Az elektromos autók tömege kiemelt teherbíró képességet igényel

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Az elektromos autók körülbelül 200-300 kilogrammal többet nyomnak, mint a hasonló belső égésű motorokkal szerelt autók

A elektromos autók gumiabroncsaiknak nagyobb teherbírásra van szükségük. A gumiabroncsok vásárlásakor ezért feltétlenül ügyelni kell a megfelelő terhelési indexre.

A gumiabroncsaiknak ezért nagyobb teherbírásra van szükségük. A gumiabroncsok vásárlásakor ezért feltétlenül ügyelni kell a megfelelő terhelési indexre. Az előírt abroncsnyomást is be kell tartani és rendszeresen ellenőrizni kell, mivel ez is befolyásolja a gumiabroncs teherbírását. Ha a nyomás csak egy kicsit alacsonyabb az ajánlottnál, már az is növeli a gördülési ellenállást és a kopást!

Alacsony gördülési zaj a nagyobb vezetési komfort érdekében

Mivel az elektromos motor halkabb, mint a belső égésű motor, a jármű belsejében a gumiabroncsok zaja jobban érzékelhető egy e-autóban. Az alacsony zajszintű futófelület ezért fontos tényező a vezetési élmény szempontjából. A gumiabroncs üreges terében keletkező rezgések nagy szerepet játszanak a zaj kialakulásában, és továbbadódnak a jármű belsejébe. A gumiabroncs futófelületének belső oldalán lévő habbetétek elnyelik ezeket a rezgéseket. Ilyen poliuretán szivacsokat ma már több gyártó is alkalmaz. A Pirelli például „NoiseCancelling System”-nek nevezi ezt a megoldást, a Continentalnál „ContiSilent”-nek hívják.

Biztonság az e-autók gumiabroncsainak alacsony gördülési ellenállása ellenére is

Lehet-e egy gördülési ellenállásra optimalizált gumiabroncs a biztonság szempontjából is csúcsminőségű? Technikai szempontból az alacsony gördülési ellenállás és az optimális tapadás között ellentmondás van. A gumiabroncsok fejlesztése során kompromisszumot kell kötni a két tulajdonság között, ám az elmúlt két évtizedben a gumikeverékek terén hatalmas eredményeket értek el. Ennek eredményeként ma már olyan energiatakarékos gumiabroncsot is képes az ipar gyártani, amely egyúttal nagyon jó tapadást is garantál.

Szerszám Generál Kft. 2113 Erdőkertes, Losonci u. 17. 06703816087, 0628612450. generalgumi@generalgumi.hu
Szerszám Generál Kft. 2113 Erdőkertes, Losonci u. 17. 06703816087, 0628612450. generalgumi@generalgumi.hu

Fékút és kezelhetőség

Az elvárt fenti tulajdonságok mellett nem szabad elhanyagolni a fékutat, a kezelhetőséget és a menetstabilitást, ami téli abroncsok esetében különösen nehézen megoldható feladat.  A választék rohamosan bővül, ám azoknak, akik speciális e-autó abroncsot választanak,- gyártótól, konkrét típustól függően – jelenleg akár 10-20 százalékkal többet kell beruházniuk. Ez azonban gyorsan megtérülhet. Az optimalizált, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok élettartama is sokkal hosszabb. Aki elektromos autóját normál gumiabroncsokkal szereli fel, annak számolnia kell az abroncs rövidebb élettartamával, különösen akkor, ha induláskor szeret „kilőni”, ami pedig az elektromos autók egyik legvonzóbb előnye.

Konklúzió

Sokak számára a környezetvédelmi tényező áll a figyelem középpontjában, amikor az elektromos autókról van szó. Az alacsony gördülési ellenállás ezért fontos szempont. Ugyanakkor a gumiabroncsoknak jó tapadást és rövid fékutat kell biztosítaniuk – az elektromos autók esetében is! Ez az egyensúlyozás azonban nem minden gumiabroncs gyártónak sikerül egyformán jól. Az uniós gumiabroncscímke segít a döntésben.  Ha az első két kategóriában (gördülési ellenállás és vizes tapadás) az abroncs az A-kategóriába esik, emellett a zajkibocsátás alacsony decibelértékű, valószínűleg jól választunk.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy + 13 =