Michelin AGILIS CrossClimate

Rate this post

A Michelin tovább bővíti többszörös díjnyertes CrossClimate termékcsaládját: az Agilis CrossClimate már kishaszon gépjárművekre is kaphatók.

A Michelin tovább bővíti többszörös díjnyertes CrossClimate termékcsaládját: az Agilis CrossClimate már kishaszon gépjárművekre is kaphatók.

A nagy teljesítményű kisteher gumiabroncsok új generációja lép a piacra az új termékkel. Egy olyan robosztus felépítményű, strapabíró nyári abroncsról van szó, amely téli körülmények között is bizonyítottan megállja a helyét. Sáros földúton vagy csúszós, füves talajon sem kényszeríti felhasználóját kompromisszumra. Magas futásteljesítményre képes, mindezeken felül pedig biztonság és alacsony tulajdonlási-fenntartási költség (TCO) jellemzi.

Az új abroncs tervezéséhez és fejlesztéséhez felhasználtuk az utóbbi tíz évben összegyűjtött végfelhasználói visszajelzéseket. A két leghangsúlyosabb felhasználói elvárás alapján alkottuk meg termékünket. Az új abroncs ellenálló, strapabíró és erős oldalfallal rendelkezik. Egész évben használható, minden időjárásban meggyőzően teljesít. Nincs szükség téli-nyári abroncscserére – mindez az innovatív futókeveréknek, a kopásálló mintázatnak, és az újszerű, speciális oldalfal- és vállkialakításnak köszönhető.

Az internetes vásárlás fellendülése, ezzel együtt a városi kiszállítások volumenének ugrásszerű növekedése, valamint a nehéz gépjárművek lakott területen egyre gyakoribb korlátozása miatt az új gépjármű eladásokat tekintve a kishaszon gépjármű szegmens jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő piac. Ehhez hozzáadódik, hogy a kereskedő, kisiparos és flottakezelők elvárása. Ez egyre inkább az, hogy az abroncsra egész évben, minden évszakban, minden időjárásban lehessen számítani. Megfelelő megoldást nyújtson a vállalkozói tevékenységhez: a szállítmány vagy a vállalkozó időben megérkezzen az ügyfélhez. A négyévszakos kisteher gumiabroncs piaca ezért 2016 és 2017 között 37%-kal bővült.

A Michelin Agilis CrossClimate termékfejlesztői csapata francia, német, török és angol felhasználók öt év alatt összegyűlt visszajelzéseit kapta útravalóul, ez alapján alakult a fejlesztési cél. A kutatással megbízott *GMV több száz interjú alapján két fő fogyasztói igényt azonosított be:

  • Hosszú életű, egész évben használható termék, kiváló tapadás és vonóerő, egész évben megbízható teljesítmény minden időjárásban és minden típusú útfelületen.
  • Erőteljesség, ellenállóképesség; különösen a városi használatot, kátyúkat és egyéb mechanikai igénybevételt bíró robosztus felépítmény.

A 3PMSF jelöléssel rendelkező Agilis CrossClimate abroncs téli időjárásban is használható. Ugyanakkor száraz időben a nyári abroncs menettulajdonságai, fékhatása és kopásállósága jellemzi. Mindez a legújabb generációs abroncsgyártási technológiáknak köszönhető: még fagyban is rugalmas és hajlékony futómintázatot biztosító gumikeverékek, minimális hővezetésű, többrétegű futókialakítás.

Az új abroncs futómintázati kialakítását a díjnyertes* CrossClimate+ személyabroncs ihlette. Itt is V alakú, innovatív geometriájú, csúcstechnológiát képviselő mintázati blokkokat találunk a futón – két irányban önzáró lamellákkal. Ezek fogaskerékszerűen kapaszkodnak a havas és jeges felületre. 20%-kal jobb tapadást biztosítanak, mint a téli abroncsszegmensben előző generációsnak számító Agilis Alpin. Az új futókeverék és a V alakú mintázati geometria tehát minden típusú útfelületen meggyőző tapadást biztosít. De nem csak azt, kopásállóságot is. Az új termék élettartama a tesztelt konkurens prémium termékekhez képest 35 %-kal** hosszabb.

Az új termék a nagyobb strapabírásra vonatkozó felhasználói igényt is kielégíti.

1,5 mm vastag, trapéz alakú gumiblokkok kerültek a vállzónára és a közvetlenül alatta lévő oldalfali részre. Ezt a megoldást, a mintázati elemeket alkotó gumikeverékkel együtt a Michelin katonai terepabroncsaiból vették át a fejlesztők. A karkasz rugalmasságát nem befolyásoló módon biztosít nagyobb védelmet az abroncs sérülékenyebb részein.

Az Agilis CrossClimate abroncs fejlesztésében a Michelin téli abroncstesztelő csapata is közreműködött. Két, egymástól 4 000 kilométeres távolságra lévő helyen is tesztelte kemény téli időjárásban a terméket. Az egyik helyszín az északi sarkkörön túli, finnországi Ivalo.Aa másik pedig az Alpokban, 2 715 méteres tengerszint feletti magasságban található Barcelonnette – Európa egyik legmagasabban található közútja. Ilyen nehéz téli körülményekre tesztelték és fejlesztették a terméket. Így egészen biztos, hogy ha elromlott otthon a fűtés, vagy valami különleges ajándékot rendeltek egy különleges ünnepeltnek, az új Agilis CrossClimate abroncsot használó fűtésszerelő vagy futár időben kiér!

A Michelin Agilis CrossClimate nem egyszerűen egy újabb négyévszakos abroncs – száraz és nedves fékhatás***. Élettartam és üzemanyag hatékonyság tekintetében nyári abroncs, a hideg, alkalmanként havas időben havas fékhatása*** és vonóereje pedig a téli abroncshoz hasonló.

*A MICHELIN CrossClimate+ az Auto Express 2017. augusztusi abroncstesztjén a legjobb négyévszakos abroncs lett, illetve az Auto Bild Allrad négyévszakos SUV abroncstesztjén is (2017. július).

**A DEKRA tesztjei az átlagos konkurens nyári, téli és négyévszakos termékkel való összehasonlításban minden esetben legalább 35%-kal hosszabb élettartamot mértek.

*** “A”minősítés nyári és téli kategóriában egyaránt

Technológia és innováció – hogyan működik az új abroncs, és miért ajánljuk

Az új abroncs megfelel az elvárásoknak. Egész évben biztonságos és megbízható: minden úttípuson és minden időjárásban kitűnő tapadás és vonóerő jellemzi. Mindez a terméket alkotó innovatív gumikeverékeknek és alapanyagoknak köszönhető. A V alakba rendezett, robosztus futóblokkoknak, és a Michelin katonai terepabroncsoktól átvett, megerősített váll-oldalfali kiképzésének. Egy olyan robosztus felépítményű, strapabíró nyári abroncsról van szó, amely téli körülmények között is bizonyítottan megállja a helyét. Nem kényszeríti felhasználóját kompromisszumra, magas futásteljesítményre képes, mindezeken felül pedig biztonság és alacsony tulajdonlási-fenntartási költség (TCO) jellemzi.

De mitől más ez az abroncs, mint az eddigiek? Miért képes erre a kiváló teljesítményre? Az Agilis CrossClimate abroncsnál három területen zajlott nagyobb mértékű fejlesztés. Gumikeverékek, futómintázat, váll- és oldalfali kiképzés –, és egy újabb összetevő, egy új stílusú kopásjelző került a termékbe.

Futókeverékek

  • Az Agilis CrossClimate abroncsba a legújabb fejlesztésű gumikeverékek kerültek. A futó három különböző (három különböző szintetikus elasztomert tartalmazó) gumikeverékből áll össze. Adott helyzetben adott keverék határozza meg az abroncs teljesítményét. Hideg, télies időben a téli keverék, alacsony tapadás esetén a nedves keverék, illetve meleg, száraz időjárásban a száraz keverék.
  • A CrossClimate innovatív futókiképzésére a kétrétegűség jellemző – egy külső réteg alatt még egy réteget találunk. Az abroncs nagyobb fizikai igénybevétele esetén fejlődő hő ezáltal kisebb mértékű, nem melegszik túl az abroncs, és stabil teljesítményt nyújt – még a szélsőséges helyzetekben is.
  • A technológia azt eredményezi, hogy a téli és nyári termékekre vonatkozó címkézési rendszerben egyaránt “A” minősítést ért el a termék nedves tapadás kategóriában. Ezen felül téli minősítéssel is rendelkezik (3PMSF) – miközben a nyári teljesítménye és fékhatása a nyári abroncsénak felel meg.

Mintázati kiképzés

  • Az új abroncs futómintázati kialakítását a díjnyertes CrossClimate személyabroncs ihlette. Itt is V alakú, innovatív geometriájú, csúcstechnológiát képviselő mintázati blokkokat és önmagát megtámasztó 3D lamellákat találunk a futón.
  • A Michelin Agilis CrossClimate futókiképzése és ‘full depth’ profilmélysége (9,2 mm profilmélység). A Michelin élettartam végéig tartó abroncsteljesítmény stratégia jegyében született. Az abroncsot úgy terveztük, hogy a prémium minőségű futófelület teljes lekopásáig meggyőző teljesítményt nyújtson.

Megerősített oldalfal és vállzóna

  • A megszokott Michelin strapabírást tovább erősödött: az új abroncs megerősített vállzónát kapott. A teherabroncsokhoz hasonlóan, 1,5 mm vastag, trapéz alakú gumiblokkok kerültek a vállzónára és a közvetlenül alatta lévő oldalfali részre.
  • Ezt a megoldást, a mintázati elemeket alkotó gumikeverékkel együtt a Michelin katonai terepabroncsaiból (X Force ZL) vették át a fejlesztők. A karkasz rugalmasságát nem befolyásoló módon biztosít nagyobb védelmet az abroncs sérülékenyebb részein.

Új kopásjelző

  • Az új Agilis CrossClimate új kopásjelzője a mintázati barázdában található, és könnyen leolvasható róla, mennyire kopott el a futó.
  • A gyári profilmélység 9,2 mm, a “0%” a törvényben előírt 1,6 mm-nél található, vagyis összesen 7,6 mm-nyi Michelin futófelületet lehet elkoptatni.

A határok tesztelése – Ivalo, Barcelonnette és a szakértők

A minden időjárásban és úttípuson egyformán jól teljesítő gumiabroncs kifejlesztése nagy kihívás. De még talán ennél is nagyobb kihívás a szigorú tesztkörülmények megteremtése. Esős, havas vagy jeges utat lehet ugyan szimulálni a tesztpályákon, de a kishaszongépjárművek valós téli használati körülményeit az ilyen tesztek nemigen adják vissza. De akkor hogyan lehetséges, hogy a négyévszakos és téli Michelin abroncsok megfelelően le legyenek tesztelve?

A válasz egyszerű. A Michelinnek lehetősége van rá, hogy Európa egyik legmagasabban fekvő közútján, a 2 715 m tengerszint feletti magasságban található Col de la Bonette alpesi hágónál tesztelje termékeit. Késő ősszel és télen a közúti forgalom elől elzárják az utat. Ilyenkor érkezik a Michelin téli tesztcsapata, és berendezkedik a többhetes tesztelésre.

December közepétől február végéig nyolc héten keresztül négy Michelin tesztpilóta teszteli egymást váltva a téli abroncsokat – a különös autóverseny nézői a meglepetten szemlélődő kőszáli kecskék, esetleg a környéken gyakorlatozó francia hadsereg vagy az arrafelé edző terepsífutók. Az új Agilis CrossClimate abroncs finomhangolását is ezen a 15 kilométer hosszú tesztpályán végezték el, a Michelin fejlesztői csapatának felügyelete alatt.

0° C és -15° C közötti hőmérsékleten egész sor havas tesztet végeznek el: gyorsulás, fékhatás, vonóerő és oldalirányú tapadás. Minden újabb kör előtt ugyanolyanra frissítik a havat, ellenőrzik és megmérik az állapotát, hogy állandó legyen a tesztkörnyezet.

Úgy tudni, hogy az eszkimóknak 53 szavuk van a hóra, pedig a hó az csak hó, igaz? Hát nem igaz. És épp ezért van a Michelinnek is az északi sarkkör után 300 kilométerre, a finnországi Ivalóban is egy tesztközpontja. Az Alpok hava tömör és nehéz. Nagyobb hópelyhekből áll, mert itt a páratartalom magas – Ivalóban viszont finom, könnyű és porszerű a hó. A hó nagyon változatos formában megjelenő időjárási jelenség. Ezért jó a teszteléshez ezt a két szélsőséges megjelenési formáját használni majd’ 4 000 kilométer távolságban egymástól, hogy a terméket hogy minél szélesebb körben használni lehessen.

Az Agilis CrossClimate azonban mégiscsak egy nyári abroncs. Meggyőző száraz és nedves teljesítménnyel, sőt a sártól és a csúszós, füves útfelülettől sem hátrál meg –, amelyet téli körülmények között fejlesztettek és teszteltek.

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × kettő =