Kerékcsere? Pánikról szó sincs!

Egy online felméréséből kiderült, mennyire talpraesettek a hazai autósok kerékcsere esetén

www.gumiszerelok.com

Bosszantó, kellemetlen és mindig a legrosszabbkor történik

Röviden így lehetne összegezni mindazt, ami legtöbbünknek elsőként ugrik be a defektekkel kapcsolatban. A lapos gumi egy átlagos hétköznap sem lesz a napunk fénypontja. Egy hosszú hétvégén vagy külföldi utazás során viszont sok kellemetlenségtől kíméljük meg magunkat, ha van nálunk egy pótkerék és azt is tudjuk, mihez kezdjünk vele. A Hankook friss online felmérése alapján azonban úgy tűnik, a hazai autósokat nem lehet egy váratlan kerékcserével zavarba hozni.

Az autózás alighanem legbosszantóbb velejárója a defekt. Hiába a korszerű összetétel és a legmodernebb gyártási technológia, még a legstrapabíróbb abronccsal is kiszúrhatnak az úttestre szóródott éles tárgyak és alattomos kátyúk. A Hankook nemrégiben követői körében végzett nem reprezentatív online felmérésében arra kereste a választ, hogyan reagálnak honfitársaink, ha lapos gumival a leállósávba kényszerülnek. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy az első ijedtség után a hazai autósok gyorsan feltalálják magukat. A megkérdezettek 73 százaléka – zömében férfiak – a helyszínen, saját kezűleg cserél kereket, ha a szükség úgy hozza.

Pótkerék vagy javítókészlet?

Mivel a pótkerék nem kötelező tartozék és ezért sok autóból hely- és költségtakarékossági okokból hiányzik, defekt esetén a javító szettet is bevethetjük – kisebb, felületes sérülések helyszíni javítására szolgál. A javítókészlet ennek ellenére nem igazán népszerű itthon: noha a megkérdezettek 62 százaléka tudja, mikor lehet ezt a megoldást alkalmazni, csupán 15 százalék tart egy szettet a csomagtartóban. A válaszadók 13,6 százaléka ugyanakkor még nem is hallott a javítókészletről, közel negyede pedig nem tudja használni.

A Hankook minikutatásából az látszik, hogy a magyar gépjármű-tulajdonosok inkább a legrosszabb eshetőségre készültek fel. A megkérdezettek 70,5 százalékának megfelelő pótkerék vagy szervizkerék van a csomagtartójában. A válaszadók fele (52 százaléka) pedig gyakorlatban is használta már a tartalék abroncsot. Ha azonban nem boldogulunk a kerékcserével – például mert az emelő megsérült – és meg kell várnunk a segítséget, nem árt, ha van egy kis „mentőcsomag” az autóban. A felmérés szerint a magyarok a kényszer pihenővel már kevésbé számolnak. A megkérdezettek csupán harmada (35,9 százaléka)készült fel minden eshetőségre, 33 százalékuk pedig csak vizet és takarót tart az autóban baj esetére. 31,1 százalék viszont úgy döntött, inkább kiböjtöli azt az időt, amíg a segítség megérkezik.

Defekttűrő vagy öntömítő abroncs?

Ha megkímélnénk magunkat az út szélén rögtönzött kerékcsere miatti bosszúságtól, a megoldást a defekttűrő vagy öntömítő abroncsok jelenthetik. Ezek a típusok egyelőre kevésbé elterjedtek: a válaszadók közel 53 százaléka hallott már az ilyen típusú abroncsokról, de még sosem használt hasonlót. A defekttűrő technológiával készült abroncsok előnye, hogy a sérülést követően megállás nélkül eljuthatunk a legközelebbi műhelyig – és nem tovább. Ennél is kényelmesebb megoldást kínálnak az öntömítő abroncsok, mint amilyen a Hankook Ventus Prime2 Sealguard abroncsa. Az innovatív technológiával gyártott öngyógyító gumi lényege, hogy egy speciális réteggel vonják be a futófelület belsejét. Ez a tömítőpaszta zárja el a levegő útját a sérülést okozó tárgy eltávolítása után, és a köpeny élettartamáig 100 százalékos védettséget nyújt.

Számíthatunk egymásra

A hazai autósok kiváló problémamegoldó képességét mutatja, hogy nagyon kevesen, a felmérésben résztvevők alig 2 százaléka próbál az út szélén integetve segítséget kérni. Aki nem fog hozzá saját maga, az ismerősöket, autószerelőt vagy trélert hív. A helyzet azonban akkor sem reménytelen, ha senkit nem érünk el telefonon. A válaszadók 69 százaléka ugyanis készségesen nyújt segítséget a bajbajutott autóstársnak. Bár a válaszokból kitűnik, hogy ilyen eshetőségre nagyon ritkán kerül sor. A kerékcsere ugyan ettől még nem lesz a kedvenc időtöltésünk, mégis jó tudni, hogy szorult helyzetben nemcsak magunkra, hanem egymásra is számíthatunk.

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

A promobil tesztjének eredményei lényegében megerősítették a VanContact 4Season az Autobild reisemobil 2020-as négyévszakos abroncstesztjén elért remek teljesítményét. Ezen a teszten is a Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak, a tesztelők „példás” értékeléssel látták el

Continental VanContact 4Season

A VanContact 4Season-t, az Autobild reisemobil 2020-as négyévszakos abroncstesztjén elért teljesítményét megerősítették

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − hét =