Legfrissebb hírek

Michelin AGILIS CrossClimate

Rate this post

A Michelin tovább bővíti többszörös díjnyertes CrossClimate termékcsaládját: az Agilis CrossClimate már kishaszon gépjárművekre is kaphatók.

A Michelin tovább bővíti többszörös díjnyertes CrossClimate termékcsaládját: az Agilis CrossClimate már kishaszon gépjárművekre is kaphatók.

A nagy teljesítményű kisteher gumiabroncsok új generációja lép a piacra az új termékkel. Egy olyan robosztus felépítményű, strapabíró nyári abroncsról van szó, amely téli körülmények között is bizonyítottan megállja a helyét. Sáros földúton vagy csúszós, füves talajon sem kényszeríti felhasználóját kompromisszumra. Magas futásteljesítményre képes, mindezeken felül pedig biztonság és alacsony tulajdonlási-fenntartási költség (TCO) jellemzi.

Az új abroncs tervezéséhez és fejlesztéséhez felhasználtuk az utóbbi tíz évben összegyűjtött végfelhasználói visszajelzéseket. A két leghangsúlyosabb felhasználói elvárás alapján alkottuk meg termékünket. Az új abroncs ellenálló, strapabíró és erős oldalfallal rendelkezik. Egész évben használható, minden időjárásban meggyőzően teljesít. Nincs szükség téli-nyári abroncscserére – mindez az innovatív futókeveréknek, a kopásálló mintázatnak, és az újszerű, speciális oldalfal- és vállkialakításnak köszönhető.

Az internetes vásárlás fellendülése, ezzel együtt a városi kiszállítások volumenének ugrásszerű növekedése, valamint a nehéz gépjárművek lakott területen egyre gyakoribb korlátozása miatt az új gépjármű eladásokat tekintve a kishaszon gépjármű szegmens jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő piac. Ehhez hozzáadódik, hogy a kereskedő, kisiparos és flottakezelők elvárása. Ez egyre inkább az, hogy az abroncsra egész évben, minden évszakban, minden időjárásban lehessen számítani. Megfelelő megoldást nyújtson a vállalkozói tevékenységhez: a szállítmány vagy a vállalkozó időben megérkezzen az ügyfélhez. A négyévszakos kisteher gumiabroncs piaca ezért 2016 és 2017 között 37%-kal bővült.

A Michelin Agilis CrossClimate termékfejlesztői csapata francia, német, török és angol felhasználók öt év alatt összegyűlt visszajelzéseit kapta útravalóul, ez alapján alakult a fejlesztési cél. A kutatással megbízott *GMV több száz interjú alapján két fő fogyasztói igényt azonosított be:

  • Hosszú életű, egész évben használható termék, kiváló tapadás és vonóerő, egész évben megbízható teljesítmény minden időjárásban és minden típusú útfelületen.
  • Erőteljesség, ellenállóképesség; különösen a városi használatot, kátyúkat és egyéb mechanikai igénybevételt bíró robosztus felépítmény.

A 3PMSF jelöléssel rendelkező Agilis CrossClimate abroncs téli időjárásban is használható. Ugyanakkor száraz időben a nyári abroncs menettulajdonságai, fékhatása és kopásállósága jellemzi. Mindez a legújabb generációs abroncsgyártási technológiáknak köszönhető: még fagyban is rugalmas és hajlékony futómintázatot biztosító gumikeverékek, minimális hővezetésű, többrétegű futókialakítás.

Az új abroncs futómintázati kialakítását a díjnyertes* CrossClimate+ személyabroncs ihlette. Itt is V alakú, innovatív geometriájú, csúcstechnológiát képviselő mintázati blokkokat találunk a futón – két irányban önzáró lamellákkal. Ezek fogaskerékszerűen kapaszkodnak a havas és jeges felületre. 20%-kal jobb tapadást biztosítanak, mint a téli abroncsszegmensben előző generációsnak számító Agilis Alpin. Az új futókeverék és a V alakú mintázati geometria tehát minden típusú útfelületen meggyőző tapadást biztosít. De nem csak azt, kopásállóságot is. Az új termék élettartama a tesztelt konkurens prémium termékekhez képest 35 %-kal** hosszabb.

Az új termék a nagyobb strapabírásra vonatkozó felhasználói igényt is kielégíti.

1,5 mm vastag, trapéz alakú gumiblokkok kerültek a vállzónára és a közvetlenül alatta lévő oldalfali részre. Ezt a megoldást, a mintázati elemeket alkotó gumikeverékkel együtt a Michelin katonai terepabroncsaiból vették át a fejlesztők. A karkasz rugalmasságát nem befolyásoló módon biztosít nagyobb védelmet az abroncs sérülékenyebb részein.

Az Agilis CrossClimate abroncs fejlesztésében a Michelin téli abroncstesztelő csapata is közreműködött. Két, egymástól 4 000 kilométeres távolságra lévő helyen is tesztelte kemény téli időjárásban a terméket. Az egyik helyszín az északi sarkkörön túli, finnországi Ivalo.Aa másik pedig az Alpokban, 2 715 méteres tengerszint feletti magasságban található Barcelonnette – Európa egyik legmagasabban található közútja. Ilyen nehéz téli körülményekre tesztelték és fejlesztették a terméket. Így egészen biztos, hogy ha elromlott otthon a fűtés, vagy valami különleges ajándékot rendeltek egy különleges ünnepeltnek, az új Agilis CrossClimate abroncsot használó fűtésszerelő vagy futár időben kiér!

A Michelin Agilis CrossClimate nem egyszerűen egy újabb négyévszakos abroncs – száraz és nedves fékhatás***. Élettartam és üzemanyag hatékonyság tekintetében nyári abroncs, a hideg, alkalmanként havas időben havas fékhatása*** és vonóereje pedig a téli abroncshoz hasonló.

*A MICHELIN CrossClimate+ az Auto Express 2017. augusztusi abroncstesztjén a legjobb négyévszakos abroncs lett, illetve az Auto Bild Allrad négyévszakos SUV abroncstesztjén is (2017. július).

**A DEKRA tesztjei az átlagos konkurens nyári, téli és négyévszakos termékkel való összehasonlításban minden esetben legalább 35%-kal hosszabb élettartamot mértek.

*** “A”minősítés nyári és téli kategóriában egyaránt

Technológia és innováció – hogyan működik az új abroncs, és miért ajánljuk

Az új abroncs megfelel az elvárásoknak. Egész évben biztonságos és megbízható: minden úttípuson és minden időjárásban kitűnő tapadás és vonóerő jellemzi. Mindez a terméket alkotó innovatív gumikeverékeknek és alapanyagoknak köszönhető. A V alakba rendezett, robosztus futóblokkoknak, és a Michelin katonai terepabroncsoktól átvett, megerősített váll-oldalfali kiképzésének. Egy olyan robosztus felépítményű, strapabíró nyári abroncsról van szó, amely téli körülmények között is bizonyítottan megállja a helyét. Nem kényszeríti felhasználóját kompromisszumra, magas futásteljesítményre képes, mindezeken felül pedig biztonság és alacsony tulajdonlási-fenntartási költség (TCO) jellemzi.

De mitől más ez az abroncs, mint az eddigiek? Miért képes erre a kiváló teljesítményre? Az Agilis CrossClimate abroncsnál három területen zajlott nagyobb mértékű fejlesztés. Gumikeverékek, futómintázat, váll- és oldalfali kiképzés –, és egy újabb összetevő, egy új stílusú kopásjelző került a termékbe.

Futókeverékek

  • Az Agilis CrossClimate abroncsba a legújabb fejlesztésű gumikeverékek kerültek. A futó három különböző (három különböző szintetikus elasztomert tartalmazó) gumikeverékből áll össze. Adott helyzetben adott keverék határozza meg az abroncs teljesítményét. Hideg, télies időben a téli keverék, alacsony tapadás esetén a nedves keverék, illetve meleg, száraz időjárásban a száraz keverék.
  • A CrossClimate innovatív futókiképzésére a kétrétegűség jellemző – egy külső réteg alatt még egy réteget találunk. Az abroncs nagyobb fizikai igénybevétele esetén fejlődő hő ezáltal kisebb mértékű, nem melegszik túl az abroncs, és stabil teljesítményt nyújt – még a szélsőséges helyzetekben is.
  • A technológia azt eredményezi, hogy a téli és nyári termékekre vonatkozó címkézési rendszerben egyaránt “A” minősítést ért el a termék nedves tapadás kategóriában. Ezen felül téli minősítéssel is rendelkezik (3PMSF) – miközben a nyári teljesítménye és fékhatása a nyári abroncsénak felel meg.

Mintázati kiképzés

  • Az új abroncs futómintázati kialakítását a díjnyertes CrossClimate személyabroncs ihlette. Itt is V alakú, innovatív geometriájú, csúcstechnológiát képviselő mintázati blokkokat és önmagát megtámasztó 3D lamellákat találunk a futón.
  • A Michelin Agilis CrossClimate futókiképzése és ‘full depth’ profilmélysége (9,2 mm profilmélység). A Michelin élettartam végéig tartó abroncsteljesítmény stratégia jegyében született. Az abroncsot úgy terveztük, hogy a prémium minőségű futófelület teljes lekopásáig meggyőző teljesítményt nyújtson.

Megerősített oldalfal és vállzóna

  • A megszokott Michelin strapabírást tovább erősödött: az új abroncs megerősített vállzónát kapott. A teherabroncsokhoz hasonlóan, 1,5 mm vastag, trapéz alakú gumiblokkok kerültek a vállzónára és a közvetlenül alatta lévő oldalfali részre.
  • Ezt a megoldást, a mintázati elemeket alkotó gumikeverékkel együtt a Michelin katonai terepabroncsaiból (X Force ZL) vették át a fejlesztők. A karkasz rugalmasságát nem befolyásoló módon biztosít nagyobb védelmet az abroncs sérülékenyebb részein.

Új kopásjelző

  • Az új Agilis CrossClimate új kopásjelzője a mintázati barázdában található, és könnyen leolvasható róla, mennyire kopott el a futó.
  • A gyári profilmélység 9,2 mm, a “0%” a törvényben előírt 1,6 mm-nél található, vagyis összesen 7,6 mm-nyi Michelin futófelületet lehet elkoptatni.

A határok tesztelése – Ivalo, Barcelonnette és a szakértők

A minden időjárásban és úttípuson egyformán jól teljesítő gumiabroncs kifejlesztése nagy kihívás. De még talán ennél is nagyobb kihívás a szigorú tesztkörülmények megteremtése. Esős, havas vagy jeges utat lehet ugyan szimulálni a tesztpályákon, de a kishaszongépjárművek valós téli használati körülményeit az ilyen tesztek nemigen adják vissza. De akkor hogyan lehetséges, hogy a négyévszakos és téli Michelin abroncsok megfelelően le legyenek tesztelve?

A válasz egyszerű. A Michelinnek lehetősége van rá, hogy Európa egyik legmagasabban fekvő közútján, a 2 715 m tengerszint feletti magasságban található Col de la Bonette alpesi hágónál tesztelje termékeit. Késő ősszel és télen a közúti forgalom elől elzárják az utat. Ilyenkor érkezik a Michelin téli tesztcsapata, és berendezkedik a többhetes tesztelésre.

December közepétől február végéig nyolc héten keresztül négy Michelin tesztpilóta teszteli egymást váltva a téli abroncsokat – a különös autóverseny nézői a meglepetten szemlélődő kőszáli kecskék, esetleg a környéken gyakorlatozó francia hadsereg vagy az arrafelé edző terepsífutók. Az új Agilis CrossClimate abroncs finomhangolását is ezen a 15 kilométer hosszú tesztpályán végezték el, a Michelin fejlesztői csapatának felügyelete alatt.

0° C és -15° C közötti hőmérsékleten egész sor havas tesztet végeznek el: gyorsulás, fékhatás, vonóerő és oldalirányú tapadás. Minden újabb kör előtt ugyanolyanra frissítik a havat, ellenőrzik és megmérik az állapotát, hogy állandó legyen a tesztkörnyezet.

Úgy tudni, hogy az eszkimóknak 53 szavuk van a hóra, pedig a hó az csak hó, igaz? Hát nem igaz. És épp ezért van a Michelinnek is az északi sarkkör után 300 kilométerre, a finnországi Ivalóban is egy tesztközpontja. Az Alpok hava tömör és nehéz. Nagyobb hópelyhekből áll, mert itt a páratartalom magas – Ivalóban viszont finom, könnyű és porszerű a hó. A hó nagyon változatos formában megjelenő időjárási jelenség. Ezért jó a teszteléshez ezt a két szélsőséges megjelenési formáját használni majd’ 4 000 kilométer távolságban egymástól, hogy a terméket hogy minél szélesebb körben használni lehessen.

Az Agilis CrossClimate azonban mégiscsak egy nyári abroncs. Meggyőző száraz és nedves teljesítménnyel, sőt a sártól és a csúszós, füves útfelülettől sem hátrál meg –, amelyet téli körülmények között fejlesztettek és teszteltek.

Ezt olvasta már?

"Példamutató" új Vredestein Ultrac Pro dobogós helyezést ért el az Auto Bild nagyteljesítményű gumiabroncsok tesztjében

„Példamutató” – Vredestein Ultrac Pro

A Vredestein Ultrac Pro dobogós helyezést ért el az Auto Bild nagyteljesítményű gumiabroncsok tesztjében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkilenc − 19 =