Hankook – Ventus S1 evo 3 ev az új Porsche Taycan-on

Rate this post

Az egyedi fejlesztésű Ventus S1 evo 3 ev e-abroncsokkal látják el a Porsche AG első teljesen elektromos sportautóját, a Porsche Taycant.

Az abroncsgyártó Hankook tovább bővíti a stuttgarti sportautógyár eredetialkatrész-készletét: az egyedi fejlesztésű Ventus S1 evo 3 ev e-abroncsokkal látják el a Porsche AG első teljesen elektromos sportautóját, az új Porsche Taycant.

Az NF0 oldaljelzéssel ellátott Ventus S1 evo 3 ev abroncs

A Hankook az elektromos járművek igényeihez tervezett Ventus S1 evo 3 ev abronccsal látja el a Porsche Taycan modelljeit. Az első tengelyre 225/55R19 XL 103Y, a hátsó tengelyre pedig 275/45R19 XL 108Y méretben kapható. Az NF0 oldaljelzéssel ellátott Ventus S1 evo 3 ev abroncsa rengeteg technológiai újítást rejt. Így optimalizálja az elektromos sportjárművek közúti teljesítményét is.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Porsche első teljesen elektromos sportautóját a mi abroncsainkkal szerelik fel. A Hankook már korábban is gyakran adta az abroncsait eredeti felszerelésként prémium sportautókhoz. A mérnökeink bebizonyították, hogy a Hankook az elektromos sportautók igényeire is fel van készülve. Így magabiztosan tekinthetünk a jövőbe” – nyilatkozta SangHoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke.

A Porsche elektromos autójához a Ventus S1 evo 3 futófelületének mintáját úgy módosították, hogy három decibellel csökkentették a gördülési zajokat.

Ez a jármű belsejében zavarónak tűnhettek volna a motorzaj hiánya miatt. Az elektromos sportautók abroncsai jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, így a peremmagot peremmag-kitöltő technológiával erősítették meg. Az oldalfal merevsége pedig még nagy sebesség mellett is pontos kormányozhatóságot tesz lehetővé.

„A Porsche Taycan fejlesztésével a fejlesztőcsapatunk teljesen új szintre lépett, és büszkék vagyunk az eredményre. Az eredeti alkatrésszel foglalkozó mérnökök számára egy ilyen fejlesztés sajátos kihívást jelent. Egy ilyen nagy teljesítményű sportautó esetében össze kell hangolni a különböző teljesítménymutatókat, amihez kiemelkedő szakértelem és a legújabb technológia szükséges” – magyarázza Klaus Krause, a Hankook Európai Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetője.

A Porsche Taycan elektromos autóinak különleges igényeihez a Hankook fejlesztői egy optimalizált vulkanizációs folyamatot is kialakítottak, amellyel a hőmérséklet, a költségek és a nyomás közötti egyensúlyt biztosító abroncskeveréket hoztak létre. Ennek eredményeként a Ventus S1 evo 3 ev 30%-kal tartósabb, mint egy átlagos összetételű abroncs. Emellett a kopásállóság is 5%-kal növekedett, míg a gördülési ellenállás értéke 13%-kal javult. A magas szintű mérnöki munkát és a gondos tervezést precíz gyártási folyamatok követik.

„Gyárunk számos prémium márkával folytat évek óta szoros együttműködést. Büszkék vagyunk rá, hogy a Porsche újabb modelljére szállíthatunk Magyarországról abroncsokat. Egy felső kategóriás márka számára egyedi abroncsokat gyártani nemcsak szakmai elismerést, hanem hatalmas felelősséget is jelent. Kollégáink, mint minden más abroncs esetében is, maximális odafigyeléssel készítik az abroncsokat. Ennek köszönhetően hibátlan, prémium termékek kerülhetnek le a gyártósorról.” – fogalmazott HwangSeongHak, a Hankook rácalmási gyárának ügyvezető igazgatója.

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 × egy =