Michelin gumiabroncs-fejlesztési szimuláció

5/5 - (1 vote)

Ha verseny- vagy sorozatgyártású sportautók gumiabroncsainak fejlesztéséről van szó, a szimulátorok az ideális eszköz.

Michelin Gumiabroncs-fejlesztési szimuláció: fejlett technológia a fokozott versenyteljesítmény és mobilitás érdekében

A 2023-as Le Mans-i 24 órás versenyen például a futam élvonalbeli Hypercar osztályában versenyző prototípusok mindegyike olyan abroncsokkal lesz felszerelve, amelyeket teljes egészében szimulációs szoftverrel fejlesztettek ki. A technológia a Michelin autóipari partnereivel való kapcsolatának lényeges részét képezi, mivel nélkülözhetetlen szerepet játszik az eredeti felszereltségű, nagy teljesítményű abroncsok fejlesztésében. A matematikai modellezés és a szimulátorok kombinációja hatékonyan lehetővé teszi annak meghatározását, hogy a műszaki és súlyeloszlási jellemzők függvényében melyik abroncsméret és technológia a legmegfelelőbb egy új autómodellhez.

Az adatfeldolgozási technológián és a fejlett matematikai algoritmusokon alapuló eszköz, amely megszilárdítja a Michelin technológiai vezető és adatvezérelt vállalat státuszát

Az egyre hatékonyabb versenyzést és mobilitást előnyben részesítő innovációk felgyorsításával a szimuláció optimalizálja a Michelin partnereivel és járműgyártóival folytatott munkáját. Ugyanakkor csökkenti kutatási és fejlesztési környezeti lábnyomát, és valódi megtakarítást biztosít a hosszabb, hagyományosabb fejlesztési ciklusokhoz képest.

Konkrétan a technológia a dinamikus valóságot reprodukálja három digitális modell interakciójának köszönhetően. Az első, a körpályák jellemzőit és tapadási tulajdonságait reprodukálja. A második a jármű alvázának (vagy akár az egész járműnek) tulajdonságait fedi le. A harmadik pedig rendkívül részletesen reprodukálja a gumiabroncsok viselkedését. A szimulátor volánja mögött a járművezetők különféle típusú gumiabroncsokat tesztelhetnek a konfigurációk rendkívül széles skáláján.

A folyamat befejezéséhez a pilóták szubjektív benyomásait és visszajelzéseit a szimulátor által szolgáltatott objektív adatok mellett figyelembe veszik, amelyek alapján a versenyzők úgy teljesítenek, mint egy igazi autóban vagy egy valódi versenypályán.

Ahogy a versenyzők alkalmazkodnak ehhez a digitális forradalomhoz, küldetésük jelentősen fejlődött. A fiatalabb versenyzők pedig a szimulátorhoz kapcsolódó készségeik elsajátításával egyidejűleg csiszolják versenysportjukat. A valós és a virtuális világ közötti hidak prioritássá váltak.

A KÖRIDŐ-SZIMULÁCIÓ GLOBÁLIS VEZETŐ CANOPY SIMULATION FELVÁSÁRLÁSA

Ennek fényében vásárolta meg a Michelin a közelmúltban a versenypálya-szimuláció globális vezetőjét, a Canopy Simulationt. A brit cég a piac egyik legkifinomultabb szimulációs szoftverét kínálja. Felhőalapú rendszere a pálya-, autó- és abroncsmodelleket egy fejlett pályaoptimalizáló funkcióval kombinálja, hogy szimulálja a tökéletes „virtuális vezető” bemenetét.

Úgy tervezték, hogy fejlődjön, és egyre részletesebb és változatosabb vezetői modelleket vegyen figyelembe versenypálya- és útfejlesztési alkalmazásokhoz egyaránt:

  • Motorsport célokra használva a virtuális pilóta elvégzi az alapvető feladatokat, például egy szimulált négyórás Le Mans-i kiállást, hogy értékelje a gumiabroncsok konzisztenciáját.
  • A közúti gumiabroncsok esetében lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy különféle vezetői profilokat, valamint különböző autó- és gumiabroncs-felhasználásokat reprodukáljanak.

A MICHELIN ADATVEZÉRELT VÁLLALAT ÉS ÚTTÖRŐ A SZIMULÁCIÓ TERÜLETÉN

A 30 éve a motorsportban bemutatott matematikai szoftverek a versenyeken gyűjtött adatok kezelésére és előrejelzési célokra szolgálnak. A századfordulón kezdeti átalakuláson mentek keresztül. Tovább fejlődött 2005-ben – amikor a Michelin részt vett a Forma-1-ben –, amikor a csoport megtette a virtuális gumiabroncsok „dinamikussá” tételének lépését.

Kutatói a gumiabroncsokat független matematikai modellekre bontották a szerkezet minden eleméhez. Eközben a Michelin vadonatúj termodinamikus Tame Tire szoftvere lehetővé tette, hogy ezek a különböző elemek kölcsönhatásba lépjenek azáltal, hogy megismételték deformációjuk módját. Valamint azt, hogy a hőmérséklet-ingadozások hogyan befolyásolták a nyersanyagok tulajdonságait és viselkedését, valamint a gumiabroncs nyomását.

A Tame Tire azóta folyamatosan fejlődik, és a versenyeken gyűjtött intelligens adatoknak köszönhetően folyamatosan javult. Ma a Michelin egyedülálló matematikai adatfeldolgozási szakértelme egy lépéssel előrébb helyezi az abroncsmodellezés és -szimuláció terén.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennyolc − 12 =