Virtuális prototípus gyártás

Rate this post

A virtuális prototípusgyártás jelentősen csökkenti a Vredestein új, négyévszakos EV gumiabroncsának fejlesztési idejét

A virtuális prototípusgyártás jelentősen csökkenti a Vredestein új, négyévszakos EV gumiabroncsának fejlesztési idejét
  • A házon belüli szimulációs platform lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy csökkentse az új, innovatív Vredestein EV gumiabroncs piacra kerülésének idejét, környezeti hatását és költségeit.
  • Az Apollo Tyres virtualizációs szoftvere kulcsszerepet játszott Európa első négyévszakos EV gumiabroncsának piacra dobásában.
  • A szimuláció a négyévszakos teljesítmény új szintjeit nyitja meg a nem elektromos hajtású változathoz képest. 15%-kal jobb gördülési ellenállás, 6%-kal jobb kezelhetőség és 5%-kal kisebb zajszint.

Az újonnan bevezetett Vredestein Quatrac Pro EV, Európa első dedikált, egész évben használható EV gumiabroncsát az Apollo legkorszerűbb virtuális prototípus- és szimulációs platformjának segítségével fejlesztették ki. Ez hozzájárult a piacra kerülési idő, valamint a termék környezeti hatásainak és fejlesztési költségeinek drámai csökkentéséhez.

A virtuális prototípusgyártásnak köszönhetően a Quatrac Pro EV a Vredestein abroncsok közül a leggyorsabb fejlesztési ciklus alatt készült el

Novemberi bevezetésekor ez lett az első dedikált, négyévszakos EV abroncs, amely Európában forgalomba került. Az Apollo Tyres Hollandiában, Enschedében található K+F csapata által évek óta fejlesztett belső szimulációs és prototípusgyártási platform javítja a tervezési és tesztelési folyamatok általános hatékonyságát. Lehetővé téve a vállalat számára az ambiciózus teljesítménycélok elérését.

A számítógépes szimuláció jelentősen szélesebb körű alkalmazása lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy gyors, iteratív tervezési megközelítést alkalmazzon a kritikus teljesítményjellemzők, köztük a gördülési ellenállás, a tapadás, a kényelem és az útzaj optimalizálása érdekében. A K+F csapat például a szimulációs technológia segítségével optimalizálta a gumiabroncs egyedi kontúrjának és futófelületének kialakítását a gördülési ellenállás csökkentése és ezáltal a hatótávolság növelése érdekében. Az eredmény egy olyan termék, amely egész évben jól teljesít, a legkülönbözőbb útfelületeken.

A technológia segítségével az Apollo Tyres a fejlesztés során a Quatrac Pro EV szén-dioxid-kibocsátását is csökkentette

Amellett, hogy a gumiabroncsok bevezetés előtti értékeléséhez kevesebb fizikai tesztkilométerre volt szükség. A számítógépes szimuláció szélesebb körű alkalmazása lehetővé tette a próbakeverékek értékeléséhez és a tesztgumik gyártásához felhasznált nyersanyagok mennyiségének jelentős csökkentését. A korábbi fejlesztési folyamatokhoz képest az Apollo Tyres virtuális prototípusgyártó szoftvere a fejlett digitális szimuláció segítségével nagymértékben javítja a hatékonyságot a gumiabroncsok tesztelése során. A Quatrac Pro EV esetében ez a megközelítés lehetővé tette az Apollo Tyres számára azt is, hogy jelentősen csökkentse a gumiabroncs gyártás előtti fejlesztési és tesztelési szakasza során keletkezett teljes CO2-kibocsátást.

A környezetvédelmi előnyök mellett a virtuális prototípus- és szimulációs platform lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy növelje a K+F folyamatok hatékonyságát. Ennek köszönhetően a vállalat továbbra is rendkívül versenyképes árakat kínál a végfelhasználóknak. Annak ellenére, hogy a gumiabroncs új, prémium kategóriás teljesítmény- és hatékonysági szintet állít fel az EV gumiabroncsok kategóriájában.

„Egyre gyakrabban használunk virtuális prototípusokat, ami megváltoztatta termékfejlesztésünket, és lehetővé téve számunkra, hogy gyorsan és megbízhatóan elérjük és túlteljesítsük a teljesítménycélokat. Több mint 25 éve fektetünk be szimulációs szoftverekbe. Legújabb virtuális prototípus-környezetünk kulcsfontosságú a versenyelőnyünk megőrzésében.

– magyarázza Dr. Udo Kuhlmann, az Apollo Tyres európai kutatás-fejlesztési csoportvezetője.

„A valós tesztelés továbbra is kulcsfontosságú – a gumiabroncsainkat gyakran a vezetés szerelmesei vásárolják. Így a virtuális mellett szubjektív értékelést is alkalmaznunk kell. Most a nagy teljesítményű számítástechnika és a felhőalapú szimuláció terén elért ipari fejlesztéseket használjuk fel a platform további fejlesztésére”

Páratlan teljesítményű gumiabroncsok az EV szegmensben

A szimuláció lehetővé tette az Apollo Tyres számára, hogy új szintre emelje a négyévszakos teljesítményt. A Vredestein Quatrac Pro EV a vállalat piacvezető, egész évben használható gumiabroncsaihoz méltóan a „hármas hegycsúcs és hópehely” szimbólumot viseli az oldalfalán. Ez igazolja a téli körülményeknek való megfelelést. A futófelület magas szilícium-dioxid-tartalmával kombinálva a merevebb blokkok és az összekapcsolt „áthidalók” magas szintű nedves és száraz felületen nyújtott fékezési teljesítményt biztosítanak. Az utóbbi 4%-kal jobb, mint amelyet a Vredestein négyévszakos, nem elektromos járművekre tervezett megfelelője ért el.

A Quatrac Pro EV 6%-kal jobb kezelhetőséget, 5%-kal kevesebb zajt és 15%-kal jobb gördülési ellenállást kínál a nem elektromos meghajtású testvéréhez képest. Köszönhetően a negyedik generációs polimerek és az „intelligens” szilícium-dioxid gondosan optimalizált keverékének a futókeverék, a peremvédő és a vázszerkezet esetében.

A Quatrac Pro EV-t, Európa első dedikált, négyévszakos EV gumiabroncsát úgy tervezték, hogy megfeleljen a modern EV-k egyedi tulajdonságainak

Beleértve a megnövekedett nyomatékot és a jármű nagyobb tömegét, miközben kiváló kezelhetőséget, stabilitást és vezetői figyelmet biztosít. Emellett jelentős mértékben csökkenti a gördülési ellenállást, valamint csendesebb és kényelmesebb utazást tesz lehetővé, az elektromos járművek egyedi jellemzőihez igazodva.

Mivel ily módon képes megbirkózni a nagyobb tömegű járművekkel. A Quatrac Pro EV lett az első négyévszakos gumiabroncs, amely megkapta a „Nagy terhelhetőséget” tanúsító „HL” jelzést (a 255/40 R 20-as az első változat). Ez megerősíti, hogy a gumiabroncs 10%-kal nagyobb teherbírású, mint a megerősített „Extra Terhelésű” (XL) gumiabroncs azonos nyomás mellett. A szokványos négyévszakos gumiabroncsokkal összehasonlítva a Quatrac Pro EV 17%-kal alacsonyabb környezeti hatással bír. (a szén-dioxid globális felmelegedési potenciáljával számolva), amely hozzájárul a teljes életciklusra vetített alacsonyabb széndioxid-kibocsátáshoz. Ez a felhasznált nyersanyagok jelentős csökkentésének és magának a gumiabroncs-fejlesztési folyamat általános optimalizálásának köszönhető, amelyet a vállalat új szimulációs platformja vezérel.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

19 − 7 =