Conti Urban NXT

Rate this post
25 éves a GumiPiac MagazinFile Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Telefon: 305620602.
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A Continental rendkívül hatékony és fenntartható gumiabroncs-megoldásokat mutat be az IAA Transportationnél – Conti Urban NXT

Conti Urban NXT: A Continental eddigi legfenntarthatóbb haszongépjármű-abroncsa
Kép: Continental

  • Conti Urban NXT: A Continental eddigi legfenntarthatóbb haszongépjármű-abroncsa 
  • Az eredeti Conti EfficientPro 5 gumiabroncs új mércét állít fel a gördülési ellenállás terén
  • A Conti EcoPlus HT3+ kifejezetten elektromos pótkocsikhoz lett optimalizálva 
  • „Folyamatosan fejlesztjük a haszongépjárművekhez készült gumiabroncs-megoldásainkat mind az anyagok, mind az utakon fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tesszük” – mondja Holger Lange, a Continental teherautó- és buszabroncsok kutatási és fejlesztési részlegének vezetője.

A Continental három új gumiabroncsot mutat be az autóbusz- és teherautó-szegmens számára az IAA Transportation 2024 kiállításon, szeptember 17. és 22. között Hannoverben.

Ezekkel az innovációkkal a prémium gumiabroncs-gyártó a hatékony és fenntartható megoldásokra összpontosít, amelyek elektromos járművekre is optimalizáltak. A Continental stand látogatói megtapasztalhatják az új Conti EfficientPro 5 teherautó gumiabroncsot. Ennek az eredeti felszerelésű gumiabroncsnak a gördülési ellenállása 10 százalékkal javult elődmodelljéhez képest. Kiváló energiahatékonyságot kínál – az EU A osztályú gumiabroncs-címkéjével – és kiemelkedő fékteljesítménnyel párosul.

A Continental bemutatja az eddigi legfenntarthatóbb városi közlekedésre szánt gumiabroncsát is: a Conti Urban NXT-t, amely nemrégiben kezdett kísérleti gyártásba. Rendkívül nagy arányban, 59 százalékban megújuló, újrahasznosított és ISCC PLUS tömegmérleg-tanúsítvánnyal rendelkező anyagokból áll. Alacsony gördülési ellenállása révén az elektromos haszongépjárművek játékváltója is lehet. A Conti EcoPlus HT3+ abroncsgyártó bemutatja innovatív pótkocsi abroncsának legújabb iterációját, amelyet kifejezetten elektromos hajtótengellyel rendelkező pótkocsikhoz terveztek.

Folyamatosan fejlesztjük a haszongépjárművekhez készült gumiabroncs-megoldásainkat mind az anyagok, mind az utakon való felhasználás szempontjából. A Conti EfficientPro 5 kiváló energiahatékonyságot kínál, csökkenti a fogyasztást, csökkenti a flotta költségeit és segíti a környezet védelmét. A Conti Urban NXT a Continental eddigi legfenntarthatóbb haszonjárművek abroncsa.

– mondja Holger Lange, a Continental teherautó- és buszabroncsok kutatási és fejlesztési részlegének vezetője.

Az új Conti EfficientPro 5-tel a Continental drasztikusan csökkentette a gördülési ellenállást

A Continental innovatív gumiabroncs-megoldásokat kínál ügyfeleinek a teherautók és buszok biztonságos, fenntartható és költséghatékony üzemeltetéséhez. Ezek közé tartozik az új Conti EfficientPro 5. A fejlesztőknek sikerült 10 százalékkal csökkenteni az abroncs gördülési ellenállását elődjéhez képest az A osztályú EU abroncscímkén belül. Kormányzott tengelyes gumiabroncsként ez az első hosszú távú gumiabroncs méretében 315/70, hogy 8,5 tonnás tengelyterhelést tegyen lehetővé, így ideális elektromos teherautók számára. Az eredeti felszerelésű abroncs hosszú távú alkalmazásokhoz új mércét állít fel az energiahatékonyság terén, és támogatja az akkumulátor hatótávolságát. 

A futófelület speciális gumikeveréke az abroncs merev profiljával kombinálva csökkenti a gördülési ellenállást, ami az elődmodellhez képest mintegy öt százalékkal megnöveli a futásteljesítményt. Az abroncs profilja biztos fogást és kiváló nyomkövetést biztosít. Különösen alacsony külső gördülési zajszintje (A osztályú EU gumiabroncs-címke) azt jelenti, hogy a Conti EfficientPro 5 megfelel az EU-taxonómia követelményeinek. 

„A Conti EfficientPro 5 gördülési ellenállását 10 százalékkal javítottuk elődjéhez képest az EU gumiabroncs-címkéjének A osztályában. Ez egy jelentős technológiai ugrás, amely segít ügyfeleinknek üzemanyag-megtakarításban és a CO 2 -kibocsátás további csökkentésében.. A Continental szakemberei ezt úgy érték el, hogy nem áldoztak a futás és a nedves fékezési teljesítmény tekintetében. Ez lenyűgöző, mert a nagyon alacsony gördülési ellenállás és a nagyon magas fékteljesítmény a fizika törvényei szerint versengő célok”

– mondja Leo Kolodziej, a Continental teherautó gumiabroncsok eredeti felszerelés üzletágának vezetője Európában, Közel-Kelet és Afrika (EMEA)

A Conti EfficientPro 5 belsőégésű motorral, valamint hibrid vagy tisztán elektromos hajtású teherautókhoz készült. 2025 elejétől lesz kereskedelmi forgalomban, kezdetben két méretben: 315/70 R 22.5 és 385/55 R 22.5. Idővel további méretek kerülnek hozzáadásra.

A hosszú távú teherautókat gyártó Ford, Iveco, Scania és Volvo az idei IAA kiállításon bemutatja a gumiabroncsokat bemutató járművein.

Conti Urban NXT – a fenntarthatóság fokozása a városi forgalomban

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) szerint 2023-ban minden hatodik, 3,5 tonnát meghaladó új autóbusz részben vagy teljesen villamosított volt. A Continental erre a trendre reagál a Conti Urban NXT-vel – egy új, eredeti felszereltségű abronccsal, amelyet városi közlekedésre terveztek. A fenntartható anyagok nagy arányát ötvözi a kivételes energiahatékonysággal, így ideális az elektromos városi buszokhoz és szállítójárművekhez. A négyévszakos gumiabroncs gyártás előtti változata az IAA Transportationnél volt látható, piacra dobását 2025-re tervezik. Kezdetben 275/70 R 22.5 méretben lesz elérhető.

Az akár 59 százalékban megújuló, újrahasznosított és ISCC PLUS tömegmérleg-tanúsítvánnyal rendelkező anyagoknak köszönhetően a Conti Urban NXT nagyon nagy arányban rendelkezik a fenntartható anyagokkal. Akár 25 százalékponttal több, mint a Continental haszongépjárművek abroncsaiban használt megújuló és újrahasznosított anyagok átlagos aránya. A Conti Urban NXT-hez a Continental 24 százalékig ISCC PLUS tömegmérleg-tanúsítvánnyal rendelkező anyagokat, azaz körkörös és bio-kör alakú anyagokból szintetikus gumit és kormot különített el. Az újrahasznosított anyagok aránya három százalék. Ide tartozik a mechanikusan feldolgozott, elhasználódott gumiabroncsokból származó újrahasznosított gumi, valamint az újrahasznosított acél. A Conti Urban NXT 32 százalékos fenntartható alapanyag-tartalma, főként természetes gumiból áll.

A Conti Urban NXT gördülési ellenállása 25 százalékkal csökkent a hasonló Conti Urban HA3 modellhez képest. Ez alacsonyabb CO 2 -kibocsátást jelent a belsőégésű motoros járművek esetében, és akár 15 százalékkal megnövelt akkumulátor-hatótávot az elektromos járművek esetében. A nagy sűrűségű, egymásba illeszkedő lamellák biztos tapadást, kiváló nyomkövetést és kiváló fékteljesítményt biztosítanak – nedves körülmények között is és a gumiabroncs teljes élettartama alatt. A speciálisan kifejlesztett gumikeverék csökkenti a gumiabroncsok kopását, és növeli a vágásokkal, repedésekkel, forgácsokkal és törésekkel szembeni ellenállást. A Conti Urban NXT futásteljesítménye is mintegy 15 százalékkal haladja meg az elődmodellét. A nagyon alacsony külső gördülési zajjal büszkélkedő Conti Urban NXT egy EU-taxonómiai rendszernek megfelelő gumiabroncs, így tökéletesen megfelel az elektromos járműflották követelményeinek. 

A Conti EcoPlus HT3+ kifejezetten elektromos hajtótengelyű pótkocsikhoz készült

A Continental egy másik fejlesztése, amelyet az idei IAA Transportation kiállításon mutat be, a Conti EcoPlus HT3+. Ez az abroncs – amelyet kifejezetten elektromos hajtótengelyű pótkocsikhoz terveztek – kivételesen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt a tapadás és a gördülési ellenállás, valamint különösen nagy teherbírás tekintetében. Az abroncs jellemzői kifejezetten az új generációs pótkocsikhoz igazodnak, amelyek teljesen elektromos meghajtású tengelyekkel rendelkeznek. Ennek megfelelően az abroncs teherbírása tengelyenként 500 kilogrammal nőtt, hogy az akkumulátorból adódó nagyobb nettó tömeg ellenére is állandó hasznos terhelést tegyen lehetővé. A vállalat 2022-ben mutatta be a prototípust. A Continental a Trailer Dynamics cég innovatív pótkocsikoncepciójának kizárólagos fejlesztőpartnere. A cél a nyerges vontatók hibridizálása akkumulátoros elektromos pótkocsikkal, csökkentve üzemanyag-fogyasztásukat és ezáltal CO 2 -kibocsátásukat.

A Conti EcoPlus HT3+ lamellás gumiabroncs profilját kifejezetten a tapadást szem előtt tartva tervezték, míg az innovatív gumikeverék a tapadás és a futásteljesítmény kiegyensúlyozott kombinációját biztosítja. Ennek eredményeként a gumiabroncs maximális biztonságot nyújt minden időjárási körülmény között. A nem csak elektromos pótkocsi tengelyeken használható, hanem univerzális abroncsként is felszerelhető abroncs kezdetben 355/50 R 22.5, 385/65 R 22.5 és 385/55 R 22.5 méretben lesz elérhető. A piaci bevezetést 2026 elejére tervezik.

A Continental által az IAA Transportationen bemutatott összes új gumiabroncs-fejlesztés összhangban van a „Lowest Overall Driving Costs” (LODC) tanácsadó megközelítésével. A cél az, hogy a közlekedési ágazatot hatékony karral lássák el a növekvő költségkényszernek, és ezzel egyidejűleg fenntarthatóbbá tegyék flottáit. A gumiabroncsokkal kapcsolatos költségek általában a flotta költségvetésének körülbelül két százalékát teszik ki. Az abroncsok azonban jelentős hatással vannak az üzemanyag-, karbantartási és javítási költségekre, amelyek együttesen a flotta teljes üzemeltetési költségeinek akár 50 százalékát is kitevők. A prémium gumiabroncsok, az adatalapú szervizkezelés és a menetrend szerinti gumiabroncs-ellenőrzések jelentősen csökkenthetik a flotta üzemeltetési költségeit.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 × négy =