezt olvasta már?

"Példamutató" új Vredestein Ultrac Pro dobogós helyezést ért el az Auto Bild nagyteljesítményű gumiabroncsok tesztjében

„Példamutató” – Vredestein Ultrac Pro

A Vredestein Ultrac Pro dobogós helyezést ért el az Auto Bild nagyteljesítményű gumiabroncsok tesztjében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 × négy =