Logisztika a motorsport legnagyobb versenye mögött

Rate this post

25 éves a GumiPiac MagazinFile Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Telefon: 305620602.
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Ez a szezon lesz a Goodyear legnagyobb Le Mans-i szezonja, mióta 2020-ban visszatért Le Mans-ba

Goodyear Le Mans-ban: A logisztika a motorsport legnagyobb versenye mögött

A Goodyear 23 LMGT3-as autóból álló rajtrácsot támogat majd, amely először díszíti majd a pályát, valamint 16 LMP2-es autót, amelyek jelenleg a világ körül száguldoznak.

Ez azt jelenti, hogy összesen 39 autót szerelnek fel Goodyear gumikkal, szemben a tavalyi versenyen 24-gyel

Körülbelül 7250 gumiabroncsot gyártanak és szállítanak le a Goodyear németországi Hanau-i gyártóüzeméből Le Mans-ba. Több mint 20 teherautó vesz részt az abroncsok szállításában, a szerelési területek kialakításában és a több mint 100 csapattag ellátásában a versenyhét során.

A Goodyear biztosítja, hogy a teherautók maximális teherbírásukat elbírják a hatékonyság optimalizálása érdekében, valamint környezetbarát útvonalakat választanak a csapattagok számára. Együtt utazzanak a versenyekre. Ebbe beletartozik a Goodyear üzemanyag-hatékony teherautó-abroncs-sorozatának használata is, amely segít a flotta hatékonyságának növelésében.

A hosszú távú versenyeken a Goodyear tengeri árufuvarozást használ a gumiabroncsok világszerte történő szállítására, amelyek bár logisztikailag bonyolultabbá teszik, 47-szer kevesebb üvegházhatást okozó gázt bocsátanak ki tonna/mérföldenként, a légi árufuvarozáshoz képest. 

A Goodyear felszerelési területe a világ legtörténelmibb versenyének létfontosságú szerve, amely akár két Forma-1-es Nagydíj távnak feleltek meg. A több ezer abroncs hétvégi szervizeléséhez pontos adatfigyelés, ellátáskezelés és csapatmunka szükséges.

A Goodyear gumiabroncs-mérnökeiből álló csapat a pályán végzett műveleteket irányítva valós időben elemzi az adatokat. Nyomon követi a teljesítményt az elvárthoz képest. Az olyan körülményeket, mint a pálya hőmérséklete és az időjárás-előrejelzés, a csapatok megkapják az információkat, hogy útmutatást nyújtsanak a stratégiához és a beállításhoz.

Az RFID technológiát a gumiabroncsok hétvégi használatának nyomon követésére használják. Ezt a pálya tisztségviselőivel is közlik, hogy minden versenyző a szabályzatnak megfelelően versenyezzen.

A versenypályán túl

A Goodyear tevékenysége fenntarthatóságának fokozására irányuló tervének részeként a gumiabroncsokból származó anyagokat padlóburkolatokhoz és egyéb alkalmazásokhoz használják fel. 2023-ban a Goodyear bemutatta a több száz újrahasznosított gumiabroncsból készült padlóval kiegészített felszerelési területét.

„A Le Mans-ra való felkészülés és a végrehajtás a legnagyobb kihívás, amellyel csapatunknak egész évben szembe kell néznie”

– mondja Mike McGregor, a Goodyear Racing kitartási programjának menedzsere.

„Sok folyamat ugyanaz egész évben, de Le Mans léptéke páratlan. Mint a Goodyear legnagyobb motorsport eseménye, amióta csaknem öt évvel ezelőtt újra csatlakozott a WEC-hez. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy olyan csapattal dolgozhatok együtt, akik a színfalak mögött dolgoznak, hogy fantasztikus versenyzést biztosítsanak a pályán, és tudatában vannak annak, nagyobb hatásunk van rá.”


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Az első ISCC PLUS minősítéssel rendelkező, elektromos járművekhez készült Hankook-gumiabroncs az új Porsche Taycan modellen

Az elektromos Porsche Taycan első szerelésű gumiabroncsa

Az első ISCC PLUS minősítéssel rendelkező, elektromos járművekhez készült Hankook-gumiabroncs az új Porsche Taycan modellen

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

hat + három =