Gumiabroncsok nyomásának ellenőrzése

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

AZ EURÓPAI AUTÓSOK KEVESEBB, MINT FÉLE VÉGEZTE EL A GUMIABRONCSOK NYOMÁSÁNAK JAVASOLT HAVI ELLENŐRZÉSÉT

AZ EURÓPAI AUTÓSOK KEVESEBB, MINT FÉLE VÉGZETT EL A GUMIABRONCSOK NYOMÁSÁNAK JAVASOLT HAVI ELLENŐRZÉSÉT

Az új felmérés szerint az európai autósok kevesebb mint fele hajtja végre legalább havonta egyszer az ajánlott gumiabroncsnyomás-ellenőrzést. A megkérdezett 6000 autós 8%-a hetente, 10%-a kéthetente, 29%-a pedig havonta egyszer ellenőrzi a gumik nyomását.

Azt tanácsoljuk a járművezetőknek, hogy legalább havonta egyszer ellenőrizzék a gumiabroncsok nyomását, de sokan ezt ritkábban teszik:

  • 24%-uk negyedévente egyszer,
  • 13%-uk félévente,
  • 5%-uk pedig azt mondja, hogy évente csak egyszer végezzen ellenőrzést.
  • 5%-a soha nem ellenőrzi a gumiabroncsok nyomását.

A gumiabroncsok alulfújása csökkenti a jármű stabilitását, felgyorsítja a gumiabroncsok kopását és növeli az üzemanyag-fogyasztást.

Ha a gumiabroncs nyomása nagyon alacsony, a gumi túlmelegedhet, ami helyrehozhatatlan károkat okozhat. Eközben a túlzott abroncsnyomás csökkenti a vezetési kényelmet és biztonságot, mivel a gumiabroncsnak az útfelülettel érintkező része kisebb lesz.

„Az abroncsnyomást ideális esetben 14 naponta, de legalább havonta egyszer, és mindig hosszú utazás előtt ellenőrizni kell.”

– mondja Yves Pouliquen, az Apollo Tyres értékesítési és marketing csoportvezetője.

„A járművezetőknek rendszeresen ellenőrizniük kell a tartalék gumiabroncs nyomását is, hogy vészhelyzet esetén megbízhatóak legyenek, figyelembe véve, hogy ezeknek a gumiabroncsoknak gyakran magasabb nyomáson kell működniük.”

A nyomást csak hideg abroncsok esetén ellenőrizze (legalább két órával a legutóbbi utazás után), és a állítsa be a gumiabroncs nyomását az autógyártó által javasolt szintre.

„Ha nincs kéznél a használati útmutató, akkor az ajánlott gumiabroncsnyomásokat általában a vezető melletti B-oszlopon vagy az üzemanyagtartály betöltő nyílás fedelének belsejében találja.”

„Fontos megjegyezni, hogy a nyomások gyakran elölről hátulra eltérőek lesznek, figyelembe véve a jármű rögzített súlyeloszlását, és lehetővé téve a terhelés átmeneti növekedését – például több utas vagy poggyász szállítása esetén.”

– mondja Pouliquen.

A futófelület kopásának és a gumiabroncs sérüléseinek ellenőrzése

A gumiabroncs- és járműgyártók azt is javasolják, hogy a tulajdonosok rendszeresen ellenőrizzék a futófelület mélységét, hogy biztosítsák a tapadást és a tapadást. A felmérésben azonban jelentős, 11% mondta azt, hogy soha nem végez ilyen ellenőrzéseket. Azok között, akik értékelik a futófelület mélységét, a leggyakrabban negyedévente (20%) és havonta egyszer (18%) az említett gyakoriság.

Jelentős többség (84%) azt állítja, hogy ellenőrzi a gumik oldalfalát és futófelületét, hogy nem sérültek-e. Bár ezen ellenőrzések gyakorisága jelentősen eltér. A havi ellenőrzés a leggyakoribb (21%), ezt követik a negyedéves ellenőrzések (19%). 12% azt állítja, hogy évente legfeljebb egyszer megnézi az oldalfal és a futófelület sérülését. 12% soha nem végez ilyen ellenőrzést.

Míg Európában a minimális profilmélység 1,6 mm. Azt tanácsolom az autósoknak, hogy cseréljék ki az abroncsokat, ha a mintázatmélység 2 mm-re csökken. Az abroncs futófelületének fő mintaárkai futófelület-kopásjelzővel (TWI) rendelkeznek. Amikor a futófelület elhasználódott ezekre a mutatókra, a gumiabroncs elérte a minimálisan megengedett szintet.

A téli abroncsok esetében az időjárási megfontolások azt jelentik, hogy a kopási határ 4 mm. A 4 mm-nél kisebb profilmélységű téli gumik elvileg már nem igazi téli gumik. Egyes országokban ezt törvény írja elő. A téli gumiabroncsok a TWI mellett téli kopásjelzővel (WWI) is rendelkeznek, amelynek 4 mm-es magassága jelzi a téli körülmények közötti működés effektív határát.

Pouliquen hozzáteszi:

„Vredestein személyautó-abroncsainkat szigorú tesztelési folyamatoknak vetik alá számos körülmény és forgatókönyv esetén, de nem működnek hatékonyan, ha a nyomás az ajánlott szinteken kívül esik. Az autósok körében egyértelműen hiányzik a megértés arról, hogy milyen ellenőrzéseket és milyen rendszerességgel kell elvégezni. Az abroncsipar egészére – a gyártókra, a kiskereskedőkre és a szerelőkre – hárul a kötelezettség, hogy további folyamatos útmutatást és támogatást nyújtsanak a fogyasztóknak.”


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kettő × 4 =