Bridgestone VX-TRACTOR gumiabroncs

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

VX-TRACTOR elnevezéssel új, ultra nagy teljesítményű mezőgazdasági gumiabroncsot vezet be a Bridgestone.

Az új traktorabroncs élettartama közúti használat mellett is nagyobb, így a gazdák tovább használhatják, illetve nagyobb terhet vontathatnak vele.

Erő, teljesítmény és hosszú élettartam

Az abroncs tervezésénél a gyártó célja a kiemelkedő teljesítmény elérése volt. Az új VX-TRACTOR abroncs gyártásakor a Bridgestone alkalmazta szabadalmaztatott bordázat-konstrukcióját is, így a VX-TRACTOR hosszabb és szélesebb bordázattal rendelkezik. A tervezés alatt fontos szempont volt az abroncs élettartamának növelése is, különösen a közúti használat során, amit a gyártó azzal ért el, hogy a versenytársakhoz képest akár 20%-kal is hosszabb bordákat alkalmaz az új gumin. A karkasz kialakítása ugyanakkor minimálisra csökkenti az abroncs belső feszültségeit. Mindez lehetővé teszi, hogy az abroncsot akár 2,4 bar nyomásra fújva, nagyobb sebességgel és nagyobb terhek vontatására használhassák a gazdák.

Hosszú élettartamra tervezve

Az erősebb szerkezet és tömeg megnöveli az abroncs szilárdságát és minimálisra csökkenti a kopásból-súrlódásból, illetve a mindennapos igénybevételből eredő elhasználódást. A prémium kivitelű, hatrétegű futófelület-öv védi a rongálódás és az esetleges defektek ellen is. Az oldalfal felülete kisebb és külön megerősítést kapott, ami csökkenti a gumi sérülékenységét, valamint a defekt esélyét is. A VX-TRACTOR új gumikeverékkel készül, amely még jobban ellenáll a kopásnak, mint a korábbi Bridgestone abroncsok. Ez a keverék a kőolajat részben növényi olajjal helyettesíti, így meghosszabbítja a gumi élettartamát, ugyanakkor pedig fontos előrelépést jelent a fenntartható gyártás irányába[1].

A végső vontatási teljesítmény

A VX-TRACTOR ugyanazt az innovatív és már bizonyított bordázatot kapta, amelyet a VT-TRACTOR-nál már alkalmazott a Bridgestone, így kivételes vontatási teljesítményt biztosít a felhasználóknak. A tesztek során bebizonyosodott, hogy a VX-TRACTOR sokkal kisebb mértékben csúszik meg, mint más gyártók termékei. A VX-TRACTOR abroncs mind a szántóföldeken, mind az utakon, nagy terhelés mellett, csúszós körülmények között és akár emelkedőkön is mindig a legjobb teljesítményt nyújtja.

A minőség az új sztenderd

Az új VX-TRACTOR abroncs jól tükrözi a Bridgestone minőség iránti elkötelezettségét, mivel az említett innovációkat a gyártó az összes elérhető abroncsméretben szabványos technológiaként alkalmazza.

„Az új gumiabroncs a Bridgestone nagy teljesítményű traktorokra és kombájnokra tervezett VX-TRACTOR és VT-COMBINE abroncs családjának tagja. A VX-TRACTOR karkaszának kialakításánál olyan technológiát alkalmaztunk, amely lehetővé teszi, hogy az abroncs üzemi nyomását a 0,6 és 2,4 bar közötti tartományban tartsuk, illeszkedve a különböző mezőgazdasági munkák eltérő feltételeihez, biztosítva ugyanakkor, hogy a gépekkel még a legnehezebb terhek is vontathatók legyenek. Miközben a jól bevált, szabadalmaztatott bordakonstrukció optimalizálja a vontatási teljesítményt és csökkenti a megcsúszás esélyét, a megnövelt mintahossz növeli az abroncs élettartamát, amely kiemelten fontos a kombinált szántóföldi és közúti használat miatt”.

– fejtette ki Mark Sanders, a Bridgestone EMEA mezőgazdasági üzletágának kereskedelmi vezetője.

Európai tervezés, Európai gyártás

A VX-TRACTOR abroncs fejlesztését a Bridgestone Olaszországban található európai K+F központja végezte, a gyártás pedig a vállalat spanyolországi, Puente San Miguel-ben lévő üzemében zajlik. Az abroncsok kezdetben 12 különböző méretben, első és hátsó tengelyen történő alkalmazásra, 24-42 hüvelyk mérettartományban készülnek. További méretek 2019 folyamán lesznek majd elérhetők.


[1] Ellenőrzött laboratóriumi méréspróbák alapján (DIN oktatási próba) (Gyorsított öregítési vizsgálat), amelyet a Bridgestone K+F részlege folytatott le.

2 A PCLT által a Bridgestone számára 2018 októberében elvégzett vizsgálat. Első gumik, 600/70 R30: Bridgestone VX-TRACTOR 158D és Michelin MACHXBIB 152D. Hátsó gumik, 710/70 R42: Bridgestone VX-TRACTOR 173D és Michelin MACHXBIB 173D.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

3 × kettő =