Árbevételi rekord a LIQUI MOLY-nál

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A kereskedelmi konfliktusok, a gyenge rubel és a nyersolajár fékezik a német olaj- és adalékanyag specialistát a LIQUI MOLY-t.

„Ennek éppen az ellenkezője a helyzet”, mondta Ernst Prost. „A névjegykártyámon már csak ügyvezető szerepel, nem tulajdonos, és Günter Hiermaier személyében sok éve aktív értékesítési vezetőnk lépett elő második ügyvezetővé, egyébként minden a bevált receptnél maradt.”

A Würth-csoport tagjaként eltöltött első év során a LIQUI MOLY ismét új árbevételi rekordot ért el. A növekedési görbe azonban laposabb, mint előzőleg. A német olaj- és adalékspecialista 2018-ban 544 millió eurót realizált, ezzel mindössze két százalékkal múlta felül a tavalyi évet. „A nemzetközi kereskedelmi konfliktusok, a forró nyár és a költségnövekedés, többek között a drámaian megemelkedett nyersolajár, jelentősen lehűtötték az árbevételünk és a nyereségünk növekedését”, mondta Ernst Prost, a LIQUI MOLY ügyvezetője.

Míg az előző éveket magas növekedési ráta jellemezte, addig a 2018-as év mérsékelten zajlott – egy kivételtől eltekintve:

Az október a maga 54 millió eurós árbevételével és 34 százalékos növekedésével a 60 éves cégtörténet legsikeresebb hónapja lett. Az egész évre nézve az ilyen nagy növekedési rátát több tényező is elérhetetlenné tette: A LIQUI MOLY-ra kihatással voltak a világszerte fellángoló kereskedelmi konfliktusok. A kínai üzlet több, mint egy harmaddal esett vissza. A cég számára legfontosabb exportpiacon, Oroszországban is jelentős visszaesés volt tapasztalható az üzletmenetben a rubel elmúlt 24 hónapban elszenvedett leértékelődése miatt.

A mérsékelten növekvő árbevétel mellett a cég költségei drámaian növekedtek. A kiegészítő készletgazdálkodási koncepciók, az új szoftver és az új tartályraktár közel tizenegy millió eurós beruházásához a megemelkedett nyersanyagár miatti hat millió euró társult. Továbbá kihatással volt az időjárás is: A hosszan tartó magas nyári hőmérséklet következtében a Rajna korlátozottan vagy egyáltalán nem volt hajózható, így a nyersanyagok és késztermékek szállítása drágábbá vált. „A szállítási és logisztikai költségek összesen 1,2 millió euróval növekedtek. Mindent egybevetve egy hideg zuhany. Egy ilyen kettős csapás, a magasabb költségek és a tervezettnél alacsonyabb árbevétel miatt a nyereség masszívan szenved. Ez azonban az életben is úgy van, mint a gazdaságban – alkalmazkodni kell a körülményekhez, különben eltűnünk. Nem minden év egyforma”, magyarázta Ernst Prost.

A marketing, illetve a kutatás-fejlesztési kiadások is növekedtek, ez azonban tervezett volt. 2017-ben a LIQUI MOLY 19,8 millió eurót fektetett a márkaismertségbe, 2018-ban ennél majdnem egy millió euróval többet. „A legnagyobb eredmény minden bizonnyal a Chicago Bulls-zal kötött reklámszerződés. A kosárlabdacsapat a világ legismertebb sportmárkái közé tartozik. Rajongóinak száma 175 millióra tehető. Ezt a számot egy profi csapat sem múlja felül az USA-ban”. – mondta Peter Baumann marketingvezető, kihangsúlyozva a nemzetközi intézkedések fontosságát a német cég számára.

A LIQUI MOLY számára továbbra is nagy vonzerőt képvisel otthon és külföldön is a „Made in Germany” minőség

Ezt az állandóan magas minőséget a kutatás-fejlesztés biztosítja, ezért ezen a területen közel 6 millió euróval növelték a kiadásokat. „A modern kenőanyagok nagyon komplex képződmények. Aki a piac csúcsán kíván maradni, annak a fejlesztéshez és a minőség ellenőrzéshez a legmodernebb technikára van szüksége”! -magyarázta David Kaiser, aki ezért a területért és az alkalmazás-technikáért felelős.

Egy másik szám is költségnövekedést eredményezett: a társvállalkozók, ahogyan a LIQUI MOLY-nál a munkavállalókat nevezik. 2018-ban 24 új pozíció jött létre. Összesen 848 főt foglalkoztatnak az ulmi és a saarlouis-i telephelyen, illetve a külföldi leányvállalatoknál. „Erre szívesen szánunk pénzt, mivel örömünkre szolgál, ha munkahelyeket teremthetünk. A bányászati, vegyipari, energiaipari szakszervezet új tarifaszerződésének egy millió eurós többletköltségét szívesen vállaljuk. A LIQUI MOLY család tagjai megérdemlik”, mondta Ernst Prost.

Miután a korábbi tulajdonos ügyvezető az év elején eladta üzletrészeit a Würth-csoportnak, sokan tartottak a radikális változásoktól az olaj- és adalékspecialistánál.

„Ennek éppen az ellenkezője a helyzet”, mondta Ernst Prost. „A névjegykártyámon már csak ügyvezető szerepel, nem tulajdonos, és Günter Hiermaier személyében sok éve aktív értékesítési vezetőnk lépett elő második ügyvezetővé, egyébként minden a bevált receptnél maradt.”


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhét − tizenhét =