Főoldal / 1 Egyéb / A Peugeot Sport és a BFGoodrich® győzedelmeskedett a 2017-es Dakar ralin

A Peugeot Sport és a BFGoodrich® győzedelmeskedett a 2017-es Dakar ralin

A Peugeot Sport és a BFGoodrich® hármas befutójával véget ért a 2017-es Dakar rali. A terepabroncs-specialista BFGoodrich® nég yéves kihagyás után az idei versenyévben igazolt vissza a legkeményebb terepralihoz.

A két hetes futamsorozat alatt a győztes Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret duó és valamennyi induló csapat navigációs nehézségekkel és rendkívül nehéz terepviszonyokkal küzdött, és mintha még az időjárás is bosszút esküdött volna a résztvevők ellen. Emberpróbáló, kegyetlen versenykörülmények, melyek között megbízhatóan teljesítettek a BFGoodrich® terepabroncsai. Extrém hőmérséklet ingadozás, éles kövekkel pusztító útfelület, homokos, tapadás nélküli szakaszok.8 786 kilométernyi erőpróba a gumiabroncsok számára: a versenyzők teljesítő képességük határait feszegetve meneteltek, Paraguaytól Bolívián át egészen az argentín befutóig.

BFGoodrich gumi

A korábbi Dakar-bajnok Marc Coma az idei verseny sportigazgatójaként tartott sajtótájékoztatón elmondta: tudtuk, hogy az idei Dakaron döntő szerepet kapnak a navigátorok. Kiszámíthatatlan terep nehezítette a dolgukat: a viszonyítási objektumok nélküli, csapdát rejtő útszakaszok, az úttalan utak, illetve a 2017-es szabályzatban kevésbé egyértelműen meghatározott áthaladási pontok megtalálása alaposan megnehezítette a navigátorok dolgát.

A rajt fojtogató forrósága után, a paraguayi szakaszokat maguk után hagyva a versenyzőknek Bolíviában egész más klímával kellett megküzdeniük – több mint egy hétig 3 600 méteres tengerszinti magasság felett, 5 000 méteres csúcsokat ostromolva haladt tovább a mezőny, amelynek tagjai ráadás ként többször özönvíz szerű esőt is kaptak a nyakukba. Mivel a kijelölt útszakaszok járhatatlanná váltak, a Jujuy tartomány béli Volcan falu térségében pedig földcsuszamlások is előfordultak, a versenyigazgatóság kénytelen volt módosítani a speciális szakaszok útvonalát, sőt két speciális szakaszt törölni is kellett (a 6. és 9. szakaszt). A versenyzőknek óvatosan kellett haladniuk az egyenetlen és csúszós terepen, de a BFGoodrich gumik ekkor sem hagyták cserben őket, a legnehezebb terepen is átsegítik a versenygépet.

Az idei Dakaron minden eddiginél extrémebb helyzeteket igyekeztünk teremteni, hogy megmutathassuk, mire képesek és mit bírnak el a BFGoodrich abroncsai – amelyektől egyébként nem idegen az elemekkel való szembeszállás, a hírhedten nehéz Baja terepralin hagyományosan képviselteti magát a márka – mondja Pascal Couasnon, a Michelin Motorsportvezetője. – A versenyszervezők és az időjárás is kedvünkre tettek, a kéthetes verseny során megtapasztalt rázós helyzetekben bőven volt alkalmuk a csapatoknak, hogy megismerjék a BFGoodrich® abroncsok előnyeit.

Gratulálok a Peugeot Sportnak a gyönyörű hármas befutóhoz a tabellaélére, de szeretném megemlíteni, hogy a Toyota Gazoo Racing és a Mini is remekül szerepeltek. Az összkerekes géposztályban a BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR abroncs kiváló teljesítményt nyújtott, így a Hi-Luxokés a Minik gyakorlatilag minden speciális szakaszon méltó ellenfeleknek bizonyultak a 3008DKR-ek számára – zárja értékelését Pascal Couasnon.

Csodálatos győzelem ez a Peugeot istálló számára, és nagyon boldog vagyok, hogy ebben a 3008DKR-ban versenyezhettem – mondja Stéphane Peterhansel.– Nagyon izgalmas verseny volt, és persze hatalmas párharc a csapattársammal Sébastien Loebbel. A verseny közben rengeteg stresszben volt részünk, de persze mindvégig élvezetes maradt. A BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR2 abroncsok remekül teljesítettek, megfeleltek a kihívásnak.

BFGoodrich gumi

A BFGoodrich® három különböző abronccsal látta el a2017-es Dakar versenyzőit

BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR2 (37×12.5-17): a terepraliabroncs
A BFGoodrich® Baja T/A KR2 abroncshoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező gumi sportosabb kiképzésű mintázatot kapott. A kifejezetten kétkerék hajtású járművekre készült BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR2 minden útfelületen kitűnő oldalirányú tapadást, könnyű kormányozhatóságot és stabil fékezést biztosít. A 2017-es Dakaron a széria Peugeot 3008DKR modellek kaptak BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR2 abroncsot.

BFGoodrich®All-Terrain T/A KDR (245/80R16): az összkerék hajtásúakra
A KDR2-re nagyban hasonlító BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR megküzd a legnehezebb gumigyilkos tereppel, és ellenáll a legerősebb igénybevételnek is. Szerkezete egyszerre hajlékony és rendkívül ellenálló, így alacsony üzemi nyomáson is bírja a gyorsaságot, miközben vonóereje legjobbját nyújtja. A 2017-es Dakaron a Toyota / Overdrive, Mini X-Raid és Mini ALL4 csapatok használták az abroncsot összkerékhajtású járműveiken.

BFGoodrich® Baja T/A KR2 (37/12.5-17) : a kétkerék hajtású buggykra
Új fejlesztésű, speciális technológiai megoldásokkal rendelkező abroncs. A mintázat kialakításánál a maximális vonóerőt célozták meg, így laza szerkezetű talajon is megbízható vonóerőt tud átadni, és stabilan fékez. Megerősített peremzónája miatt kevésbé sérülékeny az oldalfala, hajlékony vázszerkezete pedig optimális érintkezési felületet biztosít alacsony üzemi nyomás mellett. A BFGoodrich® Baja T/A KR2 abroncsot használó buggys versenyzők egy sokoldalú, a speciális jármű követelményeinek megfelelő univerzális abroncsot kaptak.

Ezt olvasta már?

Sokéves tapasztalat, valamint sazéles körű kutatások és tesztelések veztteek az ELIT technológia kifejlesztéséhez. E technológia hozta konstrukciós fejlesztések teszik lehetővé, hogy a 344 Forestar ELIT ugyanazt a rakományt szállítsa a névleges légnyomás felénél, mint a standard erdészeti gumiabroncsok és így nagyobb felfekvő felületet, jobb tapadást és üzemanyaghatékonyságot biztosít.

Bohnenkamp – Alliance ALACSONY NYOMÁSÚ ERDÉSZETI ABRONCS

Sokéves tapasztalat, valamint széles körű kutatások és tesztelések vezettek az ELIT technológia kifejlesztéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkilenc + tizenegy =