File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
A Hankook elektromos járművekhez tervezett prémium gumiabroncsai a biztonság, a gördülési ellenállás és a kényelem terén is lenyűgözőek
„Nagyon jó” minősítést kapott a Hankook iON evo
A kifejezetten elektromos járművekhez tervezett prémium gumiabroncsok a legjobbnak bizonyultak az Auto Bild gumiabroncs-tesztjén (április 5-i, 14. szám). A szaklap három, 245/45 R 19 102 Y méretű nyári gumiabroncsot hasonlított össze. Azt vizsgálták, hogy vajon a csúcsteljesítmény és a kiváló biztonsági tulajdonságok összeegyeztethetők-e a lehetséges legalacsonyabb gördülési ellenállással maximális hatótávolság mellett.
Az Auto Bild az alábbi következtetésre jutott:
„A Hankook kifejezetten elektromos járművekre tervezett iON evo termékei használatakor nem kell választani a biztonság és a vezetési élmény, valamint a hatótávolság és a környezet között. A különböző követelmények mindegyikében kiegyensúlyozottan teljesítenek.”
Az új „Reifencheck” tesztelési forma használatával az Auto Bild csapata különböző szempontok szerint megvizsgálta az elektromos járművekhez készült gumiabroncsokat. Az elektromos járművek másként reagálnak a vezetési parancsokra és dinamikákra, mint robbanómotoros társaik. Ennek oka az azonnal elérhető forgatónyomaték és a nagyobb holtsúly.
A közvetlen összehasonlításban az iON evo prémium gumiabroncs különösen meggyőzőnek bizonyult a fékezési teszteken – száraz és nedves úton egyaránt. – mindkét kategóriában rekordot döntve. A Hankook gumiabroncsa kiemelkedően jól teljesített nedves felületen, ahol átvette a vezetést, és majdnem négy méterrel hamarabb megállította a tesztjárművet, mint a második helyezett. Az iON evo emellett a dobogó tetejére állhatott a nedves felületen való kormányzás, valamint – a „Hankook Sound Absorber™” használatának köszönhetően – a legalacsonyabb menetzaj terén is.
Végül, de nem utolsósorban a Hankook iON evo kombinálja a biztonsági minőséget a jelentősen kisebb gördülési ellenállással (alig 6,21 kg/t). Ez volt a teszt legalacsonyabb értéke, majdnem 1,5 kg/t-vel volt alacsonyabb a második helyezettnél. Összehasonlításképpen: A gördülési ellenállás egyetlen kg/t-vel való csökkentése körülbelül négy százalékkal növeli a hatótávot – a specifikus Auto Bild teszten ez nagyjából 30 kilométerrel hosszabb vezetési távolságot jelent.
Az új iON gumiabroncs család kifejlesztésével a Hankook a mobilitás fejlesztésére fókuszál a karbonmentes járműveknél. Az iON kombinálja a csökkentett gördülési ellenállást, a kifejezetten halk menetzajt, valamint a kiváló vezetésdinamikai minőséget. Ha összehasonlítjuk a hagyományos gumiabroncsokkal, ez egy töltéssel nagyobb megtehető távolságot, maximális biztonságot, illetve jobb vezetési élményt jelent az elektronikus járműve sofőrjeinek.
„A Hankook iON a mi válaszunk a rohamosan növekvő igényekre az elektromos járművek, valamint a rájuk szabott gumiabroncsok iránt,”
mondta Klaus Krause, a Hankook Europe Technical Centre (ETC) vezetője.
„Ez a nagyszerű eredmény az Auto Bild tesztjén bizonyítja, hogy a termékeink jelentős előnyt biztosítanak az elektromos járművek vezetőinek a hagyományos gumiabroncsokkal szemben.”
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>