Főoldal / 1 Egyéb / Egyedi abroncsot tervezett a Bridgestone a kecskeméti Mercedes gyárnak

Egyedi abroncsot tervezett a Bridgestone a kecskeméti Mercedes gyárnak

A tatabányai Bridgestone gyár elindította az első szállítmány Turanza típusú gumiabroncsait, amelyek a kecskeméti gyárszalagról legördülő Mercedes-Benz személygépjárművekre kerülnek majd.

A tatabányai Bridgestone gyár elindította az első szállítmány Turanza típusú gumiabroncsait, amelyek a kecskeméti gyárszalagról legördülő Mercedes-Benz személygépjárművekre kerülnek majd.

Az A- és B-osztályú Mercedesekre defekttűrő technológiával ellátott nagyteljesítményű gumiabroncsokat gyártottak Tatabányán, direkt a Mercedesekre tervezve. A tatabányai gyár kapacitásait egyre nagyobb arányban foglalja le a gyári beszállítói piac. A vállalat mindinkább szeretné a régió autógyártóinak igényeit is kielégíteni.

A mostani szállítmányt megelőző audit során a Bridgestone-nak gyári beszállítóként nagyon szigorú elvárásoknak kellett megfelelnie. A 18 colos felnikre gyártott defekttűrő technológiával rendelkezdő Turanza LS100 abroncsokat kimondottan a Mercedes számára fejlesztették. Az abroncsgyár római kutatás-fejlesztés központjában. A tervezést követően a hazai gyár elkészítette a kísérleti abroncsok első szériáját. Ezt helyben és ezzel párhuzamosan a római tesztpályán is vizsgáltak. A tesztek végeztével az új abroncs minden követelménynek sikeresen megfelelt. Így a Bridgestone elsőként szerezte meg a minősítést a versenytársak közül, és rekordidő alatt tudta bevezetni az abroncsot.

A tatabányai Bridgestone gyár elindította az első szállítmány Turanza típusú gumiabroncsait, amelyek a kecskeméti gyárszalagról legördülő Mercedes-Benz személygépjárművekre kerülnek majd.

“Rendkívül büszkék vagyunk, hogy magyarországi autógyárként a Mercedes is minket választott ” – mondta Topolcsik Melinda >>>, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója. „Az a célunk 2020-ra, hogy a kapacitásunk 30 százalékát a gyári beszállítói piac fedje le. Továbbá az is érdekünk, hogy lehetőleg itt helyben, a régión belül tudjuk kiszolgálni az autógyárak szükségleteit.”

Tavaly szeptemberben a vállalat a magyar kormány által 826 millió forinttal támogatott, 9,2 milliárd forint összértékű beruházás keretén belül jelentős gyártástechnológiai fejlesztést hajtott végre. Egy új, 10 000 négyzetméter alapterületű raktáregységet adott át. Az új épület összesen 180 000 darab gumiabroncs tárolására alkalmas, amellyel 600 000 darab abroncsra nőtt a teljes raktárkapacitás >>, ezzel lehetővé téve a nemzetközi és a Magyarországon működő autógyárak, illetve az abroncspiac rugalmasabb kiszolgálását.

Ezt olvasta már?

A hirtelen jött tavasszal elkezdődött az abroncscserék időszaka is. A következő hetekben több millió autós cseréli vissza téli gumit a nyáriakra. A Bridgestone szakértői szerint ilyenkor még akkor is érdemes átvizsgáltatni a nyári gumikat, ha gumiszervizben tároltuk és ott is cseréltetjük őket, mivel az abroncsokat akár tárolás közben is érheti károsodás. Ez azért is fontos, mert a Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy autógumi szettel akár 50-60.000 kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik fele annyi autózás után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre.

Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt – Az élet nem törésteszt!

A hazai autótulajdonosok a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) tagjai által gyártott közel több tucat gumimárkából, illetve típusból válogathatnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

19 + 17 =